تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

ترفندهای فروشندگان پوشاک در آستانه نوروز

  • کد خبر : 28322
  • 20 اسفند 1392 - 10:16
ترفندهای فروشندگان پوشاک در آستانه نوروز

برخی از عرضه‌کنندگان پوشاک خارجی با تبلیغات غیرواقعی و طرح عناوینی همچون حراج واقعی، فروش فوق‌العاده، OFF و حراج به علت تغییر شغل، درصدد فروش و کسب سود بیشتر از مردم در ایام پایانی سال هستند.

کمال مهر: برخی از عرضه‌کنندگان پوشاک خارجی با تبلیغات غیرواقعی و طرح عناوینی همچون حراج واقعی، فروش فوق‌العاده، OFF و حراج به علت تغییر شغل، درصدد فروش و کسب سود بیشتر از مردم در ایام پایانی سال هستند.با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال به ویژه در آستانه بهار، خریدهای نوروزی انواع پوشاک از جمله پوشاک، کیف و کفش افزایش می‌یابد و امکان دارد برخی از عرضه کنندگان اقلام خارجی یادشده با تبلیغات غیرواقعی و طرح عناوینی همچون حراج واقعی، فروش فوق‌العاده،OFF و حراج به علت تغییر شغل، درصدد فروش و کسب سود بیشتر باشند.

در همین رابطه مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای غیرفلزی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از شگردهای فروشندگان پوشاک در بازار در آستانه شب عید خبرداد و گفت: بر همین اساس مردم نباید فریب این‌گونه تبلیغات را بخورند و پس از مقایسه قیمت و کیفیت با محصولات مشابه در سایر فروشگاه‌ها، اقدام به خرید کنند ضمن اینکه برگزارکنندگان فروش فوق‌العاده نیز باید مجوز لازم را از اتحادیه مربوطه کسب کرده باشند.

وی تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای سودجو نیز برای کسب سود نامشروع، تلاش دارند تا با به اشتباه انداختن مشتری، یک اسم خارجی را انتخاب و مارک درست کرده و کالای ایرانی خود را به نام کالای خارجی به فروش برسانند در حالی که این مارک و برند، وجود خارجی ندارد و پوشاک فروخته شده تحت آن نام در کارگاه‌های زیرپله‌ای تولید شده است.

مولاخواه با بیان اینکه برخی از فروشندگان از فرصت خریدهای مردم در ایام پایانی سال سوءاستفاده کرده و کالاهای قاچاق را به مردم می‌فروشند، خاطرنشان کرد: برخی فروشندگان، پوشاک خارجی را به شکل عمده و با قیمت اندک وارد کشور کرده و پس از چسباندن مارک‌های خارجی و حتی دستکاری در مشخصات پارچه آن را به‌عنوان جنس مارک دار و اورجینال به فروش می‌رسانند که این تخلفی آشکار است و در سایر کشورها مستلزم پرداخت جریمه سنگین است.

وی اظهار داشت: در کشورهای دیگر قوانین به روشنی علیه متخلفان تدوین شده و بدون اغماض به اجرا درمی‌آید و در نتیجه، اندیشه تخلف به ذهن کسی خطور نمی‌کند. مولاخواه اظهار داشت: تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک باید مراقب رفتار خود در بازار داغ خریدهای مردم در شب عید باشند ضمن اینکه توجه داشته باشند که تولید و فروش کالای تقلبی نه تنها از نظر عرف، شرع مقدس و قانون ناپسند است بلکه در جامعه بدبینی و بی‌اعتمادی ایجاد می‌کند که در درازمدت خسارت سنگینی به اقتصاد کشور و تولیدات داخلی وارد خواهد کرد.

این مقام مسئول در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: نصب برچسب قیمت یک الزام قانونی است و تمامی عرضه‌کنندگان پوشاک مکلفند با الصاق برچسب روی کالا، قیمت واحد کالا را به طور روشن و مکتوب و به‌گونه‌ای که برای همگان قابل رویت باشد، اعلام کنند.

روزنامه جهان صنعت
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=28322

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x