تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

این موادغذایی با فراری دادن استرس، خوابی شیرین را به شما هدیه مى دهد

  • کد خبر : 181858
  • 30 بهمن 1395 - 7:14

با خوردن این موادغذایى غنى از پروبیوتیک استرس را از خودتان دور کرده و خوابى عمیق و شیرین را تجربه کنید.

به گزارش کمال مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران : نوشیدنی ها و دسرهای پروبیوتیک و شکلات ها در رژیم غذایی به دلیل فواید زیاد آن ها برای سلامتی بدن مانند سم زدایی، انرژی و سلامت دستگاه گوارش طرفداران زیادی پیدا کرده است.

پروبیوتیکها در اصل الیاف غیر قابل هضمی هستند که باکتری های خوب روده را افزایش می دهند، در یک مطالعه جدید، نشان داده شده که با خوردن مواد غذایی پروبیوتیک در شب این الیاف می تواند به مشکلات خواب مربوط به استرس کمک کرده و در نتیجه خواب راحتی داشته باشید.

موادغذایى مانند موز، پیاز، سیر، تره فرنگی، مارچوبه، کنگر فرنگی، سویا و گندم و برخى ماست ها غنى از پروبیوتیک هستند.

دانشمندان دانشگاه کلرادو در طول تحقیقات خود برای رسیدن به نتیجه و حصول اطمینان از آن، چند هفته به موش های آزمایشگاهی غذاهای پروبیوتیک دادند و داده های بدست آمده را با موش هایی که در این مدت غذای پروبیوتیک نخوردند مقایسه کرده و دریافتند که موش هایی که غذاهای پروبیوتیک مصرف کرده بودند اختلالات روده ای را تجربه نکردند و زودتر از بقیه به خواب رفته والگوهای خواب سالمی داشتند.

این مطالعه جدید نشان می دهد که غذاهای پروبیوتیک می تواند به کاهش استرس و از بین بردن باکتری های مقاوم به درمان روده کمک کند.

در روند این تحقیق به موش ها استرسی حاد معادل یک حمله حاد استرس زا برای انسان مانند تصادف اتومبیل یا مرگ یک دوست وارد شد ومشخص شد که با مصرف پروبیوتیک این استرس تا حد زیادی کم شده و موش ها خواب آرامتری را تجربه کردند.

این تیم تحقیقاتی پس از نتیجه فاز حیوانی پژوهش و نتایج مثبت آن، فاز انسانی تحقیقات را شروع کرده اند و به دنبال این موضوع هستند که آیا موادغذایی پروبیوتیک به انسان در محافظت و بازیابی میکروفلور روده و بهبود الگوهای خواب طبیعی پس از یک رویداد استرس زا کمک می کند یا نه؟

زیرا انسان ها اکنون با ماشینى شدن زندگى در معرض تنش های روزمره و استرس های زیادی مانند مشکلات کار و حوادث ناراحت کننده هستند که خواب آرام را از چشمان آن ها ربوده که با اثبات تاثیر پروبوتیک ها امیدهاى بسیارى به وجود مى آید.

انتهای پیام/ص

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=181858

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x