تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

بازداشت به دلیل فروش چتر به ایران!

  • کد خبر : 28693
  • 22 اسفند 1392 - 8:47

شبکه ۱۰ تلویزیون اسرائیل گزارش داد یک شهروند اسرائیلی به دلیل نقض تحریم های ایران و فروش چتر نجات به این کشور، بازداشت شده است.

 

کمال مهر: شبکه ۱۰ تلویزیون اسرائیل گزارش داد یک شهروند اسرائیلی به دلیل نقض تحریم های ایران و فروش چتر نجات به این کشور، بازداشت شده است.

برپایه این گزارش، نیروهای امنیتی گمرک یک شهروند اسرائیلی را در فرودگاه بن گوریون بازداشت کردند زیرا وی مظنون به فروش چتر نجات به شرکت های ایرانی است.
این بازرگان ۶۵ ساله اسرائیلی، اناتولی کوهن نام دارد. او قبل از این درخواست کرده بود محموله بزرگی از چتر نجات به یک کشور خارجی منتقل شود.

او در بازجویی ها و تحقیقات ماموران، اعتراف کرد تلاش می کرد با جابجایی محموله از طریق واسطه هایی در چند کشور از جمله اردن و دبی، آنها را به ایران برساند. همچنین پول این محموله نیز از طریق بانک هایی در بلغارستان جابجا می شد.

این بازرگان اسرائیلی همچنین اعتراف کرد برای موفقیت در عملی کردن این معامله، با افراد ایرانی در تماس بوده است.

افسران امنیتی در گمرک بن گوریون تل آویو نیز گفتند: کوهن به دادگاه تل آویو تحویل داده شد تا مراحل بازجویی و تحقیقات، تکمیل شود.. او هم اکنون در مرکز امنیتی وابسته به وزارت دفاع در بازداشت قرار دارد.

اسرائیل، معاملات بازرگانی با ایران را براساس تحریم های اعمال شده علیه این کشور، ممنوع می داند.

کابینه اسرائیل هم قبل از این تهدید کرده بود هر اسرائیلی که با شرکت یا فرد ایرانی معامله بازرگانی داشته باشد مورد مجازات قرار می گیرد.

عصر ایران
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=28693

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x