تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

باند سرقت منازل در فردیس منهدم شد

  • کد خبر : 24914
  • 06 اسفند 1392 - 11:57
باند سرقت منازل در فردیس منهدم شد

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس از انهدام یک باند حرفه ای سرقت منازل در فردیس خبر داد.

گروه استانی «کمال مهر» ؛ فرمانده انتظامی شهرستان فردیس گفت: باند سابقه داری که از خانه های خالی از سکنه در منطقه فردیس سرقت می کردند دستگیر شدند و یک سوم اموال مسروقه به مالباختگان بازگردانده شد.

سرهنگ ایوب احمدی در نخستین نشست خبری پس از استقرار ستاد فرماندهی شهرستان فردیس که پیش از ظهر دوشنبه در ستاد فرماندهی انتظامی این شهرستان برگزار شد، ضمن تسلیت درگذشت استاد “احمد آرمون” پیشکسوت مطبوعات و رسانه کرج اظهار داشت: ستاد فرماندهی شهرستان فردیس با پیگیری چندساله مردم به ویژه حجت الاسلام ایمانی امام جمعه فردیس برابر با ابلاغ فرمانده انتظامی استان البرز با حضور مردم و مسئولان در دهه فجر افتتاح و راه اندازی شد.

وی افزود: وظیفه نیروی انتظامی تامین نظم و امنیت با مشارکت مردم است و میتوان امنیت خوبی در شهر برقرار کرد ولی اگر امنیت هم در شهر وجود نداشته باشد چرخه زندگی بهم می خورد و به آن خدشه وارد می شود.

فرماندهی انتظامی شهرستان فردیس با اشاره به ابلاغ پلیس ناجا مبنی بر تشکیل شورای پلیس معتمد در شهرستان‌ها گفت: این کار با دعوت از معتمدان محلات در معاونت اجتماعی استانداری البرز انجام شد تا از این طریق پلیس را به درون مردم ببریم و پلیس محلی همان معتمدان محلی سابق با سازوکارهای جدید هستند و از میان بازنشستگان ناجا و دیگر نیروهای مسلح، فرماندهان پایگاه‌های بسیج، اعضای شورایاری‌ها، چهره‌های شاخص مورد اعتماد مردم به‌ویژه روحانیون و ائمه‌ی جمعه با محوریت امام جمعه هر شهرستان انتخاب می‌شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس حوزه استحفاظی این ستاد را از ریل راه آهن در شمال شامل کلانتری های۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵و ۱۶ و از جنوب به بلوار مارلیک، از غرب به حوزه محمدشهر و از شرق به حوزه شهریار و جاده سیمین دشت اعلام کرد.

وی در خصوص فعالیت درچهار شنبه شب آخر سال افزود: مقرر شده از طرف معاونت اجتماعی بروشورهایی تهیه و در مدارس توزیع شود. علاوه بر آن نشستی با کسبه محل داشتیم تا در روز چهارشنبه سوری فعالیت خود را از ابتدای فلکه اول تا پنجم فردیس از ساعت ۱۷ تعطیل کنند تا از بروز خسارات احتمالی پیشگیری شود.

احمدی در بخشی دیگر از سخنانش از شناسایی چند باند سرقت از منازل در فردیس خبر داد و گفت: این افراد بیشتر با شناسایی منازل خالی از سکنه به آنجا ورود کرد و لوازم باارزش و قیمتی را به سرقت می بردند.

وی با اشاره به اینکه این افراد در اغلب موارد بدون تخریب و به راحتی وارد منازل می شدند، ادامه داد: با تجسس های پلیس و از طریق آثار تک انگشت به جا مانده بر در و دیوار، باند سه نفره ای که از سارقان سابقه دار بودند هفته گذشته توسط نیروی انتظامی فردیس شناسایی و دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی فردیس با تشکیل تیم شناسایی و اطلاعاتی این باند را منهدم کند و این دستگیری ۲ نفر از اعضای باند دستگیر و ۱نفر از آنها متواری شده است. همچنین پنج نفر مال خری که اموال مسروقه را از سارقان خریدارای کردند دستگیر شده اند.

احمدی تاکید کرد: این سرقت ها ترجیحا از آپارتمان‌های مسکونی بوده و از واحدهایی که بیشتر در طبقات همکف واول قرار داشته ‌سرقت می کردند.

فرمانده انتظامی فردیس افزود: فرق فرماندهی انتظامی فردیس با شهرستان کرج که مرکز استان محسوب می شود در داشتن معاونت های تخصصی است که کرج به عنوان سرکلانتری محسوب میشود و معاونت استان به کمک اداره شهر می آیند.

فرمانده‌ی انتظامی شهرستان فردیس با تأکید بر اینکه نباید بستر را برای سارقان فراهم کرد، گفت: با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروزی به شهروندان توصیه می‌شود خانه را خالی نگذارند یا به همسایگان مورد اطمینان بسپارند و از نگهداری اشیاء قیمتی و انواع طلا در خانه بپرهیزند و به محل‌های مناسبی که برای این کار پیش‌بینی شده مانند صندوق امانات پست یا بانک‌ها تحویل دهند.

 

 

 

 

منبع:تلاشگران البرز

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=24914

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x