تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

گلایه های مجید مجیدی از مسئولان / اعلام زمان آماده شدن فیلم محمد(ص)

  • کد خبر : 40769
  • 06 خرداد 1393 - 9:44
گلایه های مجید مجیدی از مسئولان / اعلام زمان آماده شدن فیلم محمد(ص)

مجید مجیدی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره پیامبر اکرم(ص)از مسئولان برای حمایت نکردنشان از رویدادهایی از جنس نام مبارک پیامبر اکرم (ص) انتقاد کرد.

به گزارش کمال مهر؛ مراسم اختتامیه نخستین جشنواره نشانه ی پیامبر (ص) با حضور حجت السلام والمسلمین میثم امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مجید سرسنگی مدیر عامل خانه هنرمندان ایران، دکتر کامیاب مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران، مجید مجیدی کارگردان فیلم محمد(ص) و جمعی از هنرمندان در تالار شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در این مراسم مجید مجیدی کارگردان فیلم محمد(ص) و رئیس شورای سیاست گذاری نخستین جشنواره نشانه گفت: خیلی خوشحالم که در چنین شب مبارکی اینجا هستم و امیدوارم در کنار نام مبارک حضرت اتفاق های خوب و شایسته ای بیفتد، به ویژه اینکه امسال سال فرهنگ نامیده شده است.

وی با اظهار تاسف از نبود دکتر قالیباف و دیگر مسئولین گفت: ویژگی مسئولین این است که آنجا که باید حضور داشته باشند، وقت نمی گذارند، دیده نمی شوند و یا کمتر دیده می شوند و این درحالی است که شأن و منزلت مجلسی این چنینی این بوده که این افراد حضور داشته باشند.

مجیدی گفت: یکی از دلایلی که باعث در اقلیت ماندن این حرکت ها می شود، همین اتفاقات است.

وی با بیان اینکه گلایه های شخصی از جامعه هنری و مسئولین دارم گفت: به جامعه هنری خیلی توجه نمی شود و در حقیقت به این جامعه جفا شده و در این حوزه ها به ویژه در خصوص ساحت مقدس نبی اکرم متاسفانه کارهای جدی صورت نگرفته است.

کارگردان محمد(ص) بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) باید به بطن زندگی ما بیاید. پیامبری که عصاره ی همه ی خوبیهاست اما متاسفانه کم کاری ها باعث شده که این اتفاقات نیفتد. یعنی پیامبر ما را به سرقت ببرند و اسلام ما را هم همین طور. در حقیقت کم کاری جهان اسلام بوده که به موضوع پیامبر نپرداخته، بنابراین غفلت و خسارت بزرگی را به جامعه اسلامی زده است.

این کارگردان سینمای ایران اظهار داشت: این جشنواره بهانه ای بود تا ما به نام مقدس حضرت بپردازیم.

وی همچنین درباره ی جشنواره ای که به تازگی با عنوان پیامبر اعظم(ص) برگزار شده گفت: تلاش های زیادی در این جشنواره صورت گرفته ولی واقعیت این است که باید نگاه تخصصی در برگزاری جشنواره هایی با نام مبارک پیامبر اعظم(ص) صورت گیرد.

مجیدی تصریح کرد: در آن جشنواره که با عنوان پیامبر اعظم(ص) برگزار شده، عنوان شده است که ۸۰۰ فیلم نامه قابل قبول رسیده اما چقدر این فیلم نامه ها به عرصه ی ظهور میرسد؟

وی همچین درباره فیلم محمد رسول الله(ص) که مراحل پایانی را طی می کند گفت: هفت سال است توفیق این را داشتیم که دائم الصلوات باشیم و مرتبا نام مبارک حضرت را ببریم.

این کارگردان تصریح کرد: ۷ سال عمر ما صرف پروژه ی بزرگی شده که در حدود ۴ تا ۵ ماه آینده آماده می شود و امیدارم این اثر باعث شود تا حرکت جدی صورت گیرد.

وی درباره محل فیلم برداری نیز گفت: شهرک بزرگی در جاده قم ساخته شده که سازه ای است که حدود ۳۰ سال ماندگار خواهد ماند.

مجیدی درباره استفاده از طرح هایی که در جشنواره نشانه به عنوان اثر برگزیده برای فیلم محمد (ص) انتخاب شده، گفت: عنوان فیلم ما محمد(ص) است و به فکرمان رسید که نام مبارک را به عرصه ی عموم بگذاریم تا هنرمندان هم بتوانند نوشته ی خود را و اثر هنریشان را ارائه دهند اما این بدان معنا نیست که از این تعداد برندگان اثری انتخاب شود، در حقیقت امکان دارد که اثری که برگزیده نشده را برای نام فیلم استفاده کنم.

این کارگردان در انتقاد از روابط عمومی این جشنواره گفت: متاسفانه آثار خارجی را در این جشنواره نداشتیم و این شاید به آن دلیل باشد که روابط عمومی نتوانسته آثار خارجی را جذب کند.

مجیدی گفت: امیدوارم این جشنواره شروع یک حرکت جدی البته با حمایت و توجه مسئولان باشد.

در ادامه این مراسم عبد الجبار کاکایی شعری را در وصف حضرت محمد (ص) قرأت کرد و گفت: ادبیات معاصر ما به پیامبر خیلی بدهکار است و ما نتوانسته ایم به این موضوع بپردازیم تا ادبیات محمدی نیز جلوه گر شود.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام امرودی گفت: پیامبر اکرم (ص)هم الگوی مهربانیست، هم الگوی انسانیت و انسان کامل است.

وی درباره عدم حضور دکتر قالیباف نیز گفت: دکتر قالیباف به دلیل داشتن جلسه ای فوری و ضروری نتوانستند حضور داشت باشند البته قرار بود از مجید مجیدی کارگردان برجسته ی ایران تقدیر و تجلیل بابت ساخت این فیلم ارزشمند داشته باشند.

در ادامه این مراسم از برگزیدگان نخستین جشنواره نشانه ی پیامبر اکرم (ص) تقدیر شد.

از حاشیه های این مراسم اعلام خبری مبنی بر ساخت بزرگ ترین مرکز تئاتر توسط شهرداری تهران و نیز اجرای دو قطعه موسیقی توسط حسام الدین سراج بود.

گفتنی است؛ نمایشگاه نخستین جشنواره ی نشانه پیامبر اکرم (ص) تا ۱۲ خرداد در خانه ی هنرمدان ایران ادامه دارد.

انتهای پیام/رس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=40769

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x