تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

سم غرب‌زدگی در جهان اسلام/ به تصویر کشیدن این دنیای رنگی پوشالی با اهدافی سیاسی

  • کد خبر : 31300
  • 07 فروردین 1393 - 7:53
سم غرب‌زدگی در جهان اسلام/ به تصویر کشیدن این دنیای رنگی پوشالی با اهدافی سیاسی

غرب‌زدگی، برنامه‌ای است که از سوی کشورهای استکباری با هدف استحاله فرهنگی دنبال می‌شود که با تغییر اهداف مسلمانان و به حاشیه کشاندن بتواند مسیر پیشرفت و وحدت جهان اسلام را به نفع خود تغییر دهد که در اصل بتواند از این طریق مردم جهان اسلام را به بردگی بکشاند و تحقق این امر را با القای بی‌دینی به عنوان تجدد می‌توان دید.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی کمال مهر؛ روزگاری است که در تمامی محافل صحبت از جریانی به نام غرب‌زدگی است که از چند نسل قبل برنامه آن پایه‌ریزی شده‌‌ است.

اساس غرب‌زدگی در ایران و جهان ریشه در استعمار دارد جریانی که تمامی عرصه‌ها اعم از اجتماعی، اقتصادی،مذهبی ، فکری، شغلی، تفکر زندگی و غیره را تحت‌الشعاع قرار داده است و تنها برای انحراف از اسلام و تضعیف باور دینی و مهم تر از همه رویی‌گرداندن از منجی بشریت و به طور کلی مسیری که در آن رنگ و بوی خدایی داشته باشد، برنامه‌ریزی شده است.

غرب‍‌زدگی برنامه‌ای است از سوی خود غرب که بسیار دقیق سازماندهی شده تا با تغییر اهداف مسلمانان و به حاشیه کشاندن بتواند مسیر پیشرفت و وحدت جهان اسلام را به نفع خود تغییر دهد که در اصل بتواند از این طریق مردم جهان اسلام را به بردگی بکشاند .

در این گزارش به سیر ایجاد تفکر غربی و غرب‌زدگی پس از انقلاب به تاثیرات برجای گذاشته آن همچنین جایگزین آن که خود موج جدیدی به نام فرقه‌گرایی است می‌پردازیم.

فرهنگ‌سازی غربی از طریق وسیله‌های ارتباط جمعی

فریاد یک دست الله اکبر، لبیک به مردی که تجلی عشق به خدا و اسلام بود و انقلاب برای اسلام و پس از آن جهاد برای ناموس، وطن، همچنین شهادت در راه خدا و عشق حسینی در جنگ ۸ ساله این‌ها همه از توان تحمل غرب خارج بود.

در نتیجه غرب در صدد تخریب آن بر آمد و با به کار‌گرفتن رسانه‌های جمعی و از طریق پخش فیلم و برنامه‌ها بی‌پرده جنسی، شهوت‌برانگیز و غیر اخلاقی که نتیجه‌ای جز بی‌‍بند و باری، بی‌حیایی، مشوش شدن ذهن جوان و خانواده ندارد و با فرهنگ‌‍سازی استفاده غلط از اینترنت و نشان دادن دنیای غرب در کادری غیر واقعی، دو راهی و درگیری ذهنی‌ای را به وجود آورده که خود زمینه‌ای برای پیش‌برد نقشه‌های دیگر است.

دشمنی غرب با ادیان آسمانی و به خصوص اسلام، موضوع تازه‌ای نیست و سالیان سال است که در فیلم‌های هالیوودی و غیر هالیوودی شاهد تاخت و تاز و توهین آن‌ها به این دین مقدس و پاک هستیم و حال این موضوع را در بازی‌های کامپیوتری و غیره می‌بینیم که با سر گرم کردن جوانان و باطل‌کردن زمان روزمره آنان سعی بر القای مفاهیم مد نظر خود را دارند.

ترویج کسب درآمد حرام
هنگامی که مال حرام را در زندگی و وجود و گوشت انسان وارد شود، به طور قطع روی روان آدمی و اعتقادات او تاثیر گذار خواهد بود و او را بی‌پروا کرده و حیا را از وی گرفته همچنین جسارت گناه را در عمل نهادینه می‌‍کند، بنابراین بستری آماده می‌شود که با ارائه یکسری الگوهای خوش آب و رنگ از سوی غرب که مردم از اصل خود روی گردانند.

و استکبار از هر راهی استفاده می‌کند تا اسلام و ایران را از وحدت و مسیر انقلاب دور کند بنابراین با اتخاذ برنامه‌های ریز و دقیق پایه‌ها‌ی اعتقاد و اصول اسلامی را نشانه گرفته است از جمله ترغیب به کسب در آمد حرام به شیوه‌های مدرن همانطور که خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرمایند: َ‍ «وَتَرَی کَثِیرًا مِّنْهُمْ یُسَارِعُونَ فِی الإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ وَأَکْلِهِمُ السُّحْتَ لَبِئْسَ مَا کَانُواْ یَعْمَلُونَ» «و بسیاری از آنان را می‌بینی که در گناه و تجاوز و خوردن حرام شتاب می‌کنند، راستی چه بد است آنچه انجام می‌دهند!»

همچنین امام صادق (ع) با اشاره به اینکه حرام‌خواری را یکی از نشانه‌ها ظهور است می‌فرمایند:: «امرار معاش مردم از راه کم فروشی به دست خواهد آمد. حرام در میان مردم فراگیر می‌شود. مردم به سوی آن می‌شتابند و به آن افتخار می‌کنند. کسی که در پی کسب مال حلال است ملامت می‌گردد و کسی که طالب مال حرام است، بزرگ و محترم شمرده می‌شود.»

همچنین شرکت‌های هرمی که با روانشناسی‌های مرموز سعی دارند تا جوهره کار را از مردم بیرون ببرند و بنای این شرکت‌ها شانس است، پیامبر گرامی (ص) در این رابطه فرمود: «آن کس که بار زندگی را بر دوش دیگران بیندازد از رحمت خدا دور است»

این مؤسّسات به ظاهر اقتصادى که‌گاه چهره واقعى خود را زیر پوشش‌هاى ایجاد اشتغال یا تخصیص قسمتى از درآمد خود به مراکز خیریه پنهان مى‌کنند مؤسّسات مرموز و خطرناکى هستند که کار آن‌ها شبیه به نوعى قمار یا لاتار است که کلاه از سر عدّه زیادى برمى دارند و بر سر عده معدودى مى گذارند و قسمت عمده درآمد را خودشان مى برند و غالباً به خارج منتقل مى کنند بى آنکه هیچ گونه کار مثبتى انجام داده باشند و عمل آن‌ها مصداق بارز «اکل مال بباطل» است که قرآن مجید با صراحت از آن نهى کرده است.

هدف‌گیری زنان مسلمان به عنوان کانون عفاف و خانواده در راستای تخریب زنان

با توجه به ارزش والایی که اسلام برای زن قائل است و حقوقی که برای او تعیین کرده، تا با پرورش فرزندانی در بستر اسلام بتواند جامعه‌ای سالم تشکیل دهد.

بدیهی‌ است دشمنان اسلام درصدد تخریب این امر برآیند و با دورزدن مفاهیم جایگاه زن، حق و حقوق او، وی را دچار سرگردانی کرده و با نشان دادن زن با رنگ و لعابی دیگر و با مغالطه کاری در این زمینه فرهنگ بی‌حجابی را به عنوان آزادی، فاصله گرفتن از دین و قوانین به عنوان متجدد بودن و قدرت اختیار داشتن القا کنند در نتیجه با استفاده از نگاه ابزاری به زن و اولویت قرار دادن مسائل جنسی، بنیان خانواده را متلاشی کنند، بنابراین این غرب زدگی را امروزه می‌توان در نوع پوشش غربی که مظهر خودنمایی برای جلب توجه است، مشاهده کرد.

در این میان با توجه به نقش پر رنگ زنان در شکل‌گیری نگرش اسلامی و دینی در بین اعضای خانواده کلیه برنامه ریزی‌ها و تلاش‌ها را در جهت برداشتن پرده‌های عفاف و حجاب در بین زنان آغاز نمودند و در این راه از حمایت‌های بی‌خردانه رضاخان بهره‌ برداری نموده و راه را جهت احیای سنت‌های اصیل اسلامی و دینی بستند.

و اگر زن در جامعه عفاف خود را از دست بدهد و همه هم و غم خود را در جلب توجه و ظاهرسازی قرار دهد، سبب بی‌توجهی به خطوط قرمز و تربیت نادرست فرزندان از دیدگاه اسلام می‌شود.

استراتژی‌های دشمن در این رابطه ابهام زایی در اصل پوشش، واردات مدهای غربی و مانند آن به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در جریان ناتوی فرهنگی حجاب را با چالش‌هایی جدی مواجه ساخته است.

از عوامل ذکر شده در مطالب بالا به عنوان غرب‌زدگی می‌توان یاد کرد که باعث جلوگیری از پیشرفت و دورشدن از دنیای علم و آرامش روانی و دین است که به طور کلی در روند تکامل جامعه تاثیر می‌گذارد، اما می‌توان با این غرب زدگی به لطف خداوند و آگاهی دادن به مردم از هجمه آن کاست، بنابراین می‌توان گفت هدف غرب از این برنامه ریزی‌ها و به تصویر کشیدن این دنیای رنگی پوشالی به مردم آن‌ها از خدا دور کند و جهان اسلام را از وحدت و پیشرفت بیاندازد.

بخش دوم این گزارش را در روزهای آینده دنبال کنید…

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=31300

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x