تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

بهانه مسئولین باغ سیب:درخت ها خشک و کهنسال بودند،تغییرکاربری بدهید/ کرج در آینده شهر خاکستری می شود

  • کد خبر : 33711
  • 24 فروردین 1393 - 13:33
بهانه مسئولین باغ سیب:درخت ها خشک و کهنسال بودند،تغییرکاربری بدهید/ کرج در آینده شهر خاکستری می شود

محمدی گفت: باغ سیب با داشتن ۹ حلقه چاه آب و عدم آبیاری درختان باعث خشک شدن آنها شده اند و با این بهانه درخواست تغییر کاربری داده اند.

حسین محمدی مدیرکل محیط زیست استان البرز در خصوص قطع درختان باغ سیب مهرشهر به خبرنگار «کمال مهر» گفت: این اقدام در باغ سیب یک کار غیر قانونی است و از طرف سازمان پارکها و فضای سبزشهرداری کرج که پیگیری این جریان وظیفه قانونی این سازمان می باشد موضوع در حال پیگیری است.

وی با بیان این موضوع که مکاتباتی را با اداره املاک بنیاد مستضعفان داشته اند تاکید کرد؛ با اعلام اینکه عمل غیر قانونی صورت گرفته باید فضای سبز دوباره احیا گردیده و نحوه  نگهداری باغ سیب نیز مناسب نمی باشد و در نحوه نگهداری آن باید تغییر کند.

محمدی در بخشی ازسخنانش با اشاره به این موضوع که باغ سیب با داشتن ۹ حلقه چاه آب و عدم آبیاری درختان باعث خشک شدن آنها شده و با این بهانه درخواست تغییر کاربری داده اند ، تاکید کرد: این عزیزان بدانند اگر این تغییرات هم رخ بدهد باید حتما جایگزین کنند! حتی این اقدام قطع ۲۰۰۰درخت هم بایددر همین مکان احیا شود.

وی،افزود: صحبتی که با جهاد کشاورزی داشتیم اعلام کردند بهانه مسئولین باغ براین موضوع بوده که درخت های باغ کهنسال هستند و خشک شده اند و به همین علت درصدد جایگزینی هستند! این ادعای آنها است باید جهاد کشاورزی پیگیری کند، آیا این اقدام جایگزینی صورت خواهد گرفت یا نه!؟

مدیرکل محیط زیست استان البرز در ادامه گفت: همانطور که مستحضر هستید باغ سیب مهرشهر از باغ های قدیمی کرج می باشد و در محدوده شهری قرار گرفته  و طبق قانون فضاهای سبز در محدوده شهری بر اساس طرح تفضیلی جزو فضای سبز محسوب شده وکاربری فضای سبز دارند  و هرگونه تغییر کاربری در چارچوب قوانین شهری و با طرح در کمیسیون ماده ۵ استان به تصویب طرح این امر محقق شود!

این مسئول در خصوص ضعف کمیسیون ماده ۵ و روند تغییر کاربری در این کمیسیون تصریح کرد ؛ضعف اصلی این کمیسیون عضویت  محیط زیست با  ” نداشتن  حق رای “ می باشد!

وی ، افزود :با این اوصاف یک اصل در کمیسیون ماده ۵ رعایت می شود و آن حفظ کاربری فضای سبزمی باشد ! چون این موضوع مربوط به فضای سبزمی باشد و محیط زیست هم از این موضوع دفاع می کند و خوشبختانه شهرداری و استانداری و دیگر اعضا تاکید دارند که تغییرکاربی صورت نگیرد مگر در مواردی استثناء و با توجیه موارد فنی این عمل صورت می گیرد و مشروط بر اینکه شهرداری معادل دوبرابر در جای دیگرفضای سبز ایجاد کند!

مدیرکل محیط زیست استان البرز  پوشش فضای سبز برای پالایش هوای کرج را موثر دانست و درخصوص شرایط محیطی کلانشهرکرج گفت:  متاسفانه با توجه به شرایط موجود ، کرج  را به عنوان یک کلانشهر آلوده در نظرگرفتیم وایستگاه های سنجش آلودگی ما این موضوع را نشان می دهد!

وی در ادامه افزود؛ متاسفانه ما در طول  سال ۱۵۰ روز در کرج شرایط ناسالم  برای گروه های آسیب پذیر داریم و ۳۰تا ۵۰ روز هم برای همه اقشار شرایط ناسالم داریم .

محمدی با اشاره به طرح جامع  کاهش آلودگی هوای کرج گفت: طرح جامعی را در استانداری پیگیری می کنیم تا شرایط مناسبی را برای این مواقع ایجاد شود و یکی از این موارد حفظ فضای سبز موجود و توسعه فضای سبز است !

این مسئول در پایان سخنانش با اشاره به این موضوع که وجود ۷% فعالیتهای صنعتی کشور در البرز می باشد اظهار داشت:  اگر ما در این زندگی شهری به فکر فضای سبز نباشیم به تبع در آینده ای نزدیک شاهد شهری خاکستری هستیم ؛ وجود فضای سبز نیاز اساسی کلانشهر کرج می باشد که باید در حفظ آن کوشا باشیم.

انتهای پیام/.

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=33711

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
2
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x