تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
2

معافیت مالیاتی درآمد تا ۱۲ میلیون تومان به شرط نصب صندوق مکانیزه فروش

  • کد خبر : 39396
  • 29 اردیبهشت 1393 - 10:37
معافیت مالیاتی درآمد تا ۱۲ میلیون تومان به شرط نصب صندوق مکانیزه فروش

معاون سازمان امور مالیاتی کشور از معافیت مالیاتی درآمد تا ۱۲ میلیون تومانی قانون به شرط نصب صندوق مکانیزه فروش تا ۳۱خرداد مهلت قانونی خبر داد و گفت: جاعلان کد اقتصادی تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.


به گزارش گروه وبگردی کمال مهر،علیرضا طاری‌بخش ، با اشاره به لزوم نصب و به کارگیری صندوق مکانیزه فروش برای سال جاری اظهار داشت: متقاضیانی که در سال جاری فراخوان شده و ثبت نام کردند که البته این موضوع کتبا نیز به اتحادیه‌ها ابلاغ شده، تا ۳۱ خردادماه سال جاری مهلت دارند، نصب و به کارگیری این صندوق‌ها را در واحد صنفی خود به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند.

وی تاکید کرد: این تاریخ به هیچ‌وجه قابل تمدید نیست و در صورتی که متقاضیان تا این مهلت قانونی وضعیت خود را اعلام نکنند، مشمول معافیت قانون نخواهند شد.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه افراد متقاضی در صورت نصب و به کارگیری صندوق‌های مکانیزه فروش تا مهلت قانونی، مشمول معافیت قانونی خواهند شد، تصریح کرد: این افراد می‌توانند از معافیت سالانه مالیات بر درآمد که برای سال جاری تا ۱۲ میلیون تومان است، بهره‌مند شوند.

به گفته طاری‌بخش بسیاری از متقاضیان دارای صندوق‌های مکانیزه بوده، اما آن را به سازمان امور مالیاتی اعلام نمی‌کنند که محرومیت جدی از معافیت‌های قانونی برای این افراد در نظر گرفته خواهد شد.

وی تأکید کرد: افرادی که در سال ۹۲ نیز این صندوق‌ها را نصب کرده باشند، می‌توانند از معافیت مربوطه استفاده کنند.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی در مورد کدفروشی و جاعلان فاکتورهای مالیات بر ارزش افزوده نیز اظهار داشت: قطعاً سازمان نسبت به این گونه اعمال اقدام حقوقی خواهد کرد و در بودجه سال ۹۲ نیز حکمی برای فاکتورهای غیرواقعی در نظر گرفته شده است و افرادی که به دولت بدهکار مالیاتی باشند، به سازمان ثبت شرکت‌ها اعلام خواهد شد و از خدمات ثبتی محروم می‌شوند.

به گزارش فارس مشمولان فراخوان شده برای نصب و به کارگیری صندوق مکانیزه فروش شامل:

۱. فروشندگان لوازم یدکی خودروهای سبک و سنگین و ماشین‌آلات راه‌سازی، کشاورزی و ساختمانی (نمایندگی، عمده و خرده فروش)

۲. صاحبان تعمیرگاه‌های مجاز خودرو و انواع وسائط نقلیه سنگین و ماشین‌آلات راه‌سازی، کشاورزی و ساختمانی

۳. فروشندگان تجهیزات و تأسیسات حرارتی و برودتی، شوفاژ و تهویه مطبوع و لوازم مربوط (نمایندگی، عمده و خرده فروش)

۴. فروشندگان لوازم بهداشتی ساختمان (نمایندگی، عمده و خرده فروش)

۵. فروشندگان تزئینات ساختمان (موکت، کفپوش، انواع پرده، کاغذ دیواری، شومینه و کارهای تزیینی چوبی و فلزی)، (نمایندگی، عمده و خرده فروش)

۶. فروشندگان انواع تلفن (ثابت و بی‌سیم)، همراه و تجهیزات جانبی آن (نمایندگی، عمده و خرده فروش)

۷. تولیدکنندگان و فروشندگان مبل، مصنوعات چوبی و فلزی و غیر فلزی اعم از اداری و خانگی (نمایندگی، عمده و خرده فروش)

۸. فروشندگان فرش ماشینی ، تابلو فرش، موکت و قالیچه ماشینی (نمایندگی، عمده و خرده فروش)

۹. فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی (نمایندگی، عمده و خرده فروش)

۱۰. فروشندگان لوازم طبی بیمارستانی،آزمایشگاهی و دندان پزشکی و دندان سازی وانواع لوازم وتجهیزات پزشکی (نمایندگی، عمده و خرده فروش)

 هستند که از ابتدای سال ۱۳۹۳ ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش (pos مکانیزه فروشگاهی) یا رایانه دارای سیستم نرم افزار فروشگاهی و صدور الکترونیکی صورتحساب فروش (فاکتور) مطابق نمونه اعلام شده در دستورالعمل موضوع مواد ۱۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده و ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم هستند.

مؤدیان مالیاتی ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش (مکانیزه فروش) یا رایانه دارای سیستم نرم‌افزار فروشگاهی، در صورت عدم استفاده از سامانه‌های مذکور از معافیت مالیاتی مقرر در قانون برای سال مربوط محروم خواهند شد.

در ضمن هزینه‌های انجام شده بابت خرید، نصب و راه‌اندازی دستگاه سامانه صندوق فروش (pos مکانیزه فروشگاهی) یا رایانه توسط صاحبان مشاغل مذکور (اعم از سخت افزار و نرم افزار) ، از درآمد مشمول مالیات مؤدیان مزبور در اولین سال استفاده قابل کسر خواهد بود.

معیار شناسایی صاحبان مشاغل فوق‌الذکر، جواز کسب فعالیت صادره توسط مراجع ذیصلاح ذکر شده است. بدیهی است در صورت نداشتن جواز کسب، نوع فعالیت مندرج در پرونده های مالیاتی آنان ملاک عمل خواهد بود.

این اطلاعیه به منزله ابلاغ به کلیه اتحادیه های صنفی ذیربط و صاحبان مشاغل فوق الذکر و ادارات امور مالیاتی سراسر کشور محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس
برچسب ها:
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=39396

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x