تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

پوسترهای جشنواره جهانی فیلم فجر رونمایی شد

  • کد خبر : 182439
  • 02 اسفند 1395 - 17:16
پوسترهای جشنواره جهانی فیلم فجر رونمایی شد

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر از اول تا هشتم اردیبهشت ۹۶ در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش کمال مهربه نقل از مهر؛ پوستر سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر که اردیبهشت ماه سال ۹۶ برگزار می شود، به طور رسمی شب گذشته اول اسفند در مراسم افتتاحیه جشنواره تصویر سال و با حضور رضا کیانیان به عنوان مدیر کاخ جشنواره جهانی فیلم فجر رونمایی شد.

این پوستر که با تصویری از یکی از عکس های عباس کیارستمی از مجموعه «برف» است به همراه پوستر دیگری که برای بخش ویژه جشنواره امسال که به بزرگداشت زنده یاد کیارستمی اختصاص دارد و تصویری از عباس کیارستمی است، رونمایی شد.

سیف الله صمدیان در آغاز این بخش درباره چرایی رونمایی پوستر جشنواره جهانی فیلم فجر در مراسم افتتاحیه جشن تصویر سال گفت: یک اتفاق اشتباهی در جشنواره ملی فجر امسال رخ داد که حدس می زنم به خاطر جوانب ناخوشایندی است که امسال برای جشنواره به طرق مختلف رخ داد. این اشتباه این بود که برای این اتفاق که بیش از شش ماه است روی آن برنامه ریزی صورت گرفته است و قرار است بزرگداشتی جهانی برای کیارستمی در جشنواره جهانی فجر صورت بگیرد و حتی پیش از این پوستر این جشنواره آماده بود، در حد یک جمله هم در اختتامیه جشنواره ملی صحبت و این موضوع اطلاع رسانی نشد.

وی ادامه داد: امسال در جشنواره جهانی فیلم فجر در بخش ویژه بزرگداشت کیارستمی انسان های شاخصی از دنیا برای سخنرانی درباره وی به ایران می آیند و ۳ روز بین اول تا هشتم اردیبهشت میزگردها برگزار می شود. ما در تصویر سال از همه درخواست کردیم هنرمندان از تهران و شهرستان ها که فیلمی درباره کیارستمی دارند برای ما ارسال کنند و با توافقی که با رضا میرکریمی دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر داشتیم قرار شد این فیلم ها در آن بخش نمایش داده شود.

رضا کیانیان در ادامه این بخش گفت: خیلی خوشحالم که اینجا هستم و ناراحت هستم که عباس کیارستمی در میان ما نیست. جشنواره جهانی فیلم فجر از سال دوم که به دبیری رضا میرکریمی برگزار می شود قرار را بر این گذاشته تا هر سال پوستر جشنواره را به یکی از شخصیت های سینمای ایران اختصاص بدهد. سال اول به عزت الله انتظامی و فیلم «گاو» اختصاص داشت و امسال از ابتدا قرار بود به آثار آقای کیارستمی اختصاص داده شود که متاسفانه ایشان کوچ کرد.

وی ادامه داد: پوستر بخش ویژه نیز امشب رونمایی می شود که تصویری از خود عباس کیارستمی است که مینا زیوری سر صحنه فیلم «خانه دوست کجاست» از او گرفت. این بخش با عنوان «خانه دوست همین جاست» برگزار می شود.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر از اول تا هشتم اردیبهشت ۹۶ در تهران برگزار خواهد شد.

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=182439

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x