تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

قانون فوق العاده فروش سیگار در روسیه

  • کد خبر : 175431
  • 26 دی 1395 - 7:30
قانون فوق العاده فروش سیگار در روسیه

مقامات وزارت بهداشت روسیه در نخستین روزهای شروع سال ۲۰۱۷ در صدد اجرای یک لایحه جنجالی هستند که بر اساس آن فروش سیگار به افراد متولد شده از سال ۲۰۱۵ به بعد در این کشور ممنوع است و امیدوار هستند در زمان اجرای این طرح یعنی در حدود سال ۲۰۳۳ که جوان ها به سن ۱۸ سالگی رسیده اند، بتوانند نسلی بدون تمایل به مصرف سیگار داشته باشند.

به گزارش گروه بین الملل «کمال مهر»؛ مقامات وزارت بهداشت روسیه در نخستین روزهای شروع سال ۲۰۱۷ در صدد اجرای یک لایحه جنجالی هستند که بر اساس آن فروش سیگار به افراد متولد شده از سال ۲۰۱۵ به بعد در این کشور ممنوع است و امیدوار هستند  در زمان اجرای این طرح یعنی در حدود سال ۲۰۳۳  که جوان ها به سن ۱۸ سالگی رسیده اند، بتوانند نسلی بدون تمایل به مصرف سیگار داشته باشند.

بیشتر بدانید: آمار وحشتناک مرگ و میر با سیگار در جهان کلیک کنید

این اقدام روسیه پس از اعلام وضعیت خطر در کشور روسیه به دلیل نرخ بالای استعمال سیگار بود که از سوی سازمان بهداشت جهانی به تازگی اعلام شده است.

در کشور روسیه بیش از ۳۳ درصد مردم به استعمال دخانیات می پردازند و این باعث بروز انواع بیماری ها و ابتلا به سرطان و تحمیل هزینه های سنگین به روس ها هرساله می شود.

دولت روسیه که با انواع طرح ها و سیاست ها موفق به کنترل مصرف سیگار بین شهروندان خود نشده در نظر دارد با اجرای این طرح بتواند گامی مفید برای داشتن  نسلی سالم و پاک در آینده داشته باشد.

اکنون در کشور روسیه براساس قوانین فروش سیگار به افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است و روس ها در نظر دارند از سیاست های سختگیرانه ای برای مبارزه با این اعتیاد فراگیر استفاده  کنند.

مشابه این طرح در برخی دیگر از کشور ها از جمله فیلیپین نیز در حال اجرایی شدن است.

منبع:csmonitor

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=175431

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x