تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

ساده‌ترین راه تشخیص “آلزایمر” را بشناسید

  • کد خبر : 27459
  • 16 اسفند 1392 - 10:38
ساده‌ترین راه تشخیص “آلزایمر” را بشناسید

اکثر افراد در مقاطعی دچار فراموشی می‌شوند اما گر این فراموشی‌ها در افراد بالای ۶۵ سال باشند و تکرار شوند باید جدی گرفته شوند.

 

کمال مهر:دکتر هادی معتمدی متخصص اعصاب و روان گفت: ‌افرادی که دچار آلزایمر می‌شوند حافظه‌ی کوتاه‌مدتشان دچار اختلال می‌شود و معمولا حوادث و اتفاقات اخیر زندگی خود را به خاطر نمی‌آورند و ممکن است سوالی که پنج دقیقه قبل پرسیده است دوباره بپرسد یا در پیدا کردن کلمات دچار مشکل شود و به مرور زمان مشکلات فرد حادتر می‌شود.
دکتر معتمدی با بیان اینکه ممکن است افراد بر اثر افسردگی دچار اختلال حافظه‌ای شوند گفت: فردی که بر اثر افسردگی دچار فراموشی شده است خودش قبول دارد که فراموش‌کار شده و از این مسئله رنج می‌برد اما شخصی که دچار آلزایمر است قبول ندارد که مشکل حافظه دارد و از این لحاظ هیچ شکایتی نمی‌کند.
دکتر معتمدی اذعان کرد: مشکلات حافظه چه بر اثر افسردگی ایجاد شده باشد یا بر اثر آلزایمر،‌ قابل درمان است و هر چه زودتر برای درمان آلزایمر اقدام شود “روند تحلیل مغزی” را کندتر کرده و می‌توان سیر بیماری را به تأخیر انداخت.
وی در پایان توصیه کرد: برای اینکه بیماری آلزایمر به طور تخصصی و دقیق تشخیص داده شود باید به متخصص اعصاب و روان مراجعه کرد.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=27459

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x