تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

جزییات حادثه پلاسکو/ ۳ آتش نشان از زیر آوار خارج شدند/ شهادت ۱۶ آتش‌نشان قطعی است+عکس و فیلم

  • کد خبر : 176389
  • 02 بهمن 1395 - 14:49
جزییات حادثه پلاسکو/ ۳ آتش نشان از زیر آوار خارج شدند/ شهادت ۱۶ آتش‌نشان قطعی است+عکس و فیلم

امدادگران همچنان در تلاشند تا پیکر مفقودان و آتش نشانان شهید حادثه پلاسکو را از زیر خروارها خاک و آهن بیرون بکشند.

به گزارش گروه اجتماعی «کمال مهر»،  صبح روز پنج شنبه(۳۰ دی ماه) ساختمان ۵۴ساله پلاسکو در خیابان استانبول که مرکز اصلی تولید و فروش البسه در تهران محسوب می‌شد آتش گرفت که تا امروز عملیات اطفای حریق و آواربرداری ادامه دارد.
با وجود تلاش آتش‌نشانان برای اطفای حریق ساختمان پلاسکو در ساعت ۱۱:۳۰فرو ریخت که طبق اخبار حدود۲۰ نفر از آتش‌نشانان در این حادثه مفقود شدند. با تلاش امداد گران، نیروهای اورژانس و آتش نشانی روند آوار بردای شروع شد که طی آن تعدادی از مقامات لشکری و کشوری با حضور در صحنه حادثه بر روی روند امداد رسانی و آواربردای نظارت کردند.
امروز(شنبه) در سومین روز آوار برداری حجت الاسلام و المسلمین روحانی رئیس جمهور هم در صحنه حادثه حاضر شد.
به گفته رئیس پزشکی قانونی تهران تا این لحظه پیکر ۲ نفر از جانباختگان حادثه کشف شده است که به برای شناسایی به پزشکی قانونی منتقل شدند.
در این گزارش می‌توانید مجموعه اخبار سومین روز حادثه فروریختن ساختمان پلاسکو را مشاهده کنید.
اعلام هفت گزارش مفقودی از سوی شهروندان غیر آتش نشان
امانی معاون شهردار تهران گفت: تا این لحظه هفت فرم مفقودی از سوی خانواده شهروندان غیر آتش نشان گزارش شده است.
آغاز تخریب ساختمان پشتی مرکز تجاری پلاسکو(۱۴:۲۰)
صادقی رئیس سازمان مدیریت بحران تهران اعلام کرد: دستور تخریب ساختمان پشتی مرکز تجاری پلاسکو بعد از تأیید سازمان نظام مهندسی و قوه قضاییه صادر شد.
شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو هنوز شناسایی نشدند(۱۳:۳۶)
مسعود قادی پاشا مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: از سه شهید آتش‌نشان حادثه ساختمان پلاسکو هویت فردی که در بیمارستان شهید مطهری به شهادت رسید مشخص است اما هنوز هویت آتش‌نشانی که روز گذشته به پزشکی قانونی منتقل شده مشخص نشده است.
وی افزود: ساعاتی پیش پیکر یک آتش‌نشان دیگر از زیر آوار پیدا شد و در حال انتقال به پزشکی قانونی است.
این اظهارات مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در حالی است که برخی رسانه ها از احراز هویت یکی از جانباختگان حادثه پلاسکو خبر می‌دهند.
سوختگی ۲ آتش‌نشان در حین عملیات آواربرداری و نجات(۱۳:۳۵)
پیر حسین کولیوند با اشاره به آخرین وضعیت مجرمان حادثه ریزش ساختمان پلاسکو اظهار داشت: تا ساعت ۱۲ امروز ۱۲۱ نفر مجروح شدند که ۲ نفر از آنها همچنان در بیمارستان بستری هستند.
وی ادامه داد: ۲۰ دقیقه قبل دو آتش نشان حین عملیات مجروح شدند که به صورت سرپایی در محل مداوا شدند.
۱۶ آتش‌نشان قطعا شهید شده‌اند(۱۳:۲۰)
سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: پیکر سومین شهید آتش نشان از ضلع شمالی ساختمان کشف و به پزشکی قانونی منتقل شد و عملیات آواربرداری به سرعت در حال انجام است.
ملکی سخنگوی آتش نشانی با بیان اینکه ۱۶ آتش‌نشان قطعا شهید شده‌اند، گفت: مجموع کسانی که زیر آوار بودند با توجه به مراجعات مراکز انتظامی و پیکر شهدا حداکثر ۲۵ تن است و تلاش برای دستیابی به آنها ادامه دارد.
وی افزود: تعداد شهدای آتش‌نشان به سه تن رسید و تا این لحظه ۲ نفر از زیر آوار خارج شده‌اند.
ملکی با اشاره به برخی گفته‌ها مبنی براینکه در طبقات زیرین احتمال زنده ماندن کسی وجود دارد، تأکید کرد: این گفته ها صحت ندارد و منبع رسمی انتشار اخبار سخنگوی آتش نشانی است.
پیکر یک آتش‌نشان دیگر از زیر آوار خارج شد
سرپرست اورژانس کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پیکر یکی دیگر از آتش نشانان شهید از زیر آوار پلاسکو خارج شد.
آمار رسمی آتش‌نشان‌های محبوس ۱۵ تن اعلام شد
چمران بعد از جلسه فوق‌العاده شورای شهر گفت: آمار رسمی آتش‌نشان‌های محبوس ۱۵ تن است و تا این لحظه اجساد دو نفر از زیر آوار بیرون آورده شده است.
برقراری محدودیت‌های ترافیکی در محدوده پلاسکو تا اطلاع ثانوی(۱۱:۲۴)
سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران اظهار داشت: محدودیت های ترافیکی که از نخستین روز حادثه حریق ساختمان پلاسکو و ریزش این ساختمان در محدوده حادثه اعمال شده بود همچنان ادامه دارد.
وی افزود: این محدودیت ها شامل ممنوعیت تردد در طول خیابان جمهوری از خیابان حافظ تا استقلال (مخبرالدوله) و همچنین خیابان فردوسی از میدان امام خمینی تا میدان فردوسی است.
رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به فراهم شدن شرایط به منظور تردد پیاده شهروندان در محدوده حادثه اظهار کرد: کسبه و سایر ساکنان منطقه می توانند به صورت پیاده از پیاده روها برای تردد استفاده کنند اما امکان تردد خودروها در مناطق مشخص شده ممکن نیست.
مهماندار با تاکید بر اینکه محدودیت های ترافیکی در محدوده حادثه پلاسکو تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت اظهار کرد: شهروندان تنها می توانند در این محدوده از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و تا فراهم شدن شرایط و اتمام کامل آوار برداریها محدودیت ها در منطقه بر قرار خواهد بود.
جزییات حادثه پاساژ پلاسکو/انتقال پیکر دو آتش‌نشان به پزشکی قانونی+عکس و فیلم
انتقال پیکر دو آتش‌نشان به پزشکی قانونی/ اتیکت‌ها قابل شناسایی نیست(۱۱:۱۵)
مسعود قادی پاشا مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با اشاره به انتقال پیکر دو شهید آتش نشان حادثه ساختمان پلاسکو به پزشکی قانونی اظهار داشت: پیکر یکی از شهدا از بیمارستان شهید مطهری و یک پیکر نیز از سرصحنه حادثه به پزشکی قانونی ساعت پنج و نیم صبح امروز انتقال داده شده است.
وی با بیان اینکه متاسفانه اتیکت و کارت شناسایی آتش نشانان نامشخص است و قابل شناسایی نیست، بیان داشت: اقدامات کارشناسی تخصصی، معاینه ظاهری، احراز هویت و تشخیص علت فوت در حال انجام است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: چهره‌ها تقریبا قابل شناسایی است و اگر جراحت به حدی شدید باشد که کار احراز هویت را بر اساس معاینه ظاهری با مشکل روبرو کند با استفاده از آزمایش DNA  احراز هویت پیکر جانباختگان مشخص خواهد شد.
جزییات حادثه پاساژ پلاسکو/انتقال پیکر دو آتش‌نشان به پزشکی قانونی+عکس و فیلم
تخلیه پاساژ کویتی‌ها به دستور دادستانی
دادستانی تهران دستور تخلیه پاساژ کویتی‌ها را صادر کرده است تا در صورت لزوم عملیات تخریب انجام شود.
کشف دو کپسول آتش‌نشانی
با کشف دو کپسول مربوط به آتش‌نشان‌های مفقودی، عملیات آواربرداری مکانیزه در جبهه جنوبی برای دقایقی متوقف شده است.
آتش‌نشان‌ها به صورت دستی در حال کندوکاو هستند.
آب وبرق منطقه پلاسکو قطع نشده است/ با تمام قوا به آتش نشانان کمک می کنیم
حمید چیت‌چیان وزیر نیرو اعلام کرد: روشنایی موردنیاز برای امداد و آوار برداری، همچنین برق لازم برای برشکاری در عملیات های مختلف ساختمان پلاسکو  به طور کامل تامین شده است.
وی همچنین در ادامه تاکید کرد: هیچ قسمتی از منطقه دچار قطعی برق نشده است.
چیت‌چیان با بیان اینکه در حوزه آبرسانی،فعالیت گسترده تری صورت گرفته،افزود:حدود ۲۰۰ نفر از کارکنان ما در حال بررسی نقب های آب موجود دراطراف ساختمان پلاسکو برای نجات افراد گیرافتاده دراین مکان هستند.
وزیر نیرو تصریح کرد: فشار آب اطراف پلاسکو به میزان زیادی افزایش یافته تا آتش نشان ها بتوانند ازآن، جهت اطفا هرچه بهتر حریق بهره ببرند.
وی بااشاره به انتقال چندین دستگاه ماشین‌های سنگین ازجمله لودر،جرثقیل وبیل مکانیکی به منطقه، بیان کرد: ۲۸ نفر از همکاران آبفا در حال برشکاری قطعات بزرگ تیرآهن برای تسریع در امر نجات حادثه دیدگان هستند.
چیت‌چیان در پایان ضمن تکذیب خبر قطع آب وبرق،اعلام کرد: تخریب وآتش سوزی پلاسکو فاجعه بزرگی بود وما هم در وزارت نیرو تمامی توان خود را درجهت تسریع هر چه بیشتر عملیات نجات وپاکسازی منطقه به کار بسته ایم.
جزییات حادثه پاساژ پلاسکو/انتقال پیکر دو آتش‌نشان به پزشکی قانونی+عکس و فیلم
جزییات حادثه پاساژ پلاسکو/انتقال پیکر دو آتش‌نشان به پزشکی قانونی+عکس و فیلم
“برای مشاهده تصاویر و فیلم بر روی کلماتشان کلیک کنید”
آواربرداری‌ها باید تا خارج شدن همه افراد زیر آوار ادامه پیدا کند/این حادثه هشداری برای همه مسئولان بود
فروریختن پلاسکوبازارعید راتکان نداد/ شایعات آزاد شدن واردات پوشاک را تکذیب می کنم
تشکیل کمیته ویژه کمیسیون عمران برای بررسی حادثه پلاسکو
در حال تکمیل/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=176389

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x