تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

تجدید چاپ کتاب های ترامپ در سایه ی غفلت مسئولین فرهنگی/ مار خوش خط و خالی که نیش زهردارش گریبان گیر مردم خواهد شد

  • کد خبر : 180815
  • 23 بهمن 1395 - 17:16
تجدید چاپ کتاب های ترامپ در سایه ی غفلت مسئولین فرهنگی/ مار خوش خط و خالی  که نیش زهردارش گریبان گیر مردم خواهد شد

این فعال فرهنگی عرصه شعرو ادب نشر و چاپ کتاب های دونالد ترامپ را در ایران به مار خوش خط و خالی تعبیر کرد که ممکن است گریبان گیر مردم شود و اظهار داشت : متاسفانه بعد از سمت این شخص به عنوان رییس جمهوری کشور امریکا چرا باید این روند در کشور مان ادامه داشته باشد و کتاب های این فرد با قیمت های زیاد به فروش برسد؟ این پول ها به کجا می رود ؟

574113_178

به نقل از کمال مهر،مهدی شورگشتی شاعر آئینی شهرستان فردیس و که در عرصه شعر و ادبیات تالیفاتی را به جامعه ی هنری تقدیم نموده است و یکی از پیشگامان هنر و ادبیات در شهرستان فردیس است و با کمک به جوانان و نوجوانان تلاش نموده است تا در عرصه ی فرهنگی و هنری گام بردارد.

وی عدم نظارت بر عرصه چاپ و نشر کتاب را یکی از معضلات فرهنگی عنوان می کند و معتقد است که انتشار کتاب های ترامپ در ایران با قیمت های بالا باید تحریم شود،درادامه نقد  این فعال فرهنگی و ادبی شهرستان فردیس را مطالعه می کنید.

IMG_00061

این شاعر آئینی با نگاهی نقادانه نسبت به چاپ و نشر کتاب های دونالد ترامپ گفت:با پشت سرگذاشتن سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و حضور پرشور مردم ایران در راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن بر خود وظیفه دانستم که در خصوص یکی از نویسندگان جعلی و دشمن جهان اسلام ، دونالد ترامپ مطالب کوتاهی را ارائه دهم و قلمم را ازدست شعر گرفته و به جان نقد گذارم …

وی درادامه افزود: چرا باید با توجه به تاکیدهای متوالی مقام معظم رهبری در خصوص بصیرت محوری کتاب های ظالم ترین فرد نسبت به حقوق ملت  ایران همچنان در ایران ترجمه وچاپ شود و برخی از رسانه ها با عنوان هدف ترویج کتاب و کتاب خوانی در بین مخاطبان به تبلیغ این کتاب ها بپردازند.

شورگشتی تصریح کرد : کتاب های آقای ترامپ از سال ۱۳۸۸ به بعد در ایران ترجمه و چاپ شده و بیش از هفت کتاب این فرد ترجمه و انتشار یافته است از جمله با نام های ((دو مرد یک پیام :چرا دوست داریم شما ثروتمند شوید.؟ ۱۰۱ راه موفقیت ،بزرگ فکر کن ،چگونه در زندگی برنده شوید،مثل یک قهرمان فکر کن …)) که با نگاه اجمالی به عنوان کتاب ها در می یابیم که چگونه می شود شخصی که خود بزرگترین ضد قهرمان است نویسنده کتابی با عنوان (  مثل یک قهرمان فکر کن) باشد؟

کسی که کودک ۵ ساله ایرانی را در فرودگاه امریکا از بالای آرنج دست بند می زند چگونه می تواند یک قهرمان باشد؟ان وقت ما باید کتاب های این فرد را باعکس های آنچنانی اش در کشورمان تجدید چاپ نماییم و در نمایشگاه ها و کتاب فروشی ها عرضه کنیم و او را در ذهن مخاطبین از جمله نوجوانان و جوانان مانند اسطوره ای نجات بخش جلوه دهیم .

وی هم چنین تصریح کرد: مطالبی که در کل نگاه تجملاتی و مادی گرا به تمامی ابعاد زندگی دارد. یعنی او فرشته ی نجات ماست؟ و او کلید راز موفقیت یک فرد ایرانی ست؟ سرمایه داری که بیشتر سرمایه اش را از ارث پدری به دست آورده ! این فرد چگونه می تواند راه اقتصادی و رمزو راز موفقیت را به جوان ایرانی بیاموزد. شبهه دیگر انجاست که خود او نویسنده ی این اثار است ؟! یا دلارهای بیشمارش  خطوط کتابش را ترسیم کرده اند؟

مثال او مثال نویسنده ایست که کتابش نوشته شده اما خودش انرا مطالعه نکرده است.مولفی که  در اثرش امضا تالیف ندارد.

این فعال فرهنگی عرصه شعرو ادب  نشر و چاپ کتاب های  دونالد ترامپ را در ایران به مار خوش خط و خالی تعبیر کرد که ممکن است گریبان گیر مردم شود و اظهار داشت : متاسفانه بعد از سمت این شخص به عنوان رییس جمهوری کشور امریکا چرا باید این روند در کشور مان ادامه داشته باشد و کتاب های این فرد با قیمت های زیاد به فروش برسد؟ این پول ها به کجا می رود ؟

شاید به ظاهر مطالب کتاب جعلیش که تنها نام او را یدک می کشد مطالب جالبی به نظر آید اما این مساله  شبیه مار خوش خط و خالی نیست که نیش زهردارش گریبان گیرمان می شود؟باید آگاه باشیم خوراک فکری جوانان و نوجوانان ما را چه کسی تامین می کند؟کسی که امروزنه تنها تمام مردم جهان بلکه مردم خود امریکا کلام و افکارش را به سخره گرفته اند و تصاویرش را به آتش می کشند.

وی درپایان خاطر نشان کرد : جای تعجب نیست با ان که دیگر دست این فرد کاملا برای مخاطبینش رو شده است باز کتابش در نمایشگاه های ما ارائه شود ؟ او امروز کتابش به خانه ها می رود و فردا افکارش. ایا این  موضوع نمی تواند بستر مناسبی برای نفوذ این فرد به اذهان عمومی ما باشد؟ایا ما وظیفه نداریم کتاب های جعلی  او را تحریم کنیم و از کتابخانه ها و کتاب فروشی ها  به بیرون بیندازیم؟

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=180815

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x