تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

آزار جنسی کودکان در کلیساها همانند بیماری سرطان لاعلاج است

  • کد خبر : 20399
  • 17 بهمن 1392 - 8:59
آزار جنسی کودکان در کلیساها همانند بیماری سرطان لاعلاج است

تحلیلگر سی‌ان‌ان گفت: سوء استفاده جنسی از کودکان در کلیساها همانند بیماری سرطان لاعلاج است.

به گزارش گروه بین الملل کمال مهر ، جان الن تحلیل گر ارشد شبکه تلویزیونی سی ان ان در زمینه واتیکان گفت: واتیکان گفته بود توصیه ها ی کمیته دفاع از حقوق کودکان سازمان ملل متحد را بسیار جدی می گیرد.دو مقام ارشد واتیکان قبل از گزارش این کمیته در شانزدهم ژوئن تاکید کردند که کلیسا پیشرفت های زیادی داشته است و برای توقف کامل این نوع اقدامات (سوء استفاده از کودکان) به تلاش خود ادامه خواهند داد اما گزارش کمیته دفاع از حقوق کودکان سازمان ملل متحد فقط به اقدامات در زمینه دفاع از کودکان اکتفا نکرده است بلکه به کلیسای کاتولیک توصیه کرده است تا تبلیغ خود در زمینه موضوعاتی نظیر سقط جنین و ازدواج همجنس بازان را تغییر دهند.
واتیکان گفته است این توصیه ها نشدنی است و این هیئت را به انعکاس نوعی دستور کار عقیدتی متهم کرده است.بنابراین واتیکان گفته است ما با دفاع از کودکان موافق هستیم اما تغییر در اخلاقیات در زمینه مسائل جنسی را نمی پذیریم.
جان آلن گفت:سوء استفاده جنسی از کودکان موضوع جدیدی در کلیسا نیست.سازمان ملل متحد سال ها این مسئله را مطرح کرده است. کلیسای کاتولیک با این سرطان زندگی می کند و رسوایی در زمینه سوء استفاده جنسی از کودکان بیش از یک دهه است ادامه دارد.
وی گفت:واتیکان تاکید می کند کلیسا در سال های اخیر اقدامات شدیدی را برای متوقف کردن این مسئله در پیش گرفته است . این اقدامات سرمایه گذاری در امرآموزش برای پیشگیری از سوء استفاده جنسی و کشف و پاسخ مناسب است و موجب شده است صدها نفر اخراج شوند. گزارش اخیر آسوشیتدپرس نشان می دهد بیش از چهارصد کشیش در دو سال گذشته اخراج شدند.واتیکان می گوید اقدامات قابل توجهی برداشته شده است اما منتقدان می گویند این اقدامات کافی نیست.
جان آلن گفت:این گزارش(کمیته دفاع از حقوق کودکان سازمان ملل متحد) در دراز مدت طرفداران اصلاحات در کلیسا را قویتر می کند.
باشگاه خبرنگاران
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=20399

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x