تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

علاقه‌مندان به “افزایش قد” فرصت خود را از دست ندهند

  • کد خبر : 27853
  • 18 اسفند 1392 - 8:31
علاقه‌مندان به “افزایش قد” فرصت خود را از دست ندهند

محققان علل انواع کوتاه قدی را مواردی همچون ژنتیک، بیماری، اختلالات هورمونی برشمردند که راه‌های درمانی متعددی را برای آن برمیشمرند.

 

به گزارش خبرنگار  کمال مهر، به گفته ی محققان عمده رشد قد در آقایان تا به آخر رسیدن سن بیست و پنج سالگی و در خانمها تا به آخر رسیدن ۱۸ سالگی است ولی با این وجود امکان افزایش قد در همه افراد تا اتمام عمر وجود دارد.
پژوهشگران مهمترین فاکتور افزایش قد غده هیپوفیز است که در زیر مغز قرار دارد و با ترشح هورمون رشد موجب افزایش طول و عرض استخوانها به افزایش قد کمک می کند. تحقیقات نشان داده است که مردان کوتاه قد افزونتر در خطر ابتلا به بیماریهای قلبی قرار دارند و این مطلب ضرورت اقدام برای دستیابی به قد شایسته را زیادتر نشان می دهد.
محققان روشهای موثر برای افزایش قد مواردی همچون خواب منظم و کافی، ورزش، میل کردن مواد پروتئینی و کلسیوم همچون شیر و مصرف مکمل های غذایی برشمردند.
توصیه متخصصان خوراک غذایی ؛ مصرف روزانه یکصد و پنجاه گرم گوشت، نصف تا یک لیوان حبوبات پخته، دو تا سه لیوان شیر و لبنیات به همراه سبزیجات فراوان .
متخصصان می گویند نوجوانانی که در سنین رشد می باشند و افزایش قد خوبی ندارند می توانند با مصرف مکمل ویتامین ها و املاح، براساس دستور و مصرف هفتگی آهن، رشد قدی شان را بهبود بخشند. پس توصیه می شود کسانی که می خواهند قد بلندتری داشته باشند هفته ای یکبار جگر و دو بار غذای دریایی میل کنند و هر روز چند عدد، بادام، بادام زمینی و گردو بخورند.
غذاهای دریایی مثل ماهی، میگو، جگر و دانه های روغنی حاوی املاح فراوانی می باشند و فوائد بسیاری برای نوجوانان دارند.
هر چه تحرک ما افزونتر باشد گردش املاح استخوانی افزونتر خواهد بود و این مسئله به رشد قدی کمک خواهد کرد. ورزش هایی مثل بسکتبال، والیبال، شنا، بدمینتون و تنیس برای کمک به افزایش قد بسیار مفید ند.
پزشکان تراکم و استحکام استخوان در افراد بعد از سن ۳۰ سالگی به مرور زمان کم می شود و بهترین روش برای جلوگیری از آن ورزش منظم و مصرف غذاهای حاوی کلسیم مانند ؛ شیر ، ماست ، آب پرتقال ، سرشیر ، کنسرو ماهی و پنیر می باشد.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=27853

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x