تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

تندیس مرجع تقلید شیعیان مسکو/تصاویر

  • کد خبر : 25927
  • 11 اسفند 1392 - 8:52
تندیس مرجع تقلید شیعیان مسکو/تصاویر

رئیس دانشگاه روابط بین الملل وزارت امور خارجه روسیه رونمایی از تندیس مرجع تقلید شیعیان را رویداد مهمی برای دانشگاهیان و پژوهشگران این دانشگاه عنوان کرد.

به گزارش کمال مهر، در دانشگاه روابط بین الملل وزارت خارجه روسیه در مسکو از تندیس علامه شهید آیت الله علامه سید محمدباقر صدر از مراجع تقلید و نوابغ علمی شیعه رونمایی شد.

در این آیین که سفرا و دیپلمات‌های کشورهای ایران، عراق، سوریه و لبنان و استادان و دانشجویان دانشگاه روابط بین الملل مسکو نیز حضور داشتند، «آناتولی تارکانوف» رئیس دانشگاه روابط بین الملل وزارت امور خارجه روسیه رونمایی از این تندیس را رویداد مهمی برای دانشگاهیان و پژوهشگران این دانشگاه عنوان کرد.

در این آیین «علیرضا صانعی» کاردار سفارت ایران در روسیه هم با قدردانی از توجه دانشگاه روابط بین المللی مسکو به علمای اسلامی، فرازهایی از سیره عملی این عالم جهان تشیع را تشریح کرد.

وی گفت: امروز از شخصیتی تجلیل می شود که عمری را به اسلام و نشر ارزش های دینی و انسان دوستانه خدمت کرد و در این راه به شهادت رسید.

علامه شهید، آیت الله سید محمد باقر صدر، یکی از بزرگترین اندیشمندان مسلمان و به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) مغز متفکر اسلامی در قرن چهاردهم هجری قمری است که در سال ۲۵ ذیقعده ۱۳۵۳ در شهر مقدس کاظمین دیده به جهان گشود.

این عالم بزرگ شیعی پس از یک عمر تلاش برای گسترش مفاهیم دینی و فلسفی به دست مزدوران بعثی به همراه خواهرش در ۲۳ جمادی الاول ۱۴۰۰ (۱۹ فروردین ۱۳۵۹) زیر شکنجه به شهادت رسید.

آیت‌الله سید محمد صادق صدر، که خود جسد مبارک آیت‌الله شهید صدر را غسل داده، گفته است: به هنگام غسل، آثار شکنجه قرون وسطایی بر بدن ایشان نمودار بود و جسد شهید آیت‌الله صدر غرق در خون و نیلگون شده بود و با این که وزن معظم‌له سنگین بود، ولی بسیار لاغر به نظر می‏رسید و محاسن مبارکش کاملا سوخته بود.

پس از مراسم غسل و کفن آیت‌الله صدر و خواهرش در جوار قبر مطهر حضرت امیرالمؤمنین علیه‌‌السلام و در مقبره خانوادگی خود که به نام مقبره مرحوم آیت‌الله شرف‌الدین است، در کنار قبر برادرش سید اسماعیل صدر به خاک سپرده شدند.

 

 

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=25927

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x