تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

ابداع آزمایش خونی جدید برای درمان “آلزایمر”

  • کد خبر : 28589
  • 21 اسفند 1392 - 9:10
ابداع آزمایش خونی جدید برای درمان “آلزایمر”

دانشمندان موفق به طراحی نوعی آزمایش خون شدند که تا ۹۰ درصد احتمال بروز آلزایمر را پیش‌بینی می‌کند.

 

به گزارش خبرنگار کمال مهر، بیماری آلزایمر که به تدریج حافظه و سایر قسمت‌های مغز را از بین می‌برد یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در دنیای کنونی است که سالمندان زیادی را درگیر خود کرده است.
بررسی‌ها نشان می‌دهند، از آنجا که ۳۵ میلیون نفر در جهان دچار آلزایمر هستند و این بیماری آنها را با خطر مرگ روبرو کرده است، دانشمندان دست به کار شدند و با طراحی نوعی آزمایش خون که سلول‌های عصبی و غشاء مغز را شناسایی می‌کند بروز بیماری آلزایمر را پیش‌بینی کردند.
دانشمندان با این آزمایش توانستند شانس مبتلا شدن بیماران را به این بیماری شناسایی کنند و افرادی که سابقه خانوادگی و ژنتیکی در این بیماری دارند را با انجام این آزمایش در سنین پایین احتمال مبتلا شدن به این بیماری‌شان را در سال‌های بعدی زندگی‌شان دریافتند و از همان سنین پایین به فکر درمان و راه‌حل‌های پزشکی برای درمان خود باشند.
نتایج مطالعات نشان می‌دهند، این تحقیقات صورت گرفته یکی از اهداف غربالگری و نسخه ساده‌تر تحقیقات بالینی است و دانشمندان در تلاش‌اند تا بتوانند با طراحی دیگر آزمایش خون برای بیماری‌های دیگر شانس ابتلا شدن به دیگر بیماری‌ها را نیز دریابند.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=28589

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x