تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
1

حاکمیت “شهدا” بر قلب‌ها آغاز شده است

  • کد خبر : 38751
  • 25 اردیبهشت 1393 - 9:55
حاکمیت “شهدا” بر قلب‌ها آغاز شده است

حاج حسین یکتا گفت: حاکمیت “شهدا” بر قلب‌ها آغاز شده و گوشه‌ای از آن در راهیان نور متجلی است.

به گزارش کمال مهر، شب گذشته برنامه “راز” با محوریت “بایسته‌های جبهه‌ فرهنگی انقلاب” با حضور حاج حسین یکتا از شبکه چهار سیما پخش شد.

بنابراین گزارش؛ حاج حسین یکتا یکی از فعالان جبهه انقلاب در ابتدای این برنامه گفت: تا زمانی که جنگ جنگ بود و آن فضاهایی که بچه‌ها در آنجا ساخته و پرداخته می‌شدند فضایی به نوعی یک ریاضت و انقطاع بود به طوری که بچه‌ها می‌گفتند کربلا مرا می‌خواند از بند ناف دنیا و تعلقات آن جدا می‌شدند و به جبهه می‌رفتند و به این ترتیب بساط خودسازی، خوب شدن و بساط فرهنگی برقرار بود از طرف دیگر هم خون شهید به عنوان صدقه جاری شده به این مملکت تزریق شد و یکی از غصه‌های را پاک کرد.

وی افزود: این موضوع خیلی از حرف‌ها را جمع و جور کرد و می‌بینیم هنگامی که پیکر یک شهید گمنام در شهر تشیع می‌شود فضا معنوی، دیدنی می‌شود و حال و هوا خواستنی‌ می‌شود و جوان‌های بسیاری حول محور این شهدا حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: هنگامی که در جبهه‌های جنگ بودیم یک کار، یک جمع و یک حال خدایی و در نهایت یک مرگ خدایی در آن فضا بود و همه چیز به سمت خدا بود چون جنگ یک جهاد بود و جهاد یکی از درهای بهشت است که می‌گویند تنها برای آدم‌های خصوصی باز می‌شود، در آن فضا جوی بود که امام (ره) گفته بود امروز جنگ در راس امور است و امروز باید به جبهه برویم، به این ترتیب همه نگاه‌ها به این سمت بود که باید به جبهه برویم و تکلیف و وظیفه خود را انجام دهیم ما در آن روزها به پشت سرمان نگاه نمی‌کردیم که چه خبری شده است.

یکتا عنوان کرد: یک زمانی امام (ره) فرمودند که “جزیره باید حفظ شود” و به این ترتیب یک شهید “همتی” بر سر این ماجرا سرش قطع شد و یک “حسین خرازی” دستش قطع شد زیرا امام فرمان داده بودند جزایر باید حفظ شوند ما در جبهه دنبال این بودیم که فرمان امام اجرا شود و به این فکر نمی‌کردیم پشت سرمان چه خبری است و چه می‌شود و یا چه نمی‌شود.

این فعال جبهه انقلاب ادامه داد: چه بسا امروز می‌بینیم جزیره مجنون که سر شهید “همت” در آنجا قطع شد امروز تبدیل به یک مرداب، باتلاق و بیابان شده است اما باید بدانیم که جوان‌های امروز برای دیدن این فضاها در قالب کاروان‌های راه نور به آنجا می روند اما باید بگویم که در آن روزها در آن جبهه جنگ تمام تلاش ما این بود که حرف امام زمین نیفتد، اگر امروز می‌بینیم که دیگر نشانی از صدام نیست و زائران ما در کربلا و نجف حضور دارند و پیوند دو مملکت عراق و ایران به عنوان ممالک شیعه برقرار است نتیجه آن خون‌ها و تفکر انقطاعی شهادتی امر تکلیف خدایی بود.

یکتا بیان کرد: در آن روزها تمام نگاه‌ها بر این بود که حرف امام به زمین نیفتد و آن روزها به این موضوعات فکر نمی‌کردیم که اگر برگردیم چه اتفاقی می‌افتد و اصلا به این فکر نمی‌کردیم که آیا برمی‌گردیم یا برنمی‌گردیم.

یکتا با اشاره به چگونگی آغاز کار راهیان نور عنوان کرد: ما نه آغازگر و نه متولی راهیان نور بلکه در کنار همه زائران و همه خادمان بودیم اما فکر می‌کنم اگر شهدا رفتند و شهید شدند و جنازه‌هایشان در آن بیابان‌ها جا ماند و خونشان ریخته شد از آن روز شهدا رخ نشان دادند و آن نور چشم همه را زد به طوری که مردم محو آن نور شدند و آوای این شهدا و کار پیدا کردن آنها در جامعه پیچید.

وی ادامه داد: اصل کار راهیان نور از آن روزی شروع شد که در دولت اصلاحات خیلی‌ها آماده بودند که دین دخترها و پسرهای ما را بدزدند و حواس مردم ما را پرت کنند در آن زمان حضرت آقا به شلمچه رفتند و تعبیر من این است که با تکیه بر عصای خود در نقطه صفر مرزی ایستادند و صحبت کردند و گفتند” کجایید ای شهدای بدر و خیبر؟” “کجایید ای شهدای والفجر هشت؟” از آن روز بود که شهدا رخ نشان دادند و کار راهیان نور گرفت به طوری که دلها متوجه مناطق عملیاتی شد.

وی عنوان کرد: آن روزها شهدا به ما اجازه خادمی و نوکری دادند و کار راهیان نور گرفت به طوری که می‌بینیم هنگامی که در جامعه تحولاتی ایجاد شد امام فرمودند،” تحولات ایجاد شده بعد از دولت تحولات نتیجه کار راهیان نور و تشیع جنازه‌‌های شهدا بود”؛ به اعتقاد من شهدای آنجا اذن و اجازه حضور در مقتلشان را دادند و این موضوع از همان روزی بود که نائب امام مهدی (عج) آمدند  و یک بار دیگر کمک جامعه آمدند و به تثبیت و تحکیم مبانی انقلاب اسلامی کمک کردند و راهیان نور کارش گرفت.

یکتا بیان کرد: در راهیان نور مراحل و زمان‌های مختلفی داریم و قطعا کار آن شلوغ‌تر شده و نگاههای کیفی‌تری به راهیان نور می‌شود امروز مشکل ما در بعضی از یادمان‌ها صحبت کردن به چند زبان است زیرا ما مهمانان خارجی و زائرانی از جاهای مختلف دنیا داریم به یاد دارم که سال گذشته دختری از کشور عربستان زنگ زده بود و به زبان عربی با یکی از بچه‌های ما صحبت کرد او می‌گفت ؛شنیده بودم که در این سایت نوشته شده که شما ماشین‌ شخصی‌ها را سازماندهی می‌کنید من دو سال است که فارسی یاد می‌گیرم تا بتوانم کتاب شهدای ایران را بخوانم.

وی ادامه داد: او می‌گفت دوست دارم به نوعی بیوگرافی شهدا را بدانم ما هماهنگ کردیم یکی از بچه‌های ما این خانم را از فرودگاه امام به این مناطق آوردند که البته فیلم و مستند آن نیز وجود دارد.

وی بیان کرد: ما امروز می‌بینیم که از نقطه نقطه دنیا بسیاری از مردم دلشان به سمت شهدا و راهیان نور است هیچگاه از یاد نمی‌برم سفری را که به هندوستان و کشمیر داشتم و دیدم که حدود ۵۰۰ دانشجو مطلبی را می‌خوانند و باهم گریه می‌کنند من پرسیدم که اینها مقتل امام حسین را می‌خوانند که چنین گریه می‌کنند که یکی از آنها گفت امروز روز روایت‌گری کتاب “پرواز تا بی‌نهایت” است که البته او به من گفت اگر به کشورهای دیگر مثل اندونزی و مالزی سفری داشته باشید جلسه‌های هشت هزار نفری برای شهدا را خواهید دید.

وی ادامه داد: امروز حاکمیت شهدا بر عقول و قلوب و دلها آغاز شده به طوری که گوشه‌ای و نگاهی از آن در راهیان نور متجلی‌است.

یکتا ادامه داد: خدا و ملائک کار خود را خوب انجام می‌دهند و این بخشی از سنت الهی است و شهدا آنجایی که لازم است رخ نشان می‌دهند.

وی عنوان کرد: من شخصی را دیدم که از فرانسه به شلمچه آمده بود و می‌گفت اینجا چه خبر است آنچه که ما شنیده‌ایم، دیده‌ایم و خوانده‌ایم اینها آدمهایی با زندگی‌ها فضاهای خاصی بودند اما خمینی چه چیزی از آنها درست کرد که اینجا آمدند منقلب و متحول و شهید شدند به گونه‌ای که شماها نام شهید را به آنها اتلاق می‌کنید.

وی افزود: او می‌گفت اگر ما یک تکه از این زمین را در اروپا داشتیم با این نگاهی که شما در انسانها ایجاد می‌کنید می‌دانستیم در اروپا و با ادبیات خودمان چکار باید بکنیم هر چند او فهم نگاه اسلامی با عمق اثرگذاری فطری این قضیه را نمی‌فهمید.

یکتا عنوان کرد: دختری را از نیویورک دیدم که به شلمچه آمده بود و می‌گفت امکان دارد که من یک تکه از این خاک را با خود به آمریکا ببرم؟ که من دلیل این موضوع را از او پرسیدم او گفت: نمی‌دانم چرا دوست دارم با این خاک هنگامی که در خلوت هستم و دلم می‌گیرد صحبت کنم.

یکتا بیان کرد: امروز این شلمچه طلاییه که امام می‌گفت تا قیامت مزار و مقتل شهیدان دارالشفای عاشقان و عارفان است به طوری که مریضان لاعلاج را شفا می‌دهد.

وی ادامه داد: من پدری را دیدم که به من می‌گفت امکان دارد که هماهنگ کنیم دختر و پسر نیز با کاروان‌های راهیان نور به آن مناطق سفر کنند او می‌گفت من اثر این سفرها را بر افراد دیگر دیدم که چگونه متحول و عوض شده‌اند.

امروز ما می‌بینیم مردم ما از فضاهای فرهنگی داخلی جامعه و وضعیت فرزندان خود می‌ترسند زیرا متوجه می‌شوند وقتی که آقا می‌گوید “تهاجم شبیه خون ناتو جنگ همه جانبه است”، آقا امسال اعلام جهاد کرده و آنها متوجه می‌شوند در کف جامعه ما چه چیزی می‌گذرد.

وی بیان کرد: من به مسائل و حرف و حدیث‌ها و مکاتب مختلف سیاسی کاری ندارم اما امروز می‌بینیم که اثر کاروان‌های راهیان نور چقدر زیاد است و حالا اینکه ما چه تکلیفی در به پا کردن بساط هنر و اهل قلم و مکتوب کردن تاریخ شفاهی این بچه‌ها داریم مهم است زیرا بالاخره ساعت شنی عمر این بچه‌ها در حال تمام شدن است و خاطرات آنها در حال به خاک سپرده شدن است.

یکتا عنوان کرد: این یک وظیفه دولتی، کشوری، لشگری،‌امتی، عمومی، حزب‌الهی و بسیجی است حالا برای این موضوع چه سناریویی در جبهه انقلاب فرهنگی داشته باشیم بماند اما چیزی که مشخص است این است سنت خدا نگذاشت که آن کسی که برای خدا قیام می‌کند در کامپیوتر خدا گم شود ما این ادبیات و این نگاه و اثر شهدا را در جامعه می‌بینیم و حس می‌کنیم.

وی بیان کرد: باید باور کنیم که جنگ بزرگ و همه جانبه‌ای شروع شده و تا هنگامی که به این باور نرسیم هیچ فایده‌ای ندارد زیرا خیلی‌ها در صف‌های نماز جمعه “شعار جنگ جنگ تا پیروزی” را سر می‌دارند اما به جبهه‌های جنگ نمی‌آمدند شاید خیلی از ماها به جبهه رفتیم اما شب عملیات هنگامی که آتش سنگین شد تعجب کردیم اما اینکه چه کسی در آن میدان ایستاد و آرپیچی زد و به نوعی خط شکن شد مهم است باید باور کنیم که جنگ سنگینی شروع شده است.

وی ادامه داد: دشمن در آن جنگ نظامی با وجود داشتن تمام قوای خود پیروز نشد و انقلاب اسلامی به تمام کشورها صادر شد در این هنگام آنان شروع به تهاجم اقتصادی،‌علمی و از بین بردن دانشمندان هسته‌ای ما کردند اما در این بین و در همه این شرایط و لحظات یک چیز هدفگذاری اصلی آنها بود و آن چیز فرهنگ بود.

وی بیان کرد: آنان می‌خواهند بنیه و ریشه‌های اعتقادی و ایمانی ما را در میدان انقلاب از بین ببرند که البته این موضوع در جنگ و بعد از جنگ و شبیه خون تهاجم ناتو شروع شد به طوری که آقا امسال در پیام نوروزی خود گفتند که جهاد شروع شده‌ است ما نام امسال مبنی بر سال “اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” تنها بر روی سر برگ نامه‌هایمان استفاده نمی‌کنیم این موضوع یعنی اینکه جهاد شروع شده و ما باید خودمان را برای عملیات جهادی آماده کنیم.

یکتا تصریح کرد: ما باید در سازماندهی برنامه‌های جهادی جبهه فرهنگی انقلاب ابتکار داشته باشیم، نگاه ما این است دشمن در مقابل ما یک جبهه عظیم رسانه‌ای، مالی و یادگیری بین‌المللی ایجاد کرده است اگر روزی ناتو به وجود آمد در مقابل آن بلوک شرق قرار داشت اما با وجود اینکه بلوک شرق از بین رفت اما ناتو همچنان پابرجا است و سوال این است که چرا ناتو را جمع نمی‌کنند.

وی ادامه داد: ناتو همان است که آقا فرمودند: ناتوی فرهنگی است و این ناتو آن بودجه‌ها و روساخت‌های اقتصادی همه آماده‌اند که بر سر مردم، جوان‌ها و خانواده‌های ما فرو بریزند اما ابتکاری که ما در مقابل آن به کار می‌بریم مهم است، ما نمی توانیم به طور بسته در مقابل این اقدامات عمل کنیم زیرا اثر وضعی این جنگ  را به صورت باز در جامعه خود می‌بینیم و دلشورگی‌ها و دلواپسی‌های مردم را در مقابل فرزندانشان و اثر آن را بر مردم خودمان می بینیم و ما باید یک تفکر جهادی داشته باشیم.

یکتا عنوان کرد: ابتکار یعنی ورود عناصر حزب‌الهی دلسوز جبهه فرهنگی انقلاب برای حفظ حیات و بقای جامعه در عرصه فرهنگ و ما باید به صورت جبهه‌ای و همه باهم و خودجوش عمل کنیم چیزی که امسال آقا در مشهد فرمودند، این بود که حجمه‌های خودجوش مردمی به صورت قوی‌تر و محکم‌تر وارد میدان عمل شوند که این پیام حاوی دو نکته است، یک اینکه جهاد آغاز شده و آقا اعلام جهاد کرده و با امروز ۵۴ روز از اعلام  فرمان جهاد می گذرد و حالا یک فرد انقلابی و بسیجی باید برای تحقق این امر تمرین کنند، باید ببنیم که حال ما چگونه شده و آیا حال جبهه‌ای به ما دست می‌دهد.

امروز باید ابتکاری به خرج دهیم ما در آن جبهه دیدیم که عناصر مردمی پیرو جوان همه آمدند هر چند بعدا فهمیدیم آنهایی که باید می‌آمدند نیامدند، ما بعدا در کتاب “راز قطعنامه” بسیاری مسائل را فهمیدیم در فتنه بعضی از آدم‌های دست‌اندر کار دولت را دیدیم و میزان تخصیص بودجه‌ها برای آن جنگ را متوجه شدیم ، امروز ابتکار یعنی اینکه وارد میدان شویم و دیدیم که بچه‌ها و بسیجی‌هایی که عاشق و دلسوز این ملت هستند همانهایی هستند که در آن جنگ جان خود را از دست دادند امروز باید خون دل بخوریم و وسط میدان ارزش‌ها بایستیم و دست به دست هم بدهیم و در مقابل تهاجم و ناتوی همه جانبه فرهنگی به میدان بیاییم.

یکتا بیان کرد: ما امروز می‌بینیم که در فضای مجازی چه می‌کنند امروز می‌بینیم که لشگری از عناصر خودجوش مردمی در فضای مجازی شکل گرفته و جلوی بسیاری از تحرکات دشمن را گرفتند.

وی عنوان کرد: امروز لشکری که در عرصه کتاب و نشر و مجموعه‌های تربیت محور و قرآنی شکل گرفته و یگان‌های خودجوش مردمی که در عرصه هیئت‌ها دور هم جمع می‌شوند و یک جبهه عمیق مردمی را شکل می‌دهند را می‌بینیم و افرادی را می‌بینیم که بدون هیچ چشمداشت مادی را در عرصه تبلیغ می‌بینیم.
امروز بچه‌ها در جبهه فکری جمع می‌شوند و یک نگاه راهبردی بنیادی و کاربردی را نام‌گذاری می‌کنند.
امروز ما حضور نسل سومی‌ها و حضور خرازی‌ها ، باکری‌ها، صیادها و شهید رضوی‌هایی را می‌بینیم که در جبهه فرهنگی هستند  که این یک ابتکار است.

یکتا بیان کرد: امروز یک بار دیگر حضور ملائک غیبی خدا را در این جبهه می‌بینیم چون حز‌ب‌اللهی‌های انقلابی‌ و انقطا‌عی‌ها را می‌بینیم که به میدان آمدند. ما امروز مجموعه‌هایی را می‌بینیم که به تولید فیلم و انیمیشن می‌سازند که از هر گوشه‌ای هر کسی به جبهه آمده و می‌گویند ما برای امر فرهنگ می‌جنگیم این‌ها یک نگاه هم بیشتر ندارند و آن این است که رشته دل جوانهایمان و امید و آینده آنها را به امام زمان (عج) گره بزنند.
جوان‌های امروز ما پیام ولی‌شان مبنی بر این که جنگ شده را درک کردند.

یکتا بیان کرد: گاهی اوقات که به نسل امروز نگاه می‌کنم می‌بینم که آنها ابراهیم‌های میان آتش هستند. حالا جنگ تن به تن، نفوذ به نفوذ، عقول به عقول و نفر به نفر آغاز شده و می‌بینیم که بچه‌های ما چگونه می‌جنگند و در این نبرد برابر چه کسانی آمده‌اند.

وی بیان کرد: امروز ما در مراسم اعتکاف‌هایمان می‌بینیم که چه کسانی با چه پوششی و چه قیافه‌هایی برای عبادت آمده‌اند.

وی ادامه داد: در جبهه مهران به یاد دارم به چهره رضا اشعری نگاه می‌کردیم و می‌گفتیم ما باید برویم جلوتر که رفتیم پشت سرمان صدای قطع شدن پاها می‌آمد حرف من این است که چه زمانی به صورت زیبا و هنری و صحیح با جوان‌هایمان صحبت کردیم و آنها نیامدند؟
اگر کسی در این بین جا مانده او ما هستیم و آنها جا نمانده‌اند.
امروز ما می‌بینیم جوان‌هایی که آمده‌اند و علم را به دست گرفته‌اند و در کنار کسانی که فرمانده قوای جنگ نرم را به عهده دارند تا ثابت کنند ما می‌توانیم در این نبرد نابرابر هستند.

یکتا بیان کرد: در آینده‌ای بسیار نزدیک بر حسد آرایشی که در جبهه خودی می‌بینم در نبرد نابرابری که با جبهه دشمن آغاز شده در عقبه دشمن پیاده خواهیم شد. شاید امروز بعضی از لحظات نبرد در کوچه پس کوچه‌های خرمشهر باشد اما ما عبور از اروند را دیدیم.
امروز می‌بینیم جوان‌های ما آنچه را می‌خواهند و آن کاری که می‌خواهند انجام دهند تحقق پیدا می‌کند.
چنانچه در برنامه هسته‌ای و در تکنولوژی‌ها این امر را دیدیم. امروز غرب از یک فرمانده لشکر جنگ سخت ما به نام قاسم سلیمانی می‌ترسد اما باید بگویم که ما هنوز خیلی از این‌ها را رو نکرده‌ایم و به دشمن رخ نشان نداده‌ایم آنها هنوز دولت ما را ندیده‌اند.

این فعال انقلابی عنوان کرد: غربی‌ها برای منافع خود یک دهکده جهانی را طراحی کرده بودند و آن را بین اصلی‌ها تقسیم کرده بودند. آنها یک استعمار و بردگی نوین را طراحی کرده بودند اما به برکت امام ، انقلاب و خون‌های شهدا بساط آنها بهم ریخته است.
امروز در عراق و سوریه و فلسطین و افغانستان می‌بینیم که یک گوشه میز و محور اصلی ایران است و بیشترین خبرها برای ایران است اما باید بگویم که آنها نمی‌خواهند یک حیات طیبه شکل بگیرد.

وی بیان کرد: باید بگویم که انقلاب اسلامی هنوز به شیرینی‌های زیبای حیات طیبه به کام این مردم ننشسته است و آمریکایی‌ها و دشمن نمی‌خواهند این صدا و ندا به گوش مردم دنیا برسد اما مسئولان ما با توجه به امکاناتی که دارند باید به صورت دفاعی و محکم به حمایت از مردم خود بپردازند.
اگر امروز قرار است مراجع و نخبگان فرهنگی یک نقدی را انجام دهند دولت باید از آنها حمایت کند اما بعضی‌ها هنوز باورشان نشده که جنگ شروع شده است.

یکتا بیان کرد: در جبهه فرهنگ آنچه که مهم است این است که دولت باید بداند آرایش جنگی که امروز جبهه مردمی خودجوش به وجود آمده از دولت انتظار حمایت دارد باید باور کنیم که هر خانه یک سنگر است. امروز باید ستادهای پشتیبانی جنگ نرم راه بیاندازیم چون هر خانه یک سنگر است.

وی بیان کرد: دشمن نمی‌خواهد که جوان‌های ما به آرامش برسد آنچه که امروز احساس می‌کنیم این است که مردم باید با تمام قوا به میدان بیایند زیرا این جنگ، جنگ مردمی است و به نوعی یک جنگ حرفه‌ای و تخصصی است.
اگر خدای ناکرده گوشه‌ای از این انقلاب خط بیفتد و اگر مهر کمک به این جنگ به جبین ما نخورد و کسان دیگر این جامعه را پیش ببرند برای ما بسیار بد است.

وی خاطرنشان کرد: یک روزی معلوم می‌شود که دشمن چه آتشی را بر سر مردم ما می‌ریزد اما باید بگویم که در آخر آنها شکست می‌خورند و باز پیروز میدان ما هستیم اما مهم شرایط، زمان و مکان انجام این کار فرهنگی است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=38751

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x