تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

فعالیت ۳۰۰ کارواش آلاینده در کرج!

  • کد خبر : 39846
  • 31 اردیبهشت 1393 - 16:38
فعالیت ۳۰۰ کارواش آلاینده در کرج!

رییس اداره کل محیط زیست کرج از فعالیت ۳۰۰ کارواش بدون مجوز در کرج خبر داد.

 به گزارش کمال مهر، فردین حکیمی، عصر روز گذشته، ۳۰ اردیبهشت در جلسه بررسی زیست محیطی صنوف آلاینده کلانشهر کرج که در فرمانداری کرج برگزار شد، توضیح داد: در حال حاضر ۴۰۰ کارواش در سطح شهر کرج به فعالیت مشغول هستند که از این تعداد تنها ۱۰۰ کارواش دارای مجوز هستند.

وی ادامه داد: متأسفانه کارواش‌هایی که در سطح شهر کرج مشغول به فعالیت هستند اصول بهداشتی و زیست محیطی را رعایت نمی‌کنند.

حکیمی تصریح کرد: استفاده از مواد شوینده و عدم مدیریت اصولی پساب تولیدی کارواش‌ها که حاوی آلاینده‌های متعدد از جمله چربی و روغن، فسفات‌ها و مواد شیمیایی مضر است باعث تغییر شیمیایی آب و در نتیجه آلودگی منابع آبی می‌شود که در صورت مجهزشدن واحدهای کارواش به سیستم تصفیه فاضلاب، استفاده مجدد از پساب‌های تولیدی امکان پذیر خواهد بود. این سیستم با تصفیه پساب تولیدی کارواش‌ها در حفظ محیط زیست و جلوگیری ازآلودگی آن کمک شایانی خواهد کرد.

این مقام مسئول تأکید کرد: فعالیت غیرمجاز کارواش‌ها، راه را برای آلودگی هرچه بیشتر محیط زیست هموار می‌کند که با ساماندهی این مراکز غیرمجاز، ۹۰ درصد از آلودگی ایجاد شده کاهش می‌یابد لذا باید تدابیری اتخاذ شود که فعالیت کارواش‌ها ساماندهی شود.

حکیمی به فعالیت صنوف مزاحم در کلانشهر کرج اشاره کرد و گفت: تاکنون هشت صنف مزاحم در کلانشهر کرج شناسایی شده‌اند که انتقال آنان به شهرک صنفی شیخ‌آباد می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش معضلات ناشی از فعالیت این صنوف داشته باشد. انتقال این اصناف به خارج از شهر علاوه بر ساماندهی وضعیت شهر، امکان خدمات‌رسانی به مردم را بیشتر و تأثیر مهمی در کاهش ترافیک و رفاه حال شهروندان دارد.

رییس اداره محیط زیست کرج خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری‌های مکرر و نشست‌های متعدد به منظور جابجایی صنوف آلاینده، تعیین تکلیف این صنوف با حمایت دستگاه‌های مرتبط حایز اهمیت است.

در ادامه نمایندگان اصناف و برخی مسئولین دستگاه‌های خدمت رسان به ارائه پیشنهادات و طرح‌های خود در خصوص کاهش و جلوگیری از معضلات ناشی از فعالیت صنوف آلاینده پرداختند.

به گزارش ایسنا، ارائه لیست کامل مراکز آلاینده از سوی صنوف به اداره محیط زیست کرج، اجرای طرح مطالعاتی قبل از صدور پروانه فعالیت، الزام در اخذ نظر محیط زیست برای صدور پروانه و تعیین مهلت به کارواش‌های فاقد مجوز جهت دریافت مجوز از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

منبع:کرج رسا

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=39846

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x