تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

اصلاح “نظام بانکی” برنامه اصلی مجلس

  • کد خبر : 37050
  • 15 اردیبهشت 1393 - 7:25
اصلاح “نظام بانکی” برنامه اصلی مجلس

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اصلاح نظام بانکی،‌ برنامه اصلی مجلس است تا نظام بانکداری اسلامی و یک سیستم نظارتی برای بانک‌ها اعمال شود.

به گزارش کمال مهرعبدالکریم رجبی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از برنامه‌های اصلی مجلس، اصلاح نظام بانکی کشور است تا نظام بانکداری اسلامی اعمال شود.

وی افزود: اصلاح نظام بانک‌ها باید به صورتی باشد که به فعالیت پولی و مالی که وظیفه اصلی خودشان است، مشغول باشند تا رونق اقتصادی برای کشور به ارمغان آید.

وی تأکید کرد: باید در قوانین نظام بانکی،‌ یک سیستم نظارتی باشد تا نابسامانی‌ها را مهار و نظام بانکی بدون ربا را به‌ وجود آورد.

وی اظهار داشت: از تأسیس بعضی از مؤسسات مالی و اعتباری، که از آیین‌نامه خاصی برخوردار هستند جلوگیری شود تا چرخه اقتصادی کشور، با درنظر گرفتن سوددهای کلان دچار پریشانی نشود.

وی اضافه کرد: فعالیت بانک‌ها باید به صورتی باشد که بخش تولید را فعال کنند و به صورت رقیب اقتصادی،‌ مسیر سرمایه‌گذاری را دچار مشکل نکنند.

وی افزود: نظارت بانک مرکزی باید به صورت جدی‌تری اعمال شود تا مشکلاتی، برای سپرده‌گذاران و تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران به وجود نیاید.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=37050

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x