تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

عذرخواهی بخاطر حادثه سفارت انگلیس در دستور کار تهران نیست/ امکان ازسرگیری روابط تا پایان سال

  • کد خبر : 39387
  • 29 اردیبهشت 1393 - 10:29
عذرخواهی بخاطر حادثه سفارت انگلیس در دستور کار تهران نیست/ امکان ازسرگیری روابط تا پایان سال

معاون وزارت خارجه ایران در مصاحبه با روزنامه انگلیسی گاردین موضع خود را در خصوص برخی موضوعات مرتبط با این کشور بیان کرد.

به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهر، روزنامه گاردین امروز در اینترنت در گزارشی به قلم “سیمون تیسدال” نوشت: ایران حاضر است به عنوان بخشی از یک توافقنامه کلی برای از سرگیری روابط دیپلماتیک بین ایران و انگلیس، درباره جبران مالی خسارات وارده در حمله به سفارت انگلیس در تهران گفتگو کند، اما رسما عذرخواهی نخواهد کرد.
“مجید تخت روانچی”، معاون وزارت خارجه ایران در امور آمریکا و اروپا در گفتگو با گاردین تأکید کرد که تهران عذرخواهی پیرامون حادثه سفارت انگلیس در دستور کار تهران نیست.
وی افزود: مسئله عذرخواهی را بررسی نمی‌کنیم. اتفاقات بسیار زیادی در گذشته رخ داده‌اند که برای آنها از ما عذرخواهی نشده است. اما ما مطمئنا با دولت انگلیس بر سر آنچه اتفاق افتاده همکاری می‌کنیم. پرداخت خسارت ممکن است بخشی از گفتگوهای ما باشد.
روانچی همچنین تصریح کرد که ازسر گیری روابط دو کشور که پس از حمله به سفارت انگلیس قطع شده از موضوعات فعال مذاکرات جاری لندن و تهران است.
روانچی تأکید کرد که توافق درباره ازسرگیری روابط تا پایان سال امکانپذیر است اما هنوز توافقی بر سر جدول زمانی خاصی صورت نگرفته است.
وی در مورد سفر اخیر “سایمون گس” به تهران نیز این سفر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در مورد برخی موضوعات، ونه همه موضوعات، توافقاتی صورت گرفت. مذاکرات خوب پیش رفت و ما در جهتی درست حرکت کردیم.
گاردین نوشت: گس، عالی‌رتبه ترین دیپلماتی بود که از زمان تلاش‌ها برای ازسرگیری روابط لندن-تهران به این کشور سفر کرده است.
به نوشته گاردین، انتظار می‌رود گفتگوها به ارائه خسارت‌ بخاطر حمله به سفارت متمرکز شود. گاردین، سرنوشت مذاکرات هسته‌ای را نیز در آینده روابط دو طرف موثر دانست.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=39387

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x