تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
1

موانع ازدواج چه زمان رفع خواهد شد؟

  • کد خبر : 39941
  • 01 خرداد 1393 - 9:38
موانع ازدواج چه زمان رفع خواهد شد؟

یکی از عواملی که امروز بر جامعه به یک معضل جدی تبدیل شده بالا رفتن سن ازدواج و مشکلات ناشی از آن است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی کمال مهر  امروز بر اثر عدم اشتغال و منبع درآمدی، بسیاری از جوانان نسبت به تشکیل خانواده بی‌رغبت و درهمین زمینه دوری از تشکیل خانواده را بهترین وسیله برای عدم تامین مالی می‌دانند. چنانچه در مورد اشتغال جوانان و مخارج زندگی و هزینه‌های جانبی آنها حکومت فکری نکند،‌قطعا وضع ترویج و تشکیل خانواده برتر از این که هست خواهد شد.

سن ازدواج و تشکیل خانواده بالا و بالاتر خواهد رفت. چرا که جوانان کمتر آمادگی مشکلات را دارند، با توجه به این که سبک زندگی‌ها و خانواده‌ها دست خوش مسائل غرب زندگی شده است،‌غالبا در شهرهای بزرگ خانواده‌ها اکثرا دو فرزند و تک فرزندی را دنبال کرده و همین موضوع باعث کاهش رشد جمعیت خواهد بود.

در همین رابطه در آینده مشکلات و چالش‌های زیادی به وجود خواهد آمد واگر در این زمینه حرکت‌های سالم و بازدارنده‌ای دنبال نشود، وضع به همین ترتیب یا بدتر از آن خواهد شد به طور یقین بار هزینه زندگی را نمی‌توان نادیده گرفت چراکه متاسفانه روش زندگی‌ها و سبک موجود در جامعه به علت توقعات بی‌جا و نادرست، باعث رشد منفی جمعیتی شده است و چنانچه در این امور فرهنگ‌سازی نشود یقینا وضع از اینکه هست بدتر خواهد شد.

نمی‌توان به سادگی از این موضوع عبور کرده و آن را به خود مردم واگذار کرد و یا هر از مدتی کارگزاران پیرامون این موضوع در یک جلسه یا چند جلسه کارشناسی این موضوع را بررسی کنند.

یقینا بدون عزم ملی و مدیریت جهادی نمی‌توان در این گونه مسائل کلیدی حرکت مثبتی انجام داد و اگر دولت و حکومت به یاری این امور نیاید قطعا مشکلات مضاعف خواهد شد.

در این باره نمی‌شود فقط جوانان را مورد خطاب قرار داد، امروز همه جامعه ازریز و درشت باید مشکل را بررسی کرده و با ایمان به خداوند بزرگ این موضوع به خوبی و سلامت در جامعه حل گردد. وظیفه دولت این است که در مسئله اشتغال و مسکن و تغییر سبک زندگی به شکل ایرانی و اسلامی و انقلابی حرکت‌هایی انجام دهد و روش‌های غربی نامناسب باید از زندگی‌ها و از فرهنگ جامعه بیرون رود و عالمان و نخبگان و مدیران در این زمینه باید به طور مداوم قضیه را پیگیری نمایند و هشدارهای لازم را در موقع لزوم بدهند.

چه می‌شود اگر یک دختر و پسر جوان که قادر به تامین هزینه ‌های زندگی نیستند قرار بگذارند که هر کدام مدتی در کنار خانواده‌های خود زندگی کنند و این موضوع در گذشته کلید حل یکی از مشکلات جامعه ما بوده است تا بتوانند درآمد خود را پس‌انداز کنند و در پایان اشاره مجدد می‌شود به کارگزاران کشور به طریقی که ممکن است وضع اجاره‌نشینی را سر و سامان دهند و رشد بی‌مورد کرایه‌ها و بعضی هزینه‌های غیر ضروری حذف گردد و راه برای اشتغال وتشکیل خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی انقلابی در جامعه به طور ساده روان و آسان گردد و اجازه ندهند که هر روز این مشکلات مضاعف گردد.

حداقل اجاره‌نشینی که بیشتر هزینه زندگی را به خود وارد کرده تا سر و سامان گیرد مشکلاتش کسر گشته که بیش از این باعث عدم تشکیل خانواده نشود و ادامه زندگی مردم به چالش کشیده نشود. باید در تربیت نسل سالم و کارآمد کوشید و در همین زمینه فرهنگ‌سازی گردد.

محمدحسین عبدالخالقی/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=39941

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x