تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

آیت‌الله مکارم: جان کری بچه لجوجی است

  • کد خبر : 18226
  • 09 بهمن 1392 - 17:31
آیت‌الله مکارم: جان کری بچه لجوجی است

یکی از مراجع تقلید قم جان کری را به بچه لجوجی تشبیه کرد که وقتی پدر و مادر به خواسته‌های بی‌جای او عمل نمی‌کنند شیشه‌های خانه را می‌شکند.

به گزارشگروه وبگردی کمال مهر،آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به حدیثی گفت: کسی که تقوای الهی پیشه کند خداوند او را حفظ می‌کند و کسی که از خدا اطاعت کند مردم از او اطاعت می‌کنند و محبوبیت پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه افراد مومن، پاک، امین و درستکار مورد اقبال مردم قرار می‌گیرند، اظهار کرد: مهم این است که انسان به یاد خدا بوده و در مسیر اطاعت خداوند حرکت کند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به اینکه نباید بگذاریم شیطان مسلط شود، ادامه داد: وقتی گفته می‌شود مفاسد اخلاقی کتاب‌های بدآموز و فیلم‌های زشت در جامعه نباشد برخی که طرفدار این مسائل هستند بدشان آمده و می‌گویند این اقدامات خلاف آزادی است.

وی با اشاره به سخنان اخیر وزیر امور خارجه آمریکا عنوان کرد: انسان از اینگونه بیان تحقیرآمیز، ادبیات و سخن گفتن تعجب می‌کند؛ کسی را به عنوان وزیرخارجه یک کشور بزرگ انتخاب کرده‌اند که صحبت کردن بلد نیست و ادبیات او زشت، ‌توام با تهدید و تحقیر است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به تلاش آمریکا برای حفظ امنیت اسراییل اظهار کرد: می‌گویند وقتی که توافق‌نامه امضا شده امنیت اسرائیل بیشتر شده است و گویا اینها عبد ذلیل اسراییل بوده و دنیا امن و امان‌تر شده است.

وی ادامه داد: ایران چه خطری برای همسایگان دنیا داشته است؟ ناامنی لبنان، ‌عراق، ‌افغانستان و پاکستان به دلیل حضور آمریکایی‌ها بوده است.

این مرجع تقلید افزود: شما به جای اینکه ۳۰ کشور را برای تصمیم‌گیری درباره سوریه دعوت کنید اجازه دهید یک انتخابات عمومی در این کشور برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه سخنان وزیر خارجه آمریکا مضحک است و معنا ندارد که وی دائماً تهدید می‌کند، ادامه داد: در ذهن خودم وزیر خارجه آمریکا را به بچه لجوج تشبیه می‌کنم که وقتی پدر و مادر به تقاضای او توجه نمی‌کند شیشه‌های خانه را می‌شکند و این فرد هم پشت سر هم می‌گوید گزینه‌ نظامی روی میز است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه برای برقراری ارتباط، مقدماتی عاقلانه و ‌مدبرانه چیده شده است، گفت: اگر اصرار بر تهدید نباشد شاید این توافقات به جایی برسد و در عین حفظ کیان، عزت و استقلال ما بشود در برخی مسائل به توافق رسید و این مشروط به این است که غربی‌ها حرف‌های نفرت‌آمیز بیشتر نزنند و امیدوارم خداوند به همه کسانی که عقل ندارند عقل کافی بدهد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=18226

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x