تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

زیردریایی بی‌سرنشین جدید‌ترین روبات پیشرفتهٔ جهان

  • کد خبر : 35593
  • 04 اردیبهشت 1393 - 7:53
زیردریایی بی‌سرنشین جدید‌ترین روبات پیشرفتهٔ جهان

محققان ایالت متحده موفق به ساخت زیر دریایی شدند که قادر است بدون شخصی که در آن حضور داشته باشد به مقصد رفته و انجام ماموریت‌های محوله را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار علمیکمال مهر، محققان ایالت متحده موفق به ساخت زیر دریایی شدند که قادر است بدون اینکه شخصی که در آن حضور داشته باشد به مقصد رفته و ماموریت‌های محوله را انجام دهد، پس از هواپیمای بدون خلبان اکنون نوبت به آب نورد بدون خلبان رسیده است.
این آب نورد بی‌سرنشین، می‌شود قادر است ماه‌ها در آب بماند و اطلاعات مهم علمی و وضعیت آب وهوا را منتقل کند چرا که نیازی به انرژی و سوخت ندارد و از انرژی آفتاب و موج برای حرکت استفاده می‌کند.
به گفته شرکت سازنده آخرین دستگاه‌های ساخته شده وزن کمتری دارند، کارهای بیشتری انجام می‌دهند و از امکانات انرژی متنوع تری برخوردارند.
به گفتهٔ مسئولان سازنده این قبیل دستگاه‌ها کاربرده‌های فراوانی داشته و جهت جمع آوری اطلاعات می‌دانی برای کنترل مناطق نفتی و صخره‌های در معرض خطر نیز به کار برده می‌شود.
تکنیسینی که بر روی این آب نوردهای بی‌سرنشین کار می‌کند به اهمیت آنها‌ها در کار پلیس اشاره می‌کند و از جمله بر نقش آنان در امر مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و جلوگیری از ماهیگیری غیر مجاز تاکید دارد و می‌گوید به این ترتیب می‌توان از دور با دوربین و رادار مراقب حرکت همه کشتی‌ها بود.
به گفتهٔ محققان سیستم کنترل خاصی که بر روی این آب نورد نصب گردیده به نحوی عمل می‌کند که در هر نقطه از جهان می‌توان آنرا هدایت نمود و دستورات لازم را در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی به آن مخابره نمود.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=35593

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x