تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

افزایش سرقتهای زنجیره ای تجهیزات مخابراتی درکلانشهر کرج

  • کد خبر : 29719
  • 01 تیر 1392 - 12:36
افزایش سرقتهای زنجیره ای تجهیزات مخابراتی درکلانشهر کرج

کمال مهر: طبق آمارهای به دست آمده تا کنون بیش از صدها کیلومتر کابل ، ۶۰%«در پوش»چاه های مخابراتی ،در کلانشهر کرج به سرقت رفته است. پدیده ی شومی که بعضاً جان و مال شهروندان را نیز مورد مخاطره قرار می دهد.بطور مثال در ماه گذشته جوانی در آق تپه مهرشهر بر اثرسقوط در چاه مخابرات …

به گزارش سرویس اجتماعی «کمال مهر»؛ مدتی است سرقت تجهیزات مخابراتی در سطح کلانشهر کرج به طور چشم گیری افزایش یافته تا حدی که شب گذشته در رجایی شهر ،تجهیزات ۸عدد از صندوق های فیبر نوری مخابرات را به سرقت برده اند، و همچنین امروز در مهرشهر نیز محتوای یک صندوق به سرقت رفته است!

طبق آماربدست آمده ، در مهرشهر۲۱صندوق فیبرنوری وجود دارد وهزاران نفر مشترک در حال استفاده از این امکانات می باشند، که متأسفانه از این تعداد، محتوای ۱۸ صندوق به سرقت رفته اند!
سارقان با تخریب قفل و بعضاً در ۲ مورد در حسین آباد و فاز۵ مهرشهر صندوق را با ابزاری خواص شکافته و تمام تجهیزات داخلی آن را به سرقت برده اند!(تصویر ذیل)
https://kamalemehr.ir/media/files/anc_file_5945DSCN1851.jpg
در این رابطه یک منبع آگاه با اشاره به این موضوع که هزینه هر یک صندق های فیبر نوری ۳۰تا ۴۰ میلیون تومان برای مخابرات هزینه در بر دارد و تاکنون تجهیزات سرقت شده جایگزین نشده است.
این منبع آگاه اعلام داشت این تجهیزات اساساً کاربری دیگری نداشته و سارقان این تجهیزات را با مبلغ خیلی ناچیزی بفروش رسانده وصرفاً جهت استفاده از «مس» و بعضی از قطعات آن مانند «خازن»و«دیود»های آن به سرقت می برند!
به گزارش خبرنگار کمال مهر ؛با گفت و گو با متخصصان، برای پیشگیری از سرقت صندوق های فیبر نوری که هر کدام دارای هزاران مشترک بوده و جبران این خسارات هزینه هنگفتی دربر دارد، پیشنهاد دادند که می توان از سیستم *آلارمینگ برای این صندوق ها استفاده کرد؛ سیستمی که به گفته متخصصین ،این صندوق ها بطور استاندارد از آن پشتیبانی می کند. و یا از دزدگیر های مخصوصی برای این موضوع بکار گرفته شود.

طبق آمارهای به دست آمده تا کنون بیش از صدها کیلومتر کابل ، ۶۰%«در پوش»چاه های مخابراتی ،در کلانشهر کرج به سرقت رفته است؛پدیده ی شومی که بعضاً جان و مال شهروندان را نیز مورد مخاطره قرار می دهد. بطور مثال در ماه گذشته جوانی در آق تپه مهرشهر بر اثرسقوط در چاه مخابرات ، بعلت سرقت در پوش آن از ناحیه فک و دهان آسیب جدی دیده بود و یا براثر سقوط ماشین ها و تصادفات متعدد نیز می توان اشاره کرد .


درادامه این گزارش ،در مصاحبه از شهروندان در سطح شهر ، مطالباتی مطرح گردیده که مختصراً در اینجا ذکر می شود:
آیا مسئولین هزینه های سنگین این معضلات را تا چه میزان پاسخگو می باشند؟
آیا فکر اساسی و تدبیری مناسب برای این همه خرابی وناهنجاری های اجتماعی نباید اتخاذ کرد!؟
راهکار های موجود و کم هزینه چرا به موقع صورت نمی گیرد تا مردم تاوان خسارت های جبران ناپذیر را پرداخت نکنند!
بطور مثال اگر درپوش چاه از جنس پلاستیک فشرده و بُتن تهیه شود باز هم آن «در پوش» سرقت می شود !؟
مسئولین انتظامی و امنیتی در کجا مشغول به فعالیت هستند!؟
اعتیاد ریشه افزایش این سرقت ها می باشد ،مسئولین فکری به حال اعتیاد کنند!
و…

بنابر این گزارش ، تمام تلاش شبانه روزی مراکز خدماتی تا به حال پاسخگوی شهروندان بوده است و در مواردی هم هیچگونه پاسخی از طرف مسئولین مربوطه دربرابر مشکلات پیش آمده داده نشده است!
در پایان با اشاره به موضوع این نوع سرقتها، که مجموعه های خدمات رسان (مخابرات،اداره برق ، آب و فاضلاب)را با چالش مواجه کرده ، در بیشتر موارد مسئولین ذی ربط صرفاً در صدد رفع خسارات بر آمده اند؛ وهنوز بطور جدی راهکار مناسبی اتخاذ نکرده اند! این نکته ضروری است که فرهنگ سازی استفاده از امکانات شهری و رفع معضلات در یک کلانشهر در درجه اول به عهده مسئولین شهر و بعد بر عهده مردم آن شهر می باشد و اقدام سریع و بموقع و رفع این چنین معضلاتی باعث دلگرمی مردم به مسئولین خواهد بود.


*(آلارمینگ«هشداردهنده»: سیستمی است که مانند طلا فروشی ها و بانکها در زمان سرقت آژیر خطر در کلانتری آن منطقه به صدا در می آید!)

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=29719

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x