تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

مسئولان در برابر انتقادها سعه صدر داشته باشند/ چرا برخی‌ از توقیف روزنامه‌های هتاک انتقاد می‌کنند

  • کد خبر : 30747
  • 02 فروردین 1393 - 10:52
مسئولان در برابر انتقادها سعه صدر داشته باشند/ چرا برخی‌ از توقیف روزنامه‌های هتاک انتقاد می‌کنند

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: من از بعضی از مسئولان گله دارم که چرا در صورت توقیف روزنامه‌هایی که به آیات قرآن توهین و تا مرز ارتداد پیش می‌روند و به فرهنگ ما دست‌اندازی می‌کنند انتقاد می‌کنند.

 

 

به گزارش خبرنگار سیاسی کمال مهر، آیت الله صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های خود با اشاره به نامگذاری امسال به نام «سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اظهار داشت: اساس اقتصاد مقاومتی سهیم کردن مردم در فعالیت‌های اقتصادی و ساخت کشور اسلامی و بیرون آوردن اقتصاد از انحصار دولت است.

وی تاکید کرد: باید مردم زمینه و امنیت اقتصادی داشته باشند تا به میدان بیایند و امور کارگاه‌های تولید و توسعه کشاورزی را دولت برطرف کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است هر گاه مردم در صحنه بودند ما پیروز شده‌ایم که مصداق بارز آن ۸ سال دفاع مقدس است که همه دنیا شاهد بود ملتی دست خالی بر آنها پیروز شد.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: حضور مردم در صحنه‌های گوناگون سبب شد تا آشوب‌های داخلی را حل و فتنه ۸۸ برچیده شود؛ هر جا کار به حضور مردم  کشیده است نصرت الهی نیز تحقق یافته است. بنابراین مردم نهاد بودن یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است.

وی دانش‌بنیان بودن را یکی دیگر از ارکان اقتصاد مقاومتی برشمرد  تصریح کرد: بدون اشراف و نظارت کار به سامان نمی‌رسد چرا که باید امور بر مبنای تجربه و علم باشد که این منحصر به تحصیلات دانشگاهی و تخصص اقتصادی نیست.بلکه کشف استعدادهایی است که با اعتماد و به میدان آمدن مردم شکوفا می‌شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی مقطعی نیست، خاطرنشان کرد: ما باید با تکیه بر ظرفیت داخلی و نادیده نگرفتن دنیا کار را به گونه‌ای انجام دهیم که اگر دشمنان خواستند علیه ما کار کنند بر این اعتقاد نباشند که ما زیر بار فشار آنان خواهیم رفت.

آیت‌الله صدیقی ریشه اقتصاد، عزت  و استقلال و ریشه همه امور را «فرهنگ» دانست و اظهار کرد: فرهنگ تنها اختصاص به وزارت ارشاد و دولت ندارد. بلکه فرهنگ مثل آب و هوا است و اگر این آب و هوا مسموم باشد انسان نابود خواهد شد.

وی ادامه داد: ما اگر بخواهیم مردم تولید داخل را به تولید خارج ترجیح دهند، تولیدگران ما جنس خوب به مردم عرضه کنند و گرانفروشی نکنند نیازمند فرهنگ است؛ کسانی که به فرهنگ عمومی و جنس ایرانی را تحقیر می‌کنند یا جاهل هستند یا مزدور.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: باید دانست که حتی اجازه نمی‌دهد زنان محجبه ما به مدرسه‌هایشان حضور پیدا کنند و ما شاهد هستیم که آنان روز روشن انسانی را به جرم مسلمان بودن به آتش می‌کشند.

آیت‌الله صدیقی تأکید کرد: ایران اسلامی در طول این  ۳۰ سال نشان داد که در علوم هسته‌ای، نانو ، صنعت و دارو پیشرفت کرده است. کدام کشور توانسته مثل کشور ما اینگونه پیشرفت داشته باشد.

وی از مسئولان فرهنگی کشور خواست که هوای روزنامه‌ها را داشته باشند چرا که هیچ آزادی بدون ضابطه در هیچ جای دنیا وجود ندارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: من از بعضی مسئولان گله دارم که چرا وقتی روزنامه‌ای به آیات الهی توهین و تا مرز ارتداد پیش می‌رود و به فرهنگ ما دست‌اندازی می‌کنند، در صورت بسته شدن آن انتقاد می‌کنند اما از آن سو سعه صدر در برابر انتقاد دیگران را ندارند و روزنامه هایی که انتقاد می کنند را نیز توقیف می کنند.

آیت‌الله صدیقی خاطر نشان کرد: سعه صدر در مردم نیز تأثیرگذار خواهد بود بنابراین ما باید انتقادها را قبول و آنها را هم به غرض ندانیم البته بنده نیز از انتقادگران می‌خواهم همه را خودی بداند و این شعار ما است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های اول خود نیز گفت که تقوا موجب رفع بن‌بست و موجب سهولت و آسانی در امور زندگی می‌شود.

وی افزود: بهترین عبادت نماز است و نماز همچون دانشگاه، کانون تربیتی، جبهه مقاومت و زیارت یار است به گونه‌ای که شیطان حتی در نماز خواندن نیز دست از سر انسان برنمی‌دارد.

آیت‌الله صدیقی فصل بهار را فصل مهربانی‌ها، ارتباط، پیوستن، انسجام و فصل کلمه توحید و توحید کلمه عنوان کرد و گفت: خدا را شاکریم که به ما عنایت کرد یک سال دیگر عظمت انقلاب در ادامه حرکت تکاملی‌اش را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930101001263#sthash.ZlJvHOsm.dpuf

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=30747

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x