تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

محمد هاشمی: “آیت الله” ترور نشد

  • کد خبر : 180261
  • 20 بهمن 1395 - 15:38
محمد هاشمی: “آیت الله” ترور نشد

برادر آیت الله هاشمی گفت: ظاهر ایشان در هنگام دفن نسبت به شرایطی که در بیمارستان داشتند تغییری نکرده بود.

 به گزارش گروه وبگردی«کمال مهر»، محمد هاشمی برادر مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی درباره درگذشت آیت الله مطالبی را مطرح کردند.

وی گفت: آیت الله هاشمی همان شرایطی که به لحاظ ظاهری در بیمارستان داشتند، همان شرایط را زمانی که در آرامگاه ابدی قرارشان دادیم و خود من روی‌شان را کنار زدم، حفظ شده بود و اثری از زخم دیده نمی‌شد.

وی گفت: من اولین نفر از خانواده بودم و غیر از محافظین هیچ‌کس زودتر از من، بالای سر ایشان نرسید. علت مرگ، خفگی نبود؛ من وقتی علت را پرسیدم، گفتند که ایست قلبی بوده است اما زمانی این اتفاق افتاد که ایشان در استخر بودند.

وی ادامه داد: صدور گواهی فوت و تدفین و سایر تشریفات در همان بیمارستان شهدای تجریش انجام شد و خانواده آیت الله هاشمی درخواستی برای کالبد شکافی نداده بود؛ آیت الله هاشمی هیچ وقت تیم پزشکی نداشت.

آن شب که به دنبال وصیت‌نامه ایشان می‌گشتند، تنها یک برگ وصیت‌نامه پیدا کردند که تاریخش نیز برای همان سال ۷۹ است، ظاهراً در پایان آن نیز گفته‌اند که اگر اجل مهلت دهد، این وصیت‌نامه را تکمیل می‌کنم اما ما تکمیل‌شده آن را ندیدیم.

می‌شود گفت که ممکن است وصیت‌نامه‌ای نوشته باشند و جایی میان کتاب‌هایشان گذاشته باشند که ما هنوز فرصت نکرده‌ایم تمامی کتاب‌ها را بگردیم.

محمد هاشمی تصریح کرد: بحث پلمپ دفاتر را بیهوده بزرگ کردند؛ مشکلی درمیان نبود. مسئول تیم حفاظت ایشان در مجمع هرگاه آیت‌الله از در دفترشان خارج می‌شدند، برچسب پلمپ بر روی در دفتر می‌چسباندند و حتی فراتر از آن با سیم و قلع در را مهر و موم می‌کردند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=180261

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x