تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

جشن دانشگاهی با نوای “گل ‌پری‌جون”

  • کد خبر : 26890
  • 14 اسفند 1392 - 11:35
جشن دانشگاهی با نوای “گل ‌پری‌جون”

در سراسر کشور برنامه های متناسب با شان و منزلت شخصیت روز مهندسی و نیز نقش برجسته مهندسان در عرصه عمران و سیاست و اقتصاد کشور برگزار می شود.

گروه دانشگاه «کمال مهر» ؛ روز پنجم اسفندماه هر سال همزمان با سال‌روز بزرگداشت خواجه نصیر طوسی به عنوان روز مهندسی نامگذاری شده است و به همین مناسبت، در سراسر کشور برنامه های متناسب با شان و منزلت شخصیت این روز و نیز نقش برجسته مهندسان در عرصه عمران و سیاست و اقتصاد کشور برگزار می شود.

در این برنامه ها، از شخصیت های مطرح و برجسته بعنوان مدعو دعوت بعمل می آید و مسئولان ارشد کشور و استانها به ایراد سخن می پردازند.

امسال این مراسم در شهر تهران با عنوان “همایش ملی روز مهندس” با مشارکت دولت و سازمان نظام مهندسی ساختمان، و تشکل‌های مطرح مهندسی کشور از جمله سازمان بسیج مهندسین و جامعه اسلامی مهندسین برگزار شد. در این مراسم دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، مهندس توکلی رئیس سازمان بسیج مهندسین، وزرای نفت، نیرو، راه و شهرسازی، معاونین رئیس جمهور و نمایندگان مجلس حضور داشتند.

اما در شهر اصفهان، امسال برای دومین سال پیاپی و البته با شدت و حدت بیشتری نسبت به سال گذشته، مراسم روز مهندس بجای ایجاد فضایی برای تبیین نقش و جایگاه برجسته مهندسین در کشور، به مراسم کف و سوت و آواز تبدیل شد بطوریکه برخی افراد تصور کردند به یک جنگ شادی آمده اند!

اجرای زنده موسیقی!!، تقلید صدا، سوت و کف و خواندن ترانه های مبتذل لس آنجلسی از قبیل ترانه گل پری جون و … این ویژه برنامه را که قرار بود به افتخار روز مهندس برگزار شود به یک شوی نازل و سخیف تبدیل کرد.

شایان ذکر است محتوای این برنامه علاوه بر آنکه هیچ تناسبی با شان و منزلت این روز و صاحبان آن نداشت، به لحاظ اجرای موسیقی زنده و برخی دیگر از حواشی آن، فاقد مجوزهای قانونی لازم نیز بود.

 گفتنی است مجوز برنامه هایی از قبیل اجرای موسیقی زنده در اختیار اداره اماکن است و این اداره هم اصولا به چنین برنامه هایی مجوز نمی دهد و سوال اینجاست که رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با چه مجوزی اجرای موسیقی زنده را در جشن مهندسی برگزار نموده است؟!

تبدیل مراسم فاخر بزرگداشت روز مهندس به یک جنگ سرگرم کننده و گاه سخیف، دو سال است که با نظر رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان در این شهر صورت می گیرد. بسیاری از اعضای این سازمان نسبت به این قبیل اقدامات و نیز برخی رفتارهای سیاسی و شبه حزبی رئیس این سازمان به شدت معترض شده اند.

در سال ها قبل جشن نظام مهندسی اصفهان با شان منزلت خاصی برگزار می شد و در آن علاوه بر سخنرانی در رابطه با جایگاه و شان مهندس در جامعه برنامه های تئاتر و شعبده بازی جهت ایجاد شور و نشاط برگزار می شد اما در دوسال اخیر با حضور رئیس جدید سازمان اجرای موسیقی آن هم به صورت زنده و با حضور خواننده های معروف در دستور کار قرار گرفته و به طور مثال سال گذشته ۲۰ میلیون تومان هزینه برگزاری اجرای زنده محمد اصفهانی در این مراسم شد و هنوز مشخص نیست که برای مراسم امسال چه مبلغی به مازیار فلاحی جهت اجرای زنده توسط سازمان نظام مهندسی پرداخت شده است.

حال سوال اینجاست که چه اصراری بر برگزاری موسیقی آن هم به صورت زنده در دوسال اخیر در سازمان نظام مهندسی اصفهان شکل گرفته است ؟! چرا رئیس جدید نظام مهندسی اصفهان سعی دارد در مراسم های جشن این سازمان به اجرای موسیقی آن هم به صورت زنده و پاپ گسترش یابد؟! این ها همه سوالاتی است که که مسئولین اصفهان شاید به زودی بتوانند پاسخ گوی آن باشند.

منبع: دانا
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=26890

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x