تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

نکات قوت و ضعف رنو کولیوس در آستانه ورود به بازار ایران

  • کد خبر : 179772
  • 18 بهمن 1395 - 8:34
نکات قوت و ضعف رنو کولیوس در آستانه ورود به بازار ایران

فروردین ماه امسال بود که شرکت خودروسازی رنو با سروصدای بسیار زیاد، جدیدترین خودروی شاسی بلند خود را با نام “کولیوس” معرفی کرد که در طراحی ظاهری خود شباهتی بسیار نزدیک به طراحی رنو تالیسمان و یا حتی نسل جدید رنو مگان رنو داشت و در خودروبانک به طور مفصل به نقد و بررسی آن […]

فروردین ماه امسال بود که شرکت خودروسازی رنو با سروصدای بسیار زیاد، جدیدترین خودروی شاسی بلند خود را با نام “کولیوس” معرفی کرد که در طراحی ظاهری خود شباهتی بسیار نزدیک به طراحی رنو تالیسمان و یا حتی نسل جدید رنو مگان رنو داشت و در خودروبانک به طور مفصل به نقد و بررسی آن پرداختیم، حال باتوجه به ورود رنو تالیسمان به بازار کشور، شاهد صحبت‌هایی پیرامون حضور خودروی شاسی بلند رنو کولیوس هم در بازار کشور هستیم، به همین دلیل قصد داریم علاوه بر بررسی مجدد مشخصات فنی این شاسی بلند، یک نقد و بررسی در رابطه با نقاط قوت و ضعف اتومبیل در آستانه ورود آن به بازار کشور داشته باشیم.
گفتنی است که این شاسی بلند سایز متوسط رنو براساس اطلاعاتی که پیرامون آن ارائه شده، پلتفرمی مشترک با نیسان X-Trial دارد و برخلاف خودروهای هم رده با ۵ صندلی سرنشین، از سه ردیف صندلی و جمعا از ۷ صندلی برای نشستن سرنشینان سود می‌برد که در مقایسه با دیگر خودروهای شاسی بلند سایز متوسط، امتیازی مثبت برای این خودرو به حساب آید.

 رنو کولیوس

رنو کولیوس

علاوه بر این‌ها، گفته شده که این خودرو در طول ۴۶۷۲ میلی متری، عرض ۱۸۴۳ میلی متری و ارتفاع ۱۶۷۸ میلی متری ساخته شده است که درون این چهارچوب فلزی از پیشرانه‌ای ۲ لیتری چهار سیلندر ۱۵۰ اسب بخاری و یک پیشرانه ۲.۵ لیتری ۱۸۶ اسب بخاری استفاده شده است. به انتخاب مشتری هم دو جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک یا دستی در کنار دو سیستم محرک تنها محور جلو یا چهارچرخ محرک بر روی این شاسی بلند نصب می‌شود. خوشبختانه مدل در نظر گرفته شده برای بازار ایران مدل قوی تر یعنی ۲.۵ لیتری است.

 رنو کولیوس

رنو کولیوس

حال می‌رسیم بر سر نکات مثبت و منفی این خودرو که توسط کارشناسان وبسایت‌های معتبر خارجی مطرح شده است. اول از همه اگر با نکات مثب خودرو شروع کنیم، می‌توان مواردی همچون فضای داخل کابین، فن آوری‌های بکار رفته در این اتومبیل، سیستم صوتی قدرتمند آن، سیستم‌های خنک کننده صندلی و یا حتی فضای بار این اتومبیل را نکات مثبت آن ارزیابی کرد، اما در مقابل یکسری نقاط ضعف هم وجود دارد که در این زمینه به مواردی همچون وجود تاخیر در عملکرد جعبه دنده اتوماتیک CVT، کروز کنترل ضعیف، نبود دستکش‌های مخصوص و جالب رنو برخلاف خودروهای سابق رنو و در آخر هم عدم وجود سیستم رابط کاربری “اپل کارپلی” اشاره شده است که باعث شده نمره کلی این اتومبیل از ۱۰ به عدد ۸.۵ برسد.
علاوه بر این‌ها، نمراتی اختصاصی هم به بخش‌های اصلی اتومبیل داده شده است که در این زمینه می‌توان نمره ۷ از ۱۰ را به بخش عملکرد و اقتصاد سوخت، نمره ۹.۵ را به فضای داخل کابین و راحتی آن، اعطای نمره ۹ به بخش فن آوری و اتصالات، نمره ۷ را به بخش رانندگی و هندلینگ اتومبیل و در آخر هم می‌توان اعطای نمره کامل ۱۰ از ۱۰ را به قیمت گذاری و آینده نگری این محصول در بازار مشاهده کرد که از مجموع آنان نمراه ۸.۵ بدست آمده است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=179772

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x