تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

دلیل برخورد گزینشی اداره ارشاد فردیس با رسانه ها چیست؟

  • کد خبر : 175554
  • 26 دی 1395 - 22:51
دلیل برخورد گزینشی اداره ارشاد فردیس با رسانه ها چیست؟

ظهر امروز (یک شنبه) جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس با حضور مسئولان فرهنگی شهرستان و البته اصحاب رسانه در دفتر امام جمعه فردیس برگزارشد.

به گزارش گروه استانی کمال مهر، ظهر امروز (یک شنبه)  جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس با حضور مسئولان فرهنگی شهرستان و البته اصحاب رسانه در دفتر امام جمعه فردیس برگزارشد.

اما گویا حضور اصحاب رسانه در این جلسه تنها محدود به برخی از رسانه های خاص در شهرستان فردیس می شود! و جنبه ی عمومی و همگانی برای سایر رسانه ها نداشته است.

رسانه هایی ! که اگر درجلسه ای حضور نداشته باشند عَلَم آشوب را به دست می گیرند و سایر رسانه ها را محکوم به  توهمات ذهنی خود می کنند و رسانه ی معلوم الحال خود را  آن چنان برجسته می کنند که گویی باید سرود ملی را به افتخار آن ها  نواخت.

جای تعجب دارد دولتی که همواره مدعی آزادی بیان و محدودیت سانسور و رسالت رسانه ها است امروز کاملاً گزینشی و فرمایشی با اصحاب رسانه برخورد می کند و در آن مسئولینی بر کار گمارده می شوند که  برخورد با رسانه های مردمی که نقد منصفانه خط مشی خود کرده اند (اگرچه به مذاق برخی از مسئولین خوش نیاید) به انزوا کشیده و سعی در حذف کردن نمودن آنها دارند.

متولی دعوت از خبرنگاران برای جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردیس بود که گویا برخورد گزینشی را با رسانه های شهرستان  در دستور کار خود قرار داده است  و روابط عمومی آن جای خود را به روابط خصوصی داده است.

پیگیری های ما به این جا رسید که گویا قرار بر حضور رسانه های رسمی بوده است در حالی که در همین جلسه تعدادی از رسانه های شهرستانی که حضور داشته که دقیقاً وضعیت حقوقی مشابه رسانه های حذف شده داشته اند؛ جای سوال دارد که از نظر دوستان دقیقاً معنای رسانه های رسمی چیست؟ آیا رسانه ای که صرفاً تمجیدگر و ثناگوی مسئولان است و چشم خود را بر هر نقص و انتقادی می بندد رسمی محسوب شده و کسانی که نقد منصفانه می کنند و اخبار واقعی را پوشش می دهند غیر رسمی اند؟ و یا شاید بوی گرایشات جناحی و سیاسی در میان است.

در همین ارتباط امام جمعه  و مسئول شورای فرهنگی عمومی شهرستان فردیس دعوت  از تعدادی خاصی  از رسانه ها  را تکذیب نمود  و بیان داشت: هرگز چنین تصمیمی گرفته نشده است.

اگر بنا باشد روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس  تنها به تعداد محدودی خبرگزاری  کشوری  که  خبرهای شهرستانی در میان خبرهای آن رسانه  حتی دیده هم نمی شود ملاک عمل قرار دهد، خدا به داد شهرستان فردیس برسد.

سوال این است با کدام دلیل و استناد حضور یک رسانه  در جلسه عمومی محدود می شود و اداره فرهنگ و ارشاد که خود متولی ساماندهی و رسیدگی به امور خبرنگاران به جای حمایت و رسیدگی  برخورد گزینشی را در دستور کار خود قرار می دهد.

بسیار مضحک است که دلایلی مانند کمبود جا برای خبرنگاران دلیل موجهی برای  این قصور محسوب شود.

در پایان بار دیگر اشاره می کنیم که برخورد گزینشی و سانسور رسانه ها به هیچ وجه زیبنده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و مسئولانی که ادعای اعتدال و میانه روی دارند باید طبق قانون عدالت و برابری را در برخورد با همه رسانه ها رعایت کنند.

انتهای پیام/

 فردیسان

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=175554

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x