تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

مقتول عامل قتل خود را معرفی کرد/ انکار جنایت در نزاع دسته جمعی

  • کد خبر : 40591
  • 05 خرداد 1393 - 9:13
مقتول عامل قتل خود را معرفی کرد/ انکار جنایت در نزاع دسته جمعی

پسر جوان که در جریان یک نزاع دسته جمعی مرتکب قتل شده بود در جلسه دادگاه منکر اتهامات خود شد.

به گزارش خبرنگار حوادث کمال مهر در این پرونده حسین متهم است ۲۱ مردادماه سال ۸۸ در جریان یک نزاع دسته جمعی مرتکب قتل پسر جوانی به نام حسن شده است.

پس از اطلاع ماجرا به پلیس تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی اسلامشهر در این زمینه آغاز و ماموران ۱۰ نفر از افراد حاضر در این نزاع منجر به قتل را دستگیر کردند. متهمان در بازجویی ها با اعتراف به جرم خود حسین و برادرش علیرضا را به عنوان عاملان جنایت معرفی کردند.

در ادامه پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

قضات دادگاه پس از رسیدگی به این پرونده حسین را به اتهام قتل عمدی به قصاص محکوم کردند. علیرضا نیز با توجه به گزارش پزشکی قانونی و نوع ضربات وارده به مقتول از اتهام قتل عمدی تبرئه شد.

قضات دادگاه همچنین دیگر متهمان را به اتهام شرکت در نزاع دسته جمعی به ۳ سال زندان محکوم کردند.

با اعتراض متهمان پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی کشور حکم قصاص حسین را نقض و حکم دیگر متهمان را تایید کردند.

صبح امروز حسین برای دومین بار پای میز محاکمه قرار گرفت. در ابتدای جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: با توجه به نقض دیوان عالی کشور خواستار رسیدگی به این موضوع هستم. سپس اولیای دم مقتول برای قاتل تقاضای قصاص کردند.

برادر مقتول در این زمینه گفت: شب حادثه من خودم را به برادرم رساندم، او غرق در خون روی زمین افتاده بود. حسن از من خواست زنده ماند ما هیچ اقدامی را انجام ندهیم تا خودش از ضارب انتقام بگیرد. او همچنین حسین را به عنوان ضارب خود معرفی کرد.

در ادامه قاضی عزیزمحمدی رئیس شعبه ۷۱ دادگاه کیفری با تفهیم اتهام به حسین از او خواست به دفاع از خود بپردازد. متهم به قتل نیز با رد اتهامش گفت: من شب حادثه با فردی به نام علی درگیری داشتم و با ضربه قمه او را زدم. من و مقتول هیچ اختلافی با هم نداشتیم که بخواهم او را با قمه بزنم. یکی از متهمان پرونده بر روی صورتش رد خون مقتول وجود داشت اما طی این ۵ سال هیچوقت به این موضوع توجه نشد.

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=40591

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x