تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

تشکر کارگردان “پایتخت” از رسول خادم/ “پایتخت” برگرفته از دل مردم بود

  • کد خبر : 32952
  • 20 فروردین 1393 - 7:31
تشکر کارگردان “پایتخت” از رسول خادم/ “پایتخت” برگرفته از دل مردم بود

“سیروس مقدم” گفت: خوشبختانه “پایتخت” به دور از ریا و دروغ توانست احترام را تبلیغ و ترویج کند و این مجموعه برگرفته از دل مردم بود.

به گزارش خبرنگارکمال مهر، دقایقی پیش آیین تجلیل از عوامل مجموعه تلویزیونی پایتخت ۳ در سالن آفتاب تالار ایوان شمس برگزار شد.

بنابراین گزارش؛ در این مراسم مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیما، پور حسن مدیر روابط عمومی شبکه یک سیما، طلایی نایب رئیس شورای شهر، حجت السلام و المسلمین شهاب مرادیان ریاست سازمان فرهنگی هنریش شهرداری تهران، دکتر صابری عضو شورای شهر، طاهری نماینده مازندران و نیز با حضور قهرمانان کشتی علیرضا حیدری،؛ حمید سوریان، علیرضا دبیر، علیرضا رضایی نائب رئیس فدراسیون کشتی، عباس جلیلی حضور به هم رساندند تا از دست اندرکاران مجموعه تلویزیونی پایتخت ۳ تشکر کنند.

در ادامه‌ی این گزارش جمعی از بازیگران و تیم پشت صحنه در “تالار ایوان شمس” حضور به هم رساندند که در ابتدای این مراسم سیروس مقدم کارگردان پایتخت ۳ ضمن خیر مقدم به همه‌ی حاضران و تبریک سال نو گفت: خوشحالم که صافی بنیان گذار شبکه ی ۳ سیما را می‌بینم و باید بگویم که سریال سازی را مدیون ایشان هستم و او شرایطی را فراهم کرد که من کارگردان شوم.

وی ادامه داد: پایتخت ۳ سریال سختی بود و تیم با همه‌ی سختگیری که در کار داشتند، با هدایت خوب مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیما و الهام غفوری تیه کننده توانستند کار را با به خوبی پیش برند که من از آنها تشکر می‌کنم.

مقدم ادامه داد: پایتخت ۳ مدیون یک کار جمعی است و بخش سنگین تصویر برداری این کار به عهده ی امیر معقولی بود و در کنار آن از نجف زاده مجری طرح و نیز از خشایار الوند نویسنده و همچنین از آرزو غفوری طراح صحنه و لباس تشکر می کنم.

کارگردان “پایتخت ۳” ابراز داشت: وقتی قرار شد پایتخت ۳ را بسازیم گفتگو‌هایی را با  “سید عزت الله ضرغامی” رئیس رسانه‌ی ملی و  “علی دارابی” معاون سیما و نیز مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیما داشتیم که من از همه ی آنها تشکر می‌کنم چرا که توقع ها از پایتخت ۳ بسیار بالا بود و این نگرانی احساس می‌شد که سری سوم این مجموعه از هر جهت برجسته تر از سری اول و دوم آن باشد.

وی ضمن تشکر از رسول خادم گفت: ایشان با اینکه در سفر بودند همچنان تلفنی پیگیر روند کار ما بودند و نیز از کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال که ما در رونمایی از پیراهن تیم ملی هدایت کردند نیز تشکر می‌کنم.

مقدم با اشاره به حساسیت پایتخت ۳ تصریح کرد: در پایتخت ۳ ریا و دروغ، تظاهر و توهین وجود نداشت، احترام را تبلیغ و ترویج می‌کند و باید بگویم که پایتخت بر گرفته از دل مردم است.

بنابراین گزارش سیروس مقدم در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر ساخت پایتخت ۴ گفت: سگانه  پایتخت به وظیفه ی خود عمل کرد به این دلیل که در سری اول آن بحث مهاجرت و در سری دوم نماد گنبد و گلدسته که نشان از یک وحدت ملی بود، را به نمایش گذاشتیم و در سری سوم به ورزش بومی کشتی پرداختیم که ایجاد غرور ملی بین مردم را به همراه داشت. اگر قرار باشد پایتخت ۴ و ۵ ساخته شود، باید ترکیب و محتوای آن با معرفی خانواده‌های دیگری و جغرافیای خاصی خلق شود.

در ادامه این مراسم کارگردان “پایتخت۳” در پاسخ به این سوال که اسپانسرها بسیار در این مجموعه به چشم می‌آمدند افزود: در تمامی دنیا سه چیز با حمایت حامیانی مالی شکل می‌گیرد که آنها عبارتند از: سیاست، ورزش و هنر و این چیز عجیبی نیست که ببینیم سیاست‌مداری حامیانی دارد که بتواند برنده شود.

درعرصه سریال سازی سیما در طی ۲ سال گذشته سازمان صداوسیما با تنگنای مالی روبرو شد که حامیان مالی به کمک ما آمدند.

*** پایتخت۳ با حضور ۱۵ داور بین‌المللی

وی ادامه داد: بدون اسپانسر پایتخت۳ شکل نمی‌گرفت و اگر ساخته می‌شد به این زیبایی و با این همه امکانات روی آنتن نمی‌رفت.

اگر صدا وسیما از پس تولید پروژه برمی‌آمد باید فشارهای زیادی را متحمل می‌شد اسپانسر مالی ما مرز بین تبلیغ مستقیم و شعارگونه را تشخیص می‌داد و اختلالی در کار ما ایجاد نمی‌کرد ما فقط در قسمت اول با آنها ملاقاتی داشتیم و دیگر آنها را ندیدیم و این مطلب را اضافه کنم که اسپانسر در زمانی بیشتر مشخص بود که کامیون ترانزیت درحال جابه جایی بود.

مقدم با اشاره به برآورد مالی سریال “پایتخت۳” به نسبت دیگر سریال‌های تلویزیونی تصریح کرد: برآورد مالی ما نزدیک به بقیه پروژه‌هایی است که برای سازمان ساخته شده است و اگر خرجی اضافه بوده به این دلیل است که ما ۱۵ داور بین‌المللی داشتیم و تمام کشتی‌گیرهایی که در سریال حاضر شدند از بزرگان و پیشکسوتان این عرصه بودند.

در ادامه این مراسم علیرضا خمسه ضمن خوش آمدگویی به همه حاضران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر کمیک بودن شخصیت “بابا پنجعلی” گفت: اگر بابا پنجعلی را یک شخصیت کمیک بگیریم انتظاری یک رفتار کمیک را خواهیم داشت، شخصیت بابا پنجلعی صد درصد کمیک نبود و زمان فیلم‌برداری که ما در شیرگاه بودیم من پنج تا بابا پنجعلی شبیه خودم را دیدم که درآنها هیچ نکته‌ی کمیکی دیده نمی‌شد.

وی ادامه داد: اگر قرار بود عین آن را ما به تصویر بگذاریم خسته کننده می‌شد و باید بازی بین مرز رئال و کمیک را ارائه می‌دادیم من می‌توانستم کاری کنم که مخاطب تمام مدت بخندد ولی پایتخت۳ کمدی صفر نبود.

***مجبور به کم کردن وزن خود شدم

در ادامه این مراسم محسن تنابنده ایفاگر نقش “نقی” ضمن تشکر از قهرمانان کشتی گفت: مجبور شدم وزن خود را در سریال پایتخت۳ کم کنم که این مسئله مرا مریض کرد و مدتی هم در بیمارستان بودم وفهمیدم که کشتی کار سختی‌ است.

وی با اشاره به تقویت مؤلفه‌های فرهنگ مازندران در پایتخت ۳ اظهار داشت: همه چیز بر اساس قصه پیش رفت و من برخلاف کارگردان این پروژه فکر می‌کنم پایتخت باید بیشتر از سری ۴و۵  ساخته شود، شاید سیروس مقدم از مسائلی ناراحت باشد. ولی من از مهدی فرجی و زحمات او تشکر می‌کنم که با کمک آنها همگی ما سعی کردیم قصه‌ای را به نمایش بگذاریم که مخاطب به سمت تلویزیون‌های دیگر نرود.

***عده‌ای ازپشت به ما خنجر زدند

تنابنده تصریح کرد: گلایه ما از این است که عده‌ای ما را از پشت زدند دوستانی  که ما را نقد کردند، بدون دانش و آگاهی این کار را انجام دادند.
پایتخت۳ ، بدون نقص نبود ولی نقد کردن نیاز به دلیل و آگاهی صحیح دارد.

بنابراین گزارش؛ مهران احمدی ضمن تشکر از سیروس مقدم و الهام غفوری تهیه کننده گفت: خوشحالم که برای سومین بار با سیروس مقدم همکاری داشتم و در کنار کار حرفه‌ای ایشان از اخلاق و انسانیت او بسیار آموختم.

در ادامه محسن تنابنده در پاسخ به این سوال که چرا لهجه مازندران و فرهنگ این استان را به نمایش گذاشتند گفت: هم من و نیز خشایار الوند اطلاعات خوبی را نسبت به مازندران داشتیم و به هیچ عنوان نمی‌پذیرم که ما کسی را مسخره کرده باشیم، این لهجه شیرین و دوست داشتنی بود که ما از آن استفاده کردیم و گاهی نقدها از روی دلسوزی بود ولی به دلیل اینکه افرادی که ما را نقد می‌کردند خیلی آگاه به این کار نبودند باعث ضربه زدن به ما شدند.

بنابراین گزارش؛ کارگردان پایتخت ۳ گفت: بهترین نقد را از مردم و اهل فکر گرفتم با طهماست صلح جو همیشه صحبت می‌کردیم و بسیاری از نقدها مسیر ما را تصحیح می‌کرد.

من و همسرم الهام غفوری تهیه کننده این پروژه و نیز محسن تنابنده به سفرهای بسیاری رفتیم و برای ساخت پایتخت۳ حتی یک مستند ۳ دقیقه‌ای را نیز در دست نداشتیم.هر آن چیزی که اتفاق افتاد نتیجه تحقیق و تلاش ما بود.

بنابراین گزارش؛ آریا عظیمی نژاد آهنگساز این مجموعه تلویزیونی گفت: نگاهم به پایتخت فراتر از یک سریال بود و رسالت این موسیقی رساندن فرهنگ مردم مازندران به دیگر شهرها بود.

در ادامه خشایار موحدیان تدوینگر این مجموعه گفت: برای هر یک دقیقه‌ی این مجموعه یک ساعت ونیم زمان تدوین بود تا دوستان بتوانند در زمان‌های مورد نظر کار را آماده پخش کنند.

بنابراین گزارش؛ هدایت هاشمی ایفاگر نقش “اوس موسی” گفت: به همه تیم خسته نباشید می‌گویم و خوشحالم که در این پروژه با سیروس مقدم همکاری کردم.

در ادامه نسرین نصرتی ایفاگر نقش فهیمه نیز از سیروس مقدم و همه حاضران تشکر کرد.

بنابراین گزارش؛ امیر معقولی تصویربردار این پروژه نیز ضمن تشکر از مدیر شبکه یک سیما و نیز کارگردان پایتخت۳ به همه دوستان و همکاران خود خسته نباشید گفت.

در ادامه خشایار الوند نویسنده پایتخت ۳ گفت در پایتخت ۱و۲ قهرمان خانواده‌ها بودند و بحران همه را دربر می‌گرفت ولی در سری سوم قصه‌ی یک قهرمان که نقی باشد را به تصویر کشیدیم و دیگران در موازات این داستان حرکت کردند.

بنابراین گزارش؛ هومن حاجی عبدالهی ضمن خسته نباشید به تمامی همکاران خود اظهار داشت: ۱۷ دی کار من با پایتخت ۳ شروع شد که همان روز فرزند من به دنیا آمد و من بلافاصله خود را به “پایتخت۳” رساندم که در ۸ قسمت با تیم سیروس مقدم همکاری کردم.

در ادامه سیروس مقدم ضمن اشاره به تلاش‌های خود در پایتخت۳ اظهار داشت: تمام سعی خود را کردیم که در پایتخت۳ کم فروشی نکنیم من شش سال متوالی تحویل سال را از پسرم دور بودم و سال را در کنار دوستانم تحویل کردم ولی حرف‌هایی که بعد از ۳۰ سال پشت سر من زده شد، حق من نبود.

بنابراین گزارش؛ مهدی فرجی ضمن تبریک سال نو و تشکر از حاضران محترم و نیز اعضای شورای شهر گفت: از حمایت همه این عزیزان و نیز از “سیروس مقدم” و “الهام غفوری” نیز تشکر می‌کنم امیدوارم بتوانیم پایتخت را برای همه اقوام کشور بسازیم.

بنابراین گزارش؛ در پایان این مراسم از سیرس مقدم”، “الهام غفوری”، “محسن تنابنده”،”علیرضا خمسه”، “مهران احمدی”،”نسرین نصرتی”،”امیرمعقولی”،”هدایت هاشمی”،”خشایار الوند”،”هومن حاجی عبدالهی”،”خشایار اولند”،”آریا عظیمی نژاد”،”آرزو غفوری”،”علیرضا نجف زاده”، “رحمان صیفی آزاد” و نیز از “مهدی فرجی” مدیر شبکه یک سیما تقدیر شد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=32952

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x