تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

متهم اصلی کشتار شیعیان در پاکستان تبرئه شد

  • کد خبر : 41218
  • 10 خرداد 1393 - 10:49
متهم اصلی کشتار شیعیان در پاکستان تبرئه شد

دادگاه مبارزه با تروریسم پاکستان «ملک اسحاق» رهبر سابق لشکر «جهنگوی» و متهم اصلی کشتار شیعیان در این کشور را تبرئه کرد.

به گزارش کمال مهر، «رانا مسعود» قاضی ارشد دادگاه مبارزه با تروریسم «راولپندی» امروز (جمعه) با بررسی پرونده ملک اسحاق رهبر سابق لشکر جهنگوی و متهم اصلی کشتار شیعیان در پاکستان وی را تبرئه کرد.

به گزارش پلیس پاکستان، علیه ملک اسحاق، ۷۰ پرونده ترور و قتل تنظیم شده بود اما دادگاه نتوانسته حکم مجازات وی را صادر کند.

بر اساس این گزارش، رهبر سابق لشکر جهنگوی یا به قید ضمانت و وثیقه از مجازات فرار می‌کند یا دادگاه وی را به علت عدم مدارک کافی و شهادت ندادن شاهدان تبرئه می‌کند.

گفته می‌شود که «پرویز مشرف» رئیس جمهور سابق پاکستان فعالیت گروه تروریستی لشکر جهنگوی را به خاطر طراحی ترورهای هدفمند علیه شیعیان این کشور و شعله‌ور شدن جنگ فرقه‌ای در پاکستان ممنوع اعلام کرده بود.

بر اساس گزارش‌ها، لشکر جهنگوی پس از ممنوع شدن فعالیتش، با نام جدید گروه «اهل سنت و جماعت» در حال گسترش فعالیت خود در پاکستان است که این موضوع سبب فعال شدن برخی گروه‌های منسوب به شیعیان برای مقابله با این جریان شده است.

یکی از مقامات پلیس پاکستان به خبرنگاران گفته که ملک اسحاق همیشه در بازداشت خانگی بسر می‌برد زیرا وی هر زمان که آزاد شود با ایراد سخنرانی علیه شیعیان، این کشور را به هرج و مرج می‌کشاند بنابراین بهتر است ملک اسحاق با وجود تبرئه شدن همچنان در بازداشت خانگی باشد.

به گزارش سازمان اطلاعات ارتش پاکستان، ملک اسحاق، اطلاعات زیادی از تشکیل گروه‌های فرقه‌ای، نحوه تأمین مالی و استخدام شبه‌نظامیان در این گروه‌ها دارد بنابراین باید همچنان تحت نظر این سازمان باشد.

گفتنی است که رهبر سابق لشکر جهنگوی در حال حاضر در بازداشت سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی اس آی) بسر می‌برد و فقط با نظارت این سازمان می‌تواند در اماکن عمومی رفت و آمد داشته باشد.

اسحاق، متهم بود که در سال ۲۰۰۹ از زندان، حمله به تیم کریکت سریلانکا را طراحی کرده است.

وی پس از رد درخواست قرار وثیقه‌اش از سوی دادگاه عالی «لاهور»، از دیوان عالی این کشور درخواست استیناف کرد.

همچنین وی در سال ۱۹۹۷ به اتهام قتل رئیس خانه فرهنگ ایران در شهر «مولتان» به زندان افتاد.

لشکر جهنگوی متهم به دخالت در کشتن دیپلمات‌ها، دانشجویان و شهروندان ایرانی در پاکستان است، موضوعی که باعث تیره شدن روابط دوستانه ایران و پاکستان شد.

«سید محمدعلی رحیمی» مسئول خانه فرهنگ ایران در مولتان پاکستان به همراه ۶ نفر از همکاران محلی خود، روز دوم اسفند سال ۱۳۷۵ به‌دست عوامل گروهک سپاه صحابه به شهادت رسید.

شهید رحیمی به مدت یک سال و نیم مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پاکستان بود.

در پی حادثه شهادت رحیمی، رئیس جمهور و نخست وزیر وقت پاکستان در پیام‌های جداگانه‌ای به رئیس جمهور وقت ایران ضمن تسلیت به مناسبت شهادت وی، مراتب تأسف خود را از این واقعه اعلام کردند و وعده دادند که عاملان این حادثه دستگیر خواهند شد و به مجازات عبرت‌انگیزی خواهند داشت.

انتهای پیام/.

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930309000181#sthash.A2ShEiud.dpuf

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=41218

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x