تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

سال آینده ۸ رزمایش برگزار می‌شود/ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه غافلگیر نخواهند شد

  • کد خبر : 17825
  • 08 بهمن 1392 - 14:30
سال آینده ۸ رزمایش برگزار می‌شود/ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه غافلگیر نخواهند شد

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اعلام این خبر که سال آینده ۸ رزمایش برگزار می‌شود، گفت: نیروهای مسلح ما آماده دفاع از اقتدار نظام هستند و هیچ گاه غافلگیر نمی‌شود.

 

 

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی – امنیتی کمال مهر، “امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان”، فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه هفتمین همایش فرماندهان نیروی زمینی ارتش در جمع خبرنگاران هدف از برگزاری همایش «عاشورائیان عصر غیبت» را بررسی اقدامات نیروی متبوعش در سال ۹۲ عنوان کرد.

وی با بیان این مطلب که در این همایش ضمن بررسی نقاط قوت و ضعف، برای سال ۹۳ نیز برنامه‌ریزی می‌شود، نیروی زمینی ستون فقرات ارتش و یک نیروی محوری است که باید متناسب با نیازهای عملیاتی و آموزشی ظرفیت‌های لازم را در خود ایجاد کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اعلام این خبر که سال آینده ۸ رزمایش برگزار می‌شود، تاکید کرد: نیروهای مسلح ما آماده دفاع از اقتدار نظام هستند و هیچ گاه غافلگیر نمی‌شود.

پوردستان تصریح کرد: این ظرفیت‌ها در حوزه‌های انسانی، آمادی و رزمایش‌ها هستند که برای سال آینده طراحی شده و تلاش می‌کنیم در پیشگاه ملت و رهبری معظم انقلاب اسلامی سربلند باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری ۸ رزمایش در سال ۹۳ پیش‌بینی شده و یک رزمایش عمده نیز در یکی از مناطق کشور برگزار خواهد شد و برای اولین بار رزمایشی نیز در حوزه سایبری برگزار خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره طرح ثامن اظهار داشت: ما متناسب با نیازهای صحنه نبرد و فضای حاکم بر جامعه جهانی که ناهمتراز است، باید ظرفیت‌های لازم را در خود ایجاد کنیم.

امیرپوردستان با اشاره به اینکه طرح ثامن به ۳ محور اصلی و عمده آمایش سرزمینی، بحث سازماندهی قرارگاه‌ها و چابکی و چالاکی نیروها ناظر خواهد بود، خاطر نشان کرد: در بحث آمایش سرزمینی تاکنون پادگان‌های زیادی جابجا می‌شود و در خصوص ایجاد پادگان‌های جدید نیز مطالعاتی در حال انجام است و توزیع مناسبی از یگان‌ها در مناطق مرزی و سواحل خواهیم داشت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در بحث ساختار سازمان تصویب شد که یگان‌ها در گردان‌ها و تیپ‌ها عملیاتی شوند که ساختار و سازمان چابکی پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین یک قابلیت‌هایی را در حوزه تجهیزات و فناوری در نظر گرفته‌ایم که نیروی زمینی را در عرصه ورود به عرصه ناهمتراز آماده‌تر از گذشته خواهد کرد که در این زمینه رزمایش‌هایی نیز انجام داده‌ایم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سؤالی درباره تهدیدات دشمنان اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی نیروهای مسلح رصد مداوم تهدیدات است.

پوردستان افزود: ما تهدیدات و تحرکات در مرزها و خارج مرزها و منطقه را رصد و توسط کارشناسان اطلاعاتی تحلیل می‌کنیم.

وی تصریح کرد: این کارشناسی‌ها سبب می‌شود ما ظرفیت‌های لازم را متناسب با تهدیدات در خود ایجاد کنیم و به جرات می‌گویم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه غافلگیر نخواهند شد چرا که متناسب با تهدیدات ظرفیت‌های لازم برای مقابله داریم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در تمام عرصه‌ها در زمین و هوا و حتی زیر سطح پیش‌بینی‌های بسیار خوبی شده و ما آماده هستیم از اقتدار نظام جمهوری اسلامی همچون دوران دفاع مقدس به شایستگی دفاع کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در روز ۲۹ فروردین همزمان با روز ارتش از دستاوردهای جدید نیروی زمینی ارتش رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

 

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=17825

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x