تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

تصویربرداری از سلول به کمک نانو ابزار‌ها

  • کد خبر : 36446
  • 11 اردیبهشت 1393 - 8:28
تصویربرداری از سلول به کمک نانو ابزار‌ها

به گفتهٔ محققان نانو ابزار جدیدی برای تصویربرداری از سلول‌های زنده به زودی تولید خواهد شد که قابلیت‌های فراوانی از جمله تشخیص بر خط برخی سرطان‌ها از ویژگی این نانو ابزار است.

به گزارش خبرنگار علمیکمال مهر، این نانو ابزار جدیدی برای تصویربرداری از سلول‌های زنده به زودی تولید خواهد شد که قابلیت‌های فراوانی از جمله تشخیص بر خط برخی سرطان‌ها از ویژگی این نانو ابزار است.
دو شرکت آلمانی توافق‌نامه همکاری برای تولید نانوابزار جدیدی برای تصویربرداری از سلول‌های زنده امضاء کرده‌اند. این ابزار تا چند ماه آینده به بازار عرضه خواهد شد.
شرکت ایبیدی (ibidi GmbH) یکی از تولیدکنندگان آرایه‌های مبتنی بر سلول و تجهیزات تصویربرداری است، شرکت سیمپور (SiMPore) نیز یکی از شرکت‌های تولیدکننده نانوغشاءهای جدید است.
این دو شرکت در همکاری مشترک خود قصد دارند تا با ساخت ابزاری از سلول‌های منفرد یا گروهی کشت شده در آزمایشگاه را تصویربرداری کرده و آنالیز کند، که تا پیش از این، با میکروسکوپ با قدرت تفکیک بالا انجام می‌شد.
در همکاری مشترک این دو شرکت مدعی شدند محققان معمولا به بررسی سلول‌های زنده و تحلیل وضعیت آنها می‌پردازند؛ اینکه سلول التهاب دارد، سرطانی شده یا آلودگی دارد برای پژوهشگران اهمیت زیادی دارد.
رومان زانتلر از شرکت ایبیدی می‌گوید: ایبیدی در حال بهبود فرآیندهای مطالعه سلولی است تا با استفاده از ابزارهای جدید امکان مطالعه سلول‌های زنده وجود داشته باشد. استفاده از نانوغشاءهای ساخت شرکت سیمپور می‌تواند ما را در رسیدن به این هدف یاری کند.
نانوغشاء ساخت شرکت سیمپور یک لام شیشه‌ای حاوی غشاء نانومقیاس است. چند دهه است که غشاء‌های روی شیشه برای کشت سلولی مورد استفاده قرار می‌گیرد، دلیل این امر رشد خوب سلول‌های زنده روی شیشه و همچنین شفافیت شیشه و سهولت مشاهده سلول‌ها است.
جیمز روزی از مدیران شرکت سیمپور می‌گوید: ما خوشحالیم که با شرکت ایبیدی کار می‌کنیم. این فناوری جدید اواسط سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه خواهد شد.
انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=36446

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x