تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

آهنگساز آمریکایی که برای شهید برونسی نواخت

  • کد خبر : 30340
  • 28 اسفند 1392 - 15:53

علی شادکام از همکاری «لئونارد هامر» آهنگساز شناخته شده آمریکایی برای ساخت موسیقی نمایش «آشنای قریب» که به زندگی شهید «عبدالحسین برونسی» می‌پردازند، خبر داد.

 

به گزارش کمال مهر، علی شادکام نویسنده و کارگردان نمایش «آشنای غریب» اظهار داشت: در پی استفاده از اثر موسیقیایی این هنرمند برجسته امریکایی و ارتباط از طریق رایانامه، وی موافقت خود را در این خصوص اعلام کرد و نسخه‌ای از آن را در اختیار گروه نمایشی قرار داد.

وی که به تازگی آلبوم «۵ مرحله از غم و اندوه» را در اواخر سال ۲۰۱۳ منتشر نموده است از چهره‌های شناخته شده عرصه موسیقی نئوکلاسیک است که در این اثر نمایشی از قطعه انکار (denial) با تنظیم مجدد بهره گرفته شده است.

وی افزود: با توجه به مضمون این اثر که در رابطه با کرامات حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) در دوران دفاع مقدس و همچنین ارتباط این نمایش با ایام شهادت حضرت زهرا (س)، مصطفی صابر خراسانی شاعر اهل بیت  نیز در پایان این نمایش به اجرای برنامه و شعرخوانی خواهد پرداخت.

شادکام همچنین از قطعی شدن تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس جهت اجرای این اثر از ۲۱ الی ۳۰ این فروردین ماه خبر داد.

نمایش «آشنای غریب» که به مقطعی از زندگی شهید عبدالحسین برونسی در دوران دفاع مقدس می‌پردازد. این اثر براساس رخدادی واقعی نگاشته شده و در آن علاوه بر اتابک نادری، وحید راد، یاشار نادری، سعید کاظمی و محمد کرمی نیز به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین حفیظ الله رفیعی مدیر عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس مشاور هنری، جواد تمدنی مشاور مذهبی،‌ نوشین طهماسبی دستیار کارگردان و برنامه ریز، حسین پور دستان و سهراب مدیری مدیر صحنه و اجرای دکور، شکیبا شافع و پویا غلامی عکاس،‌ پوریا غلامی تنظیم صدا و افکت، مهدی سردار ویدئوافکت، محمد خدادادی، قاسم ابوالعلایی، مسعود قربانی، پوریا دادخواه، مسعود فرح نیا، گروه بازی سازبه طراحی وحید راد به عنوان کاریوگرافر، مهدی قدیمی و علی ملایری نوازندگان درامز، محمد سلیمانی نوازنده فلوت و زهرا شادکام به عنوان صداپیشه در این نمایش همکاری دارند.

این اثر به سفارش معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۳ و توسط موسسه فرهنگی هنری هاتف به تهیه‌کنندگی عرفان خداپرست تولید خواهد شد.

«عبدالحسین برونسی» (زاده ۳ شهریور ۱۳۲۱، روستای گلبوی کدکن توابع نیشابور – درگذشت ۲۳ اسفند ۱۳۶۳ عملیات بدر، شرق دجله) یکی از فرماندهان ایران در جنگ ایران و عراق بود که پیکرش در نهایت ۲۷ سال پس از شهادتش در شرق دجله به همراه ۱۲ شهید دیگر کشف شد.

انتهای پیام

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=30340

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x