تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

برخورد های جزیره ای مانع پیشبرد اهداف اقتصادی است /لزوم مشارکت اجتماعی صنعتگران/ فردیس می تواند قطب علمی و اقتصادی کشور باشد

  • کد خبر : 182301
  • 02 اسفند 1395 - 10:17
برخورد های جزیره ای مانع پیشبرد اهداف اقتصادی است /لزوم مشارکت اجتماعی صنعتگران/ فردیس می تواند قطب علمی و اقتصادی کشور باشد

فرماندار شهرستان فردیس یک از اهداف برپایی این همایش را آشنایی اهالی علم و صنعت با یکدیگر خواند و اظهار داشت:یکی از اهداف برگزاری این همایش فراهم نمودن زمینه اشنایی اهالی علم و صنعت با یکدیگر و تبادل نظر برای مرتفع نمودن مشکلات تولید و اقتصاد است.

به نقل ازکمال مهر، همایش یک روزه توسعه اقتصادی و کارآفرینی صبح امروز ( یک شنبه) با حضور مسئولین استانی و شهرستانی،نخبگان و مخترعین،اصناف و صاحبا ن صنایع تولیدی در پژوهشگاه مواد و انرژی مشکین دشت برگزار شد.

IMG_8421

حمید احدی فرماندار شهرستان فردیس در همایش توسعه اقتصادی و کارافرینی شهرستان فردیس ضمن اشاره بر ظرفیت شهرستان فردیس در رشد  و پرورش نخبگان گفت:شهرستان فردیس دارای ظرفیت های نهفته بسیاری است و قابلیت تبدیل شدن به قطب علمی و اقتصادی را در کشور دارد.

احدی با تاکید برکمبود امکانات درشهرستان فردیس گفت: نخبه های ورزشی و علمی توانمندی  درشهرستان فردیس حضور دارند که از امکانات لازم و کافی برخوردار نیستند .

وی با اشاره به این که استان البرز و شهرستان فردیس  از توانایی بالقوه برخوردار هستند تصریح کرد: توانایی زیادی درشهرستان فردیس نهفته است که می تواند از اولین تولید کنندگان ثروت در کشور باشد.

فرماندار شهرستان فردیس یک از اهداف برپایی این همایش را آشنایی اهالی علم و صنعت با یکدیگر خواند و اظهار داشت:یکی از اهداف برگزاری این همایش فراهم نمودن زمینه اشنایی اهالی علم و صنعت با یکدیگر و تبادل نظر برای مرتفع نمودن مشکلات تولید و اقتصاد است.

احدی درادامه به مسئولیت اجتماعی صنعتگران تاکید کرد و خاطر نشان کرد:یکی از وظایف صنعت گران تبادل در عرصه ی فرهنگی و اجتماعی است

وی برخورد جزیره ای را مانع پیشبرد اهداف اقتصادی خواند و گفت:صنعتگران با نزدیک شدن به بدنه ی اجتماعی جامعه می توانند در پیشبرد اهداف اقتصادی موفق تر  و موثرتر عمل نمایند.

IMG_8498

امام جمعه شهرستان فردیس در این همایش صنعت را بر دو پایه ی منابع انسانی و تکنولوژی استوار خواند و گفت:حضور تکنولوژی ها برتر اگرچه موجب کاهش نیروی انسانی و هزینه و افزایش کیفیت تولید خواهد شد اما تعداد نیروهای بیکار افزایش می دهد و به تبع آن معضلات اجتماعی را دامن گیر کشور خواهد کرد.

 وی هماهنگی درتمام عرصه های علمی، سیاسی و اقتصادی را لازمه ی پیشرفت کشور خواند و توجه به یکی از حوزه ها را موجب مغفول ماندن سایر حوزه ها وعدم توازن در جامعه خواند.

امام جمعه شهرستان فردیس ضمن تشکر از برگزاری این مراسم گفت: اگر این همایش تنها به نشستن و برخاستن و صرف وقت و هزینه تمام شود تاثیری در اقتصاد و تولید نخواهد داشت.

وی مشارکت افراد تصمیم ساز را در تصمیم گیری ها  شرط موفقیت در برگزاری همایش خواند.

حجت الاسلام ایمانی درپایان خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم در حوزه ی عمرانی و اقتصادی موفق باشیم باید امورسیاسی و اداری را در   امورعمرانی و اقتصادی دخیل نکنیم در غیر این صورت نتیجه ای از اقدامات خوئد نخواهیم گرفت.

IMG_8490

سعید معیدفر در همایش توسعه اقتصادی و کارآفرینی شهرستان فردیس اظهار کرد: تفاوت افکار موجب جابه جایی های عظیم در راستای توسعه اقتصادی بوده است.

وی با تاکید بر لزوم تصمیم گیری های مفید و موثر در بخش اقتصاد، گفت: شکاف های عظیم اقتصادی و اجتماعی موقعیت خطرناکی در جامعه بوجود اورده است که پیامد رفتار ها و‌تصمیمات نادرست بوده است.

مشاور امور اجتماعی استانداری البرز رسیدگی به آسیب ها و مسایل اجتماعی را در اولویت دانست و افزود: بعضی از بی مسولیتی ها، عدم رفاه و ایجاد ناامنی را برای آسیب دیدگان اجتماعی بوجود آورده است‌.

معیدفر با بیان اینکه نباید روند سرعتی را برای توسعه اقتصاد در نظر داشته باشیم، گفت: توسعه اقتصادی مستلزم توجه به ابعاد اجتماعی است.

مشاور امور اجتماعی استاندار ضمن اشاره به نبوغ فکری صنعتگران، خاطرنشان کرد: صنعتگران فرصت های خوبی در جامعه بوجود می اورند که باید در سایر امور هم کمک حال جامعه باشند.

وی با تاکید بر لزوم برقراری ارتباط دوستانه با جامعه محلی، گفت: ارتقاء درجه شرکت های صنعتی مستلزم احترام آنها به محیط زیست و حقوق شهروندان می باشد و توجه به جامعه ی محلی امکان پذیر خواهد بود.

IMG_8450

جهانگیر شاهمرادی مدیر عامل شهرک صنعتی استان البرز با تاکید بر تغییرنگرش درحوزه تولید و صنعت گفت: امروز باید صنایع با زندگی مردم آمیخته شوند.

وی انتقال صنایع به خارج از محوطه ی زندگی شهری را موجب انتقال اطلاعات ، تکنولوژی ،درامدهای مالیاتی  و افزایش رقیبهای تکنولوژی خواند  و اظهار داشت:صنایع باید با رعایت نکات زیست محیطی در مراکز شهرها باشند زیرا با فاصله گرفتن امکان مدیریت وجود نداردو به دنبال آن هزینه ها نیز افزایش خواهد یافت.

شاهمرادی هم چنین تصریح کرد: استان البرز تمام شاخص ها ی سرمایه گذاری بهینه برای توسعه ی زیرساختی و گزینش صنایع برتر دارد.

درادامه این همایش بیژن نصیری  مدیر مرکزمالکیت فکری فدراسیون بین المللی مخترعان، مصطفی کریمیان مشاور پارک علم و فناوری،حمید گروسی مخترع البرزی و محمد مهدی هادوی رئیس پژوهشگاه مواد وانرژی مشکین دشت پیرامون موضوع توسعه اقتصادی و کارآفرینی پرداختند.

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=182301

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x