تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

هشدار جدی درباره «حباب» و «بادکنک»!

  • کد خبر : 28332
  • 20 اسفند 1392 - 10:29
هشدار جدی درباره «حباب» و «بادکنک»!

یک آسیب شناس اجتماعی گفت: روانگردانهای جدید میتل کاتینون که جایگزین قرص اکس شده اند با اسامی حباب، بادکنک و میو میو در ناصر خسرو تهران به فروش می رسد.

کمال مهر: یک آسیب شناس اجتماعی گفت: روانگردانهای جدید میتل کاتینون که جایگزین قرص اکس شده اند با اسامی حباب، بادکنک و میو میو در ناصر خسرو تهران به فروش می رسد.

دکتر مجید ابهری اظهار داشت: پس از مبارزه چشمگیر پلیس مبارزه با مواد مخدر با تولید کنندگان و توزیع کنندگان انواع روانگردان ها، مافیای مواد مخدر دست به حیله جدیدی زده و در قالب و شکلی نو اقدام به تولید و پخش مخدرهای روانگردان کرده است.

وی ادامه داد: اعضای مافیا از طریق اینترنت و با نام های تجاری فروش نمک و گیاه اقدام به فروش این مخدرها می کند. میتل کاتینون از مشتقات گروه کاتینون بوده و یک مخدر روانگردان است که جایگزین قرص های اکس شده است.

این آسیب شناس اجتماعی با بیان اینکه این مخدر با اسامی دیگری مثل حباب،بادکنک، میو میو و میت به فروش می رسد، تاکید کرد: تاثیرات این مخدر که به شکل قرص و پودر سفیدرنگ توزیع می شود همانند اکستازی بوده و نحوه مصرف آن نیز به صورت خوردن و استنشاق است.این مخدر  واسطه های شیمیایی مغز را تحت تاثیر قرار داده و احساس خستگی، افسردگی و ضعف را به سرخوشی و بی خیالی کاذب تبدیل می کند.

به گفته ابهری، این مخدر باعث کاهش اشتها،افزایش دمای بدن، تپش قلب و نابودی حافظه کوتاه مدت مغز شده و برخلاف تبلیغ فروشندگان آن بسیار خطرناک و اعتیاد آور است.

وی با اشاره به اینکه این مخدر در برخی نقاط تهران از جمله ناصر خسرو فروخته و سپس در میان جوانان شمال شهر توزیع می شود، افزود:خانواده ها و جوانان مرافب تبلیغات دروغ مافیا مواد مخدر باشند و فریب دروغ آنها را نخورند.

خبرگزاری مهر
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=28332

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x