تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
0

تشخیص ندادن “حملات صرع” درمانهای غلط را در پی دارد

  • کد خبر : 28585
  • 21 اسفند 1392 - 9:09
تشخیص ندادن “حملات صرع” درمانهای غلط را در پی دارد

یک متخصص بیماریهای مغز و اعصاب گفت : حملات صرعی و غیر صرعی مشابه هستند و عدم تشخیص صرع میتواند درمانهای غلط حتی بستری در بخش های مراقبتهای ویژه را در پی داشته باشد.

کمال مهر:دکتر طیبه عباسیون متخصص بیماریهای مغز و اعصاب  با بیان اینکه صرع بیماری مزمنی است که با حملات تشنجی تکرار شونده تظاهر میکند گفت : این بیماری تظاهرات بالینی وسیعی دارد که از یک حمله کوتاه اختلال هوشیاری تا حملات بزرگ حرکتی متغییر است .

وی ادامه داد : حملات صرعی کاملا مشابه هستند که نشانه بارز حملات صرعی است و حملات غیر صرعی می تواند از لحاظ بالینی بسیار شبیه صرع باشد که عدم تشخیص صحیح این حملات منجر به درمانهای غلط شده و میتواند صدمات جدی به بیمار وارد نماید که بستری در بخشهای مراقبتهای ویژه غیر ضروری بیمار از جمله این موراد هستند.

این متخصص بیماریهای مغز و اعصاب اظهار کرد : نوار طولانی مدت مغز همراه با ویدئو می تواند حملات صرعی را از غیر صرعی افتراق دهد که حملات غیرصرعی به دو گروه تقسیم بندی می شوند .

وی در پایان خاطرنشان کرد : سنکوپ، میگرن ، اختلالات خواب و … از جمله حملات غیر صرعی هستند که در صورت تشخیص دقیق و به موقع از حملات صرعی ، مراحل درمانی به درستی طی می شود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=28585

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x