تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

تلاش بی وقفه مسئولان در حادثه آتش‌سوزی پلاسکو شایسته تقدیر است/آقای ترامپ! در تشخیص تروریسم اشتباه نکنید

  • کد خبر : 177690
  • 08 بهمن 1395 - 14:12
تلاش بی وقفه مسئولان در حادثه آتش‌سوزی پلاسکو شایسته تقدیر است/آقای ترامپ! در تشخیص تروریسم اشتباه نکنید

آیت‌الله موحدی‌کرمانی خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: آقای ترامپ در تشخیص تروریسم اشتباه نکنید چراکه آنهایی که در مقام دفاع از کشور و خودشان جهاد می کنند تروریست نیستند.



به گزارش  گروه سیاسی «کمال مهر» آیت الله محمد علی موحدی‌کرمانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با اشاره یه حادثه آتش سوزی پلاسکو گفت: حادثه دلخراش و غمبار سقوط ساختمان پلاسکو که منجر به مجروح شدن و به شهادت رسیدن تعدادی از خادمین واقعی نظام، یعنی آتش‌نشانان شد، همه را داغدار کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: تلاش بی‌وقفه و شایسته مسئولان در حادثه ساختمان پلاسکو قابل تقدیر است و از مسئولین انتظار می‌رود که دقت بیشتری به کار گیرند تا دیگر چنین حوادثی اتفاق نیافتد.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه در آستانه دهه فجر هستیم، گفت: انقلاب ما به تعبیر حضرت امام(ره)، کشور را از ظلمت خارج و به نور وارد کرد.

وی افزود: در زمان پادشاهی پهلوی چه دوران ذلتی بر ما گذشت. کسی جرأت نداشت که رساله امام خمینی(ره) را با خود به همراه داشته باشد، همچنین ائمه جماعت این جرأت را نداشتند که فتوای ایشان را در مساجد بیان کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: باید یادمان باشد که رضا خان با ما چه کرد، چادر از سر زنان بر می‌داشت و پاره می‌کرد، عزاداری‌ها را منع می‌کرد، عمامه را از سر روحانیون برمی‌داشت و کشور را تبدیل به یک کشور کفرآمیز کرده بود. محمدرضا پهلوی زندان‌ها را از بی‌گناهان پر می‌کرد و شکنجه‌ها را بر آن‌ها اعمال می‌داشت.

آیت‌الله موحدی کرمانی به بیان خاطره‌ای از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: او در زندان‌های ساواک شکنجه‌های بسیار دید و زندان‌های مختلفی را تجربه کرد. یادم است بعد از آزاد شدن از زندان ساواک شرح حالی از او خواستم و او در یک جمله گفت که مرا از اول شب تا به صبح با کابل پیوسته زدند و پس از بیهوشی باز مرا به هوش می‌آورند و با کابل بر روی نقاط آسیب‌دیده و زخم شده مرا شکنجه می‌دادند.

وی با بیان اینکه انقلاب به سادگی به دست نیامده افزود: شهدای فراوانی در این راه داده‌ایم، انسان‌های زیادی زیر شکنجه شهید شدند. ما باید قدر این انقلاب را بدانیم چراکه این امانتی است که شهدا به دست ما سپردند. بالاخره امام (ره) آمد، به ایران استقلال داد و کشورمان را از گلوی آمریکایی‌ها بیرون کشید.

آیت الله موحدی کرمانی خطاب به ترامپ رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت:  آقای ترامپ! شما با شعار خدمت به مردم آمریکا، احیای کشورتان، ترمیم خرابی‌های جامعه از حکومت‌های قبلی، نجات مردم آمریکا از فقر و گرسنگی، دخالت نکردن در سایر کشورها و مبارزه با تروریست به کاخ سفید آمدید؛ بکوشید که به وعده‌هایتان عمل کنید که مبادا خناس‌ها عزم شما را تغییر دهند و بدانید عمل به این وعده در بطن دین مقدس اسلام است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: آقای ترامپ! بکوشید بر خلاف دولت مردان قبلی آمریکا، به پیمان با مردم وفادار باشید که شرف انسانی همین اقتضا را دارد، البته در تشخیص تروریست اشتباه نکنید آنان که در مقام دفاع از جان ناموس و کشور خود هستند، تروریست نیستند.

آیت‌‌الله موحدی کرمانی افزود: دولت‌های قبلی با جنگ افروزی، حمایت از جنگ‌افروزان و مسلح کردن خون‌ریزان و جلادان آبروی خود را بردند سرمایه و بودجه کشور آمریکا را به باد دادند، شما وارث کشوری فقیر و گرسنه هستید، راهتان را از آنان جدا سازید و اشتباه آنان را تکرار نکنید، بکوشید فرهنگ غلط ستیز و جنگ و حمایت از ظالمان را که تا به حال حاکم بر کشور آمریکا بود، به فرهنگ خدمت به مردم آمریکا و مردم جهان تبدیل کنید  که البته کار بسیار سخت است.

وی گفت: تغییر خوی استکبار و ظلم مسئولان قبلی آمریکا کار آسانی نیست، اما با همت بلند و مردانه هر کار به ظاهر ناممکنی، ممکن می‌شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پاسخ به اظهارات وزیر امور خارجه عربستان که گفته بود ایران در کشورهای منطقه دخالت می‌کند اظهار داشت: شما باید خجالت بکشی، این شمایید که در کشور یمن و منطقه دخالت می‌کنید و سیل خون به راه انداختید، یمن را به ویرانه تبدیل کرده‌اید،این شمایید که در سوریه دخالت می‌کنید و می‌گویید موضع ما در قبال بشاراسد هیچ تغییر نکرده در حالی که از راه نظامی و روش های مختلف می گویید که بشار اسد باید کنار رود.

آیت‌‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: به رژیم آل سعود و حکام بحرین می‌گویم که مطمئن باشید ناله مظلومان بحرین و یمن پایه‌های حکومت ظالمانه و ننگین شمار را می‌لرزاند، به مردم مظلوم بحرین و یمن هم می‌گویم که مقاومت کنید که عاقبت پیروزی با مظلومان عالم است.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: در یازدهم بهمن سال ۱۳۷۰ حکم تحریم توتون و تنباکو توسط فقیه مجاهد میرزای شیرازی صادر شد و لرزه‌ای بر اندام مستکبرین انداخت، ایران در برابر یک مرجع خضوع می کند و کاخ ظلم ویران می کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: درگذشت سید قاضی طباطبایی را در ۷ بهمن ۱۳۲۵ شمسی در پیش داریم، همچنین درگذشت آیت الله خسروشاهی را تسلیت می گوییم.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=177690

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x