تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

جزییات حادثه پلاسکو از زبان سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران

  • کد خبر : 176417
  • 02 بهمن 1395 - 15:02

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران بخشی از چگونگی وقوع حادثه در ساختمان پلاسکو را تشریح کرد.

جرییات بخشی از حادثه پلاسکو از زبان سخنگوی سازمان آتش نشانی تهرانبه گزارش  گروه حوادث «کمال مهر»جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با حضور در برنامه باصبح ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت آتش نشانان غیور، اظهار داشت: به هموطنان عزیز تضمین می دهیم که جای هیچ گونه نگرانی بابت کمبود نیروهای آتش‌نشانی در زمان وقوع حوادث احتمالی در سراسر پایتخت وجود ندارد.
وی با اشاره به حادثه تاسف بار ساختمان پلاسکو، تصریح کرد: در همان لحظات اولیه بیش از ۱۰۰ نفر از افراد را از محل خارج کردیم اما متاسفانه با نیروها همکاری لازم از سوی کسبه ها صورت نگرفت بنابراین این احتمال وجود دارد که به همراه ۲۰ نفر از آتش نشان محبوس شده، تعدادی کسبه هم در زیر آوار مانده باشند.
** اطلاعات درستی از وضعیت ساختمان پلاسکو به ما داده نشد
وی افزود: پس از تحت کنترل درآمدن آتش، به یکباره انفجار رخ داد که براثر شدت انفجار شیشه های ساختمان طبقات با شدت شکسته شد.
سخنگوی سازمان آتش نشانی ادامه داد: در همان زمان، به نیروها اعلام کردیم که به سرعت خارج شوند اما نیروها به دلیل روحیه فداکارانه و وظیفه‌مند بودن، در مسیر برگشت  به اوضاع داخل ساختمان نیز سرکشی و برای اطمینان از نبود افراد عادی همواره برای خارج شدن، تامل کردند.
وی ادامه داد: بعد از لحظاتی چندین انفجار پیاپی ایجاد شد که به دلیل حرارت بالا، سازه قدیمی و فلزی ساختمان، به یکباره تخریب و آتش نشانان و شاید چند نفر از افراد عادی در زیر آوار محبوس شدند.
** حال و روز آتش نشانان از لحظات اولیه تا به الان
ملکی تاکید کرد: با وجود عمق فاجعه ای که اتفاق افتاد و افراد زیر آوار مانده از همکاران و دوستان نزدیک هستند، اما آتش نشانان کوهی از قدرت بوده و با چشمان اشکبار کنترل اوضاع را در دست و محکم و استوار عملیات را تا آخرین لحظه ادامه خواهند داد.
** بهترین کمک مردم در زمان وقوع حادثه، تماس با نیروهای امدادی و تخلیه محل است
ملکی بیان کرد: حضور مردم حتی اگر با هدف کمک کردن به نیروها باشد باز هم در روند عملیات اختلال ایجاد می کند بنابراین از هموطنان تقاضا داریم در زمان وقوع حادثه، محل را تخلیه و با نیروهای امدادی تماس بگیرند.
**  محل پلاسکو فضای وسیع برای ورود هلی کوپتر آبپاش را نداشت
سخنگوی سازمان آتش نشانی با بیان اینکه در آتش سوزی پلاسکو فضای کافی برای ورود هلی کوپتر آبپاش را نداشته ایم، افزود: هلی کوپتر آبپاش برای مکان های وسیع مورد استفاده قرار میگیرد چرا که برای عملیات اطفا، این وسیله باید با ارتفاع زیاد آبپاشی کند که آب مانند آهن نیست که دقیقا به همان نقطه سرازیر شود بلکه به اطراف پراکنده شده و اوضاع را بدتر می کند.
وی ادامه داد: از سوی دیگر اگر بخواهیم ارتفاع هلی کوپتر را با ساختمان کم کنیم به خاطر کوران باد، آتش شعله‌ورتر می شود.
ملکی با بیان اینکه در ایران، سازمان آتش نشانی هلی کوپتر آبپاش ندارد، ادامه داد: البته کارهای مطالباتی برای خرید هلی‌کوپتر در دستور کار قرار دارد.
** حدودا ۵۰ ساعت است که خانواده‌ام را ندیده‌ام
سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: نیروهای آتش نشانی بر حسب وظیفه و با عشق کار می کنند و بنده نیز از لحظه وقوع این حادثه تاکنون، خانواده ام را حدود ۵۰ ساعت ندیده ام و سهم خانواده ام تنها ۲ بار تماس تلفنی کوتاه بوده است.
ملکی بیان کرد: امیدواریم مردم ما را از دعای خیر خود بی بهره نکنند چرا که ما با دعای خیرشان، نیروی دوباره می گیریم.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=176417

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x