تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
1

وضعیت آخرین یارانه مردم/قیمت ها افزایش می یابد

  • کد خبر : 31257
  • 06 فروردین 1393 - 9:27
وضعیت آخرین یارانه مردم/قیمت ها افزایش می یابد

یک نماینده مجلس با بیان اینکه شیب افزایش قیمت‌ها در فاز دوم ملایم خواهد بود، گفت: به دلیل ثبت نام مجدد در دریافت یارانه، ممکن است آخرین یارانه دریافتی همگانی به خرداد ۹۳ موکول شود.

 

به گزارش کمال مهر، محمد علی اسفنانی نماینده مردم اصفهان و فریدون شهر درخصوص فاز دوم قانون هدفمندی، اظهار داشت: با توجه به مصوبه مجلس مبنی بر تحقق ۴۸ هزار میلیارد تومانی فاز دوم برای دولت از ابتدای سال ۹۳، قرار بر این شد نحوه اجرا برعهده دولت بماند.

وی افزود: دولت معتقد است، اجرای فاز دوم با شیوه ملایم انجام شود.

وی ادامه داد: درواقع به هیچ‌وجه افزایش یکباره قیمت حامل‌های انرژی نخواهیم داشت بلکه این مسئله با شیب کند به مرحله اجرا خواهد رسید.

اسفنانی با بیان اینکه وضعیت درآمدی مردم مدنظر قرار خواهد گرفت، افزود: سعی می‌شود با پول مازاد درآمد، حوزه تولید ازیارانه بهره‌مند شود تا کاستی‌های گذشته جبران شود.

زمان آخرین یارانه دریافتی همگانی به طور دقیق مشخص نیست.

عضوکمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به تغییر نحوه پرداخت یارانه، گفت: باتوجه به ثبت نام مجددی که در فاز دوم صورت خواهد گرفت، بر اساس میزان درآمد، مشمولان دریافت یارانه مشخص خواهند شد و اگرکسانی اقدام به فریب دولت نمایند، با جریمه ۳ برابر میزان یارانه دریافتی مواجه خواهند شد.

اسفنانی هم‌چنین در خصوص آخرین یارانه واریزی همگانی، تصریح کرد: به نظر می‌رسد با توجه به آغاز فاز دوم ازابتدای سال ۹۳، اسفند ماه ۹۲، آخرین یارانه دریافتی همگانی، به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: اما از طرفی به دلیل زمانبد بودن ثبت نام مجدد درفاز دوم، ممکن است دولت تا دریافت اطلاعات کامل، و اتمام ثبت نام‌ها، تا خرداد ماه صبر کند.

هم‌چنین به گفته اسفنانی با برنامه ریزی و تجهیز زیرساخت‌ها از طریق عواید حاصله از هدفمندی، می‌توان از ایجاد فشار به اقشار ضعیف کاست.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=31257

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x