تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

رویای سقوط نظام سوریه در حمص دفن شد؛ ۳ دستاورد نظام سوریه در جبهه داخلی

  • کد خبر : 38069
  • 21 اردیبهشت 1393 - 10:29
رویای سقوط نظام سوریه در حمص دفن شد؛ ۳ دستاورد نظام سوریه در جبهه داخلی

با آزاد سازی شهر حمص به رویایی آمریکا و هم پیمانانش برای غلبه بر نظام و ملت سوریه هم پایان داده شد، اکنون آن چه که تا دیروز بنام پایتخت انقلاب مخالفان نظام سوریه معروف بود دیگر اثری از مخالفان دیگر در آن نمی توان یافت.

به گزارش گروه وبگردیکمال مهر، پایگاه خبری- تحلیلی الشرق الجدید به قلم “أمین محمد حطیط” نوشت:  بعد از گذشت ۳ سال از شکست برنامه های حمایتی غرب و آمریکا از گروه های مسلح تروریست مخالف نظام سوریه واشنگتن سخت از نظام سوریه مستاصل شده است.آمریکا بعد از گذشت ۳ سال از حمایت گروه های مسلح افراطی وابسته به خود و غرب در خاک سوریه و حمایت از این گروه ها برای ایستادن در برابر اراده دولت و ملت سوریه که قصد دارد تعیین سرنوشت کشورش به دست خود باشد، سرانجام در یک اقدام کاملاً هستریک(نوعی بیماری روانی) و منفعلانه که نشان از استیصال واشنگتن در قبال نظام سوریه دارد مسئولان وزارت خارجه آمریکا اعلام کردند از این پس ائتلاف مخالفان سوریه و دفاترشان در امریکا صفت دفاتر دیپلماتیک به خود می گیرند.

این در حالی است که نظام آمریکا در یک اقدام مخالف عرف سیاسی و دیپلماسی سفارتخانه نظام سوریه و تمام کنسولگری های جمهوری عربی سوریه را در خاک خود تعطیل کرد.

دولت سوریه اکنون که از حمایت و پشتبانی مردمی بالایی برخوردار است و ملت از رهبری این نظام حمایت به عمل می آورد و ارتش سوریه در جبهه های داخلی نبرد با گروه های تروریستی موفقیت ها و پیروزی های غرور آفرینی را کیب می کند، این امر برای آمریکا و هواداران و حامیان گروه های تروریست مسلح در سوریه خوشایند نبوده است.

اکنون نظام سوریه با وجود نبرد با تروریست در داخل خاک کشورش هنوز در فکر تحقق دمکراسی است و از این رو با اعلام موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تاکید دارد نا آرامی های داخلی نمی تواند ملت را از تحقق خواسته های دمکراتیک خود منع کند.

ملت سوریه هم اکنون بیش از هر زمان دیگری می خواهند انتخابات ریاست جمهوری سوریه براساس قانون اساسی جدید این کشور برگزار شود، چرا که از طریق عمل به قانون اساسی و برگزاری انتخابات و انتخاب رئیس جمهور دیگر هیچ بهانه ای برای گروه های تروریستی و حامیان عرب و غربی و آمریکایی آنها برای ادامه حضور در داخل خاک سوریه باقی نمی ماند.

آمریکا در آغاز بحران آفرینی برای سوریه به دنبال تحقق سناریوی خاص به خود در این کشور بود، واشنگتن می خواست از طریق مزدوران اطلاعاتی خود گروه های چند ملیتی را وارد خاک سوریه کند و نوعی از استعمار جدید را در این کشور محقق سازد، اما مسئولان امریکایی از توان و اراده ملت ، نظام ، ارتش و هم پیمانان ملت سوریه غافل بودند، از این رو اکنون امریکا به شدت از آنچه در سوریه در حال وقوع است شگفت زده شده است، اکنون می توان به جرات گفت مقامات امریکایی متوجه شدند هیچ شناخت و آشنایی از ملت و نظام سوریه نداشته و ندارند.

هم اکنون این مساله برای جهانیان محقق شده است که آمریکا و هم پیمانانش نتوانستند با وجود کمک های هنگفت تسلیحاتی و مالی در برابر نظام سوریه بایستند، چندی پیش اعلام کردند سلاح پیشرفته ای را در اختیار مخالفان نظام سوریه قرار داده اند، بعد از ان اعلام کردند میزان ذخایر و مهمات ارسالی برای مخالفان نظام سوریه را دو چندان کرده اند، سپس دست به محدود کردن سفر مقامات دولتی سوریه به خارج زدند، بعد حرکت و نقل و انتقال نماینده سوریه در سازمان ملل که در خاک آمریکا واقع شده را محدود کردند، بعد سفارت سوریه را تعطیل و کنسولگری های نظام سوریه را هم بستند و اکنون تصمیم گرفتند برای ائتلاف موسوم به مخالفان سوریه جنبه مشروعیت ببخشند و ساختمان هایی را به این گروه دادند و به آن جنبه دیپلماتیک دادند، حتی در یک اقدام غیر دمکراتیک و در یک دخالت اشکار در امور داخلی سوریه و ملت این کشور اعلام کردند، انتخاباتی را که براساس قانون اساسی جدید و مصوب ملت سوریه قرار است به زودی برگزار شود و نتایج حاصل از این انتخابات که رای ملت سوریه است را به رسمیت نخواهد شناخت.

هم اکنون می توان به یقین به این نتیجه دست یافت که امریکا و هم پیمانان غربی و عربی گروه های مسلح تروریست در سوریه و آنهایی که به مخالفان نظام معروف شده اند از دست آوردی های ملت و نظام سوریه به ستوه آمده اند و نمی توانند آن چه در سوریه روی می دهد را باور کنند از این رو در آخرین لحظات نا امیدی خود به اقدامات نابخردانه ای دست می زنند.

دولت امریکا بعد از پیروزی ارتش نظام سوریه در نبرد القلمون اذعان کرد نظام و ارتش سوریه در حال کنترل بر اوضاع سوریه است و این ارتش موفق شد با استفاده از راهبردهای جدید نظامی این شهر حساس را بار دیگر از ان نظام سوریه گرداند.

دستاوردهای نظام سوریه در جبهه داخلی را به ۳ بخش می توان تقسیم کرد:

نخست بخش قدیمی حمص :

در آغاز دشمنی ضد سوریه ژنرال پتراوس فرمانده انچه که به نیروهای مرکزی ارتش های آمریکا نامیده می شود گفت: اگر بر شهر حمص و یک شهر ساحلی دیگر سوریه سلطه یابیم کار سلطه بر سوریه تمام می شود و دیگر غلبه بر نظام سوریه کاری چندانی ندارد. البته سخن پتراوس در ان زمان سخن گزافی نبود، چرا که حمص یک شهر بسیار مهم و راهبردی در سوریه است این شهر به این دلیل مهم و حساس است که در همین شهر است که ارتباط بخش های مختلف سوریه با ساحل آن صورت می گیرد.

حمص نقطه اتصال حلب اقتصادی در شمال با دمشق پایتخت کشور سوریه است از این رو گروه های مسلح مخالف نظام همواره تاکید داشته اند با سلطه بر این شهر آن را باید پایتخت انقلابشان بنامند.

مخالفان نظام سوریه که از خارج این کشور وارد سوریه شده بودند به محض ورود به حمص برای خود دژهای نظامی در این شهر تدارک دیدند و گروه های نظامی و اطلاعاتی آمریکا ، فرانسه و اسرائیل در آن مستقر بودند، حتی افسرانی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس هم در این شهر استقرار داشتند.

با تمام این اوصاف اکنون شهر حمصی که دشمنان در تصرف آن به خود می بالیدند اکنون به دست ارتش سوریه آزاد شده است و نیروهای ارتش در حال پاکسازی کامل بخش های ان برای بازگرداندن این شهر به بخش های دیگر کشور است، با آزاد سازی شهر حمص به رویایی آمریکا و هم پیمانانش برای غلبه بر نظام و ملت سوریه هم پایان داده شد، اکنون آن چه که تا دیروز بنام پایتخت انقلاب مخالفان نظام سوریه معروف بود دیگر اثری از مخالفان دیگر در آن نمی توان یافت، و رویایی سقوط نظام سوریه هم در این شهر دفن شد.

شاید برخی از شیوه و عملکرد دولت سوریه در نحوه بازگرداند شهر حمص انتقاد می کند، ما نباید فراموش کرد که یک قاعده راهبردی در عملیات نظامی گری و ارتش وجود دارد که می گوید : در برخی از احیان با کمترین زیان می توان بهترین نتیجه را به دست اورد.

ارتش و نظام سوریه به جهانیان ثابت کرد برای بازپس گیری بخش های اشغال شده از سوی گروه های تروریست هرگز تنها به قتل متوسل نمی شود بلکه در برخی اوقات مذاکره و گفت وگو حتی با گروه های مسلح می تواند نتایج بسیار پرباری در بر داشته باشد چرا که ارتش سوریه تنها به دنبال کشتن نیست بلکه می خواهد خاک میهن را باز پس گیرد و ارامش را به میهن باز گرداند.

بخش دوم در الملیحه در غوطه شرقی است: منطقه الملیحه به دلیل موقعیت راهبردی به عنوان کلید دمشق به شمار می آید، از این رو گروه های مخالف مسلح سعی کردند اولین منطقه ای را که در حومه دمشق به دست می اورند همین منطقه راهبردی باشد، در این منطقه بود که گروه های مسلح تروریست تجدید قوا می کردند و بار دیگر ضد نظام سوریه صف آرایی می کردند، از این جا تروریست ها می توانستند به صورت مستقیم شهر دمشق را تهدید کنند، چرا که نزدیک ترین منطقه به دمشق به شمار می آید، منطقه الملیحه همچنین منطقه کلیدی برای نقل و انقال از دمشق به جنوب سوریه بود، این منطقه دروازه دمشق به بادیه و بیابان به شمار می آید.

بخش سوم منطقه حلب است این منطقه هم یک منطقه حساس و حیاتی سوریه به شمار می آید، آمریکا از جمله کشورهایی بود که برای تصرف حلب رویاهای بزرگی در سر داشت، از این رو می بینیم در همان زمان گروه های مسلح بسیاری را آمریکا و همپیمانانش برای تصرف این شهر گسیل داشتند.

اما نبرد میدانی ارتش سوریه قاعده بازی را در این منطقه هم برای دشمنان ملت و نظام به کابوسی مبدل کرد و رویایی ادامه تصرف این شهر نقش بر آب شد، هم اکنون با تحویل گرفتن حمص قدیمی از گروه های تروریستی و خاتمه تصرف آنها بر این شهر مساله حلب هم به پایان کار خود رسیده است.

منبع: تسنیم

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=38069

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x