تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2

شو آف (Show off) می کنم، پس هستم!

  • کد خبر : 25326
  • 08 اسفند 1392 - 9:18
شو آف (Show off) می کنم، پس هستم!

در این بخش شما را با چگونگی «واکنش» در قرن ۲۱ آشنا نمی کنم. دقت کنید که «واکنش» خود گویاست. یعنی واکنش، یعنی وا کن از سر خودت. بگذار برود! خودت را درگیر نکن. در عصر شتاب و تبلیغات، «واکنش» شیوه هایی دارد که در چند موقعیت به شما آموزش می دهم.

کمال مهر: در این بخش شما را با چگونگی «واکنش» در قرن ۲۱ آشنا نمی کنم. دقت کنید که «واکنش» خود گویاست. یعنی واکنش، یعنی وا کن از سر خودت. بگذار برود! خودت را درگیر نکن. در عصر شتاب و تبلیغات، «واکنش» شیوه هایی دارد که در چند موقعیت به شما آموزش می دهم.

موقعیت: زلزله

زلزله چهار ریشتری آمده و منطقه ای با خاک و جریان های همرفتی زمین یکسان شده. اگر فکر می کنید شروع این طنز خنده دار نیست، در اشتباهید. شما یک نگاه به ریشتر زلزله بیندازید، خنده تان می گیرد.

اقدامات لازم به ترتیب اولویت:

۱- صدور چند پیام تسلیت از سوی مقامات مسئول و غیرمسئول ۲- غلتیدن در خاک برای گرفتن عکس پروفایل ۳- تغییر عکس پروفایل ۴- لایک کردن صفحه «تسلیت به زلزله زدگان و زلزله خوردگان» ۴- اعتراض به دولت برای رسیدگی فوری به وضعیت زلزله زدگان ۵- نثار کردن چند کلمه مرطوب به رسیدگی نکنندگان به زلزله زدگان ۶- هم خوان کردن عکس سگ ها، چادرها، برنج ها و دیگر اقلام زلزله پسند در کشورهای دنیا ۷- نثار کلمه های مرطوب به کسانی که عکس پروفایل شان مرتبط با زلزله نیست.

در تلویزیون با توجه به تجربه های پیشین که زلزله آمد، مجری می تواند بلرزاند و بعد «خنده بازار» پخش شود. بعد هم مجری بیاید صدایش را بلرزاند و خودش رات بلرزاند.

در این موقعیت کمک رسانی بی فایده است، چرا؟ به نظر شما پس دولت چه کاره است؟ این یعنی تداخل در وظایف دولت. اصلا دولت هم ناراحت می شود.

کمک مالی هم ضرورت ندارد. یعنی آدم حصش می گیرد که یک نفر سه هزار میلیارد را هاپولی کرده و اینجا زلزله زدگان در سرما می لرزند. به نظرم این بهترین فرصت است که هاپولی کننده را مجبور کنیم پول را پس بیاورد.

بنابراین هرگونه اقدام عملی در این راستا منتفی است. بچسبید به کارهای نمادین بهتر است.

موقعیت: سرقت

اقدامات لازم به ترتیب اولویت:

۱- صدور چند پیام ابراز تاسف از سوی مقامات مسئول و غیرمسئول ۲- عکس و فیلم گرفتن از این اتفاق دردناک برای شکستن رکورد لایک! ۳- لت و پار کردن لباس ها و تهیه عکس برای پروفایل به قصد ابراز همدردی با همشهری مسروقه ۴- لایک کردن صفحه «او را بکشید» ۴- اعتراض به دولت درباره شیوه توزیع سبد کالا ۵- چند کلمه مرطوب نثار کردن به رسیدگی نکنندگان به سرقت زدگان ۶- هم خوان کردن عکس چند عدد دزدگیر، دزدکش و دزدیاب ۷- نثار کردن کلمه های مرطوب به کسانی که عکس پروفایل شان مرتبط با سرقت اخیر نیست.

در تلویزیون سارق را بیاورند، جلوی دوربین مجری برنامه را سرقت کند و مجری از این ابراز همدردی ذوق کند و صدایش را بلرزاند.

در این موقعیت کمک کردن به همشهری دزد زده بی فایده است چرا که دنیای تبلیغات است. همان فیلم و عکستان را بگیرید که بتوانید میلیون ها نفر را مجاب کنید که وقتی یک نفر به کمک نیاز داشت، نایستند عکس و فیلم بگیرند. بروند کمک.
در مورد سرقت های فرهنگی استفاده از کلمه های مرطوب توصیه می شود.

موقعیت: بیماری

۱- صدور چند پیام و آروزی سلامتی و شفای عاجل از سوی مقامات مسئول و غیرمسئول ۲- تغییر عکس پروفایل. به گفته پزشکان این جدیدترین و پیشرفته ترین راه مداوای بیماران است. ۳- لایک کردن صفحه «قطعه نام آوران بهشت زهرا حق این بیمار است» ۴- اعتراض به دولت برای توزیع نکردن سبد دارو ۵- چند کلمه مرطبو نثار کردن به پارازیت، آلودگی هوا، سناتورهای تصویب کننده تحریم ایران و … (این فهرست قابل افزایش است) ۶- هم خوان کردن عکس سگ ها، چادرها، برنج ها و دیگر اقلام زلزله پسند کشورهای دیگر ۷- نثار کلمه های مرطوب به کسانی که عکس پروفایلشان مرتبط با بیمار نیست.

در تلویزیون بیمار را با سرم و تجهیزات پزشکی بیاورند. مجری در اقدامی انسان دوستانه مریض را از تخت پایین بکشد و خودش جایش بخوابد. صدایش را بلرزاند و بگوید: من جات می خوابم. تو برو به زندگی ات برس!

موقعیت: آتش سوزی

۱- صدور چند پیام و محکوم کردن نردبان های بازنشو و بخاری های نامرغوب از سوی مقامات مسئول و غیرمسئول ۲- تغییر عکس پروفایل به نردبان و بخاری با یک علامت ضربدر قرمز روی آن ۳- لایک کردن صفحه «جاگیری صحیح هنگام آتش سوزی» ۴- اعتراض به دولت برای شیوه عرضه سبد کالا در این هیر و ویر! ۵- چند کلمه مرطوب نثار کردن به کارخانه کبریت سازی، به ماشین های آب پاش و به سنگ هایی که همیشه پیش پای لنگ هستند. ۶- هم خوان کردن عکس شیوه های آب پاشی در کشورهای دنیا، نردبان در کشورهای دنیا و شیوه جاگیری هنگام آتش سوزی در کشورهای دنیا ۷- نثار کردن کلمه های مرطوب به کسانی که عکس پروفایلشان مرتبط با آتش و بخاری و نردبان نیست.

در تلویزیون مجری برنامه لباسش را دربیاورد و همانجا آتش بزند. این اقدام، هم یادآور خدابیامرز دهقان فداکار است، هم همدردی با آسیب دیدگان آتش سوزی.

هرگونه اقدام عملی در این زمینه بی فایده است. وقتی همشهریان محترم خودشان هنگام آتش سوزی جاگیری مناسب نمی کنند، اقدام عملی شما فایده اش چیست؟

همین دستورالعمل درباره موقعیت های دیگر هم به کار می آید. مثلا در موقعیت های جشن یا عزا، تغییر نام خیابان، تصادف های جاده ای، جعل نام خلیج فارس، ثبت میراث فرهنگی کشور به نام کشورهای دیگر در یونسکو و …

به یاد داشته باشید که ما در عصر ارتباطات و تبلیغات زندگی می کنیم. بنابراین show off بهترین اقدام در واکنش به هر اتفاق است. به قول یک بزرگ:» من show off می کنم، پس هستم.

مجله چلچراغ
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=25326

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x