تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
1

اشتغال نخبگان دانشگاه و تولید ثروت در بستر اقتصاد دانش‌بنیان

  • کد خبر : 175190
  • 23 دی 1395 - 8:46
اشتغال نخبگان دانشگاه و تولید ثروت در بستر اقتصاد دانش‌بنیان

در سراسر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بیش از هزار شرکت دانش بنیان و استارت‌ آپ‌ دانشجویی مشغول به فعالیت هستند و در این دانشگاه سعی شده است با اجرای برنامه‌های آموزشی ایده تا عمل، شرایط کار بیشتر برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود.

به گزارش کمال مهر، طه هاشمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و ارتباط آن با اشتغال دانشجویان اظهار داشت: در سراسر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بیش از هزار شرکت دانش بنیان و استارت‌ آپ‌ دانشجویی مشغول به فعالیت هستند و در این دانشگاه سعی شده است با اجرای برنامه‌های آموزشی ایده تا عمل، شرایط کار بیشتر برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود.

وی بیان کرد: استارت‌آپ‌های دانشگاه به وسیله استادان بازنگری شده است تا این مسئله به کمک دانشجویان آمده تا شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاهی بتوانند علمشان را تبدیل به محصول کنند. هاشمی ادامه داد: از زمانی که محصولات استارت‌ آپ‌های دانشگاهی به تولید انبوه برسد امکان ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف مهندسی، پزشکی و علوم انسانی وجود دارد که به واسطه آن، فعالیت دانشجویان نخبه در زمان تحصیل به خوبی فراهم می‌شود.

وی عنوان کرد: اخیرا برنامه‌ریزی‌های خوبی برای تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های علوم انسانی، فرهنگی، اجتماعی و هنری آغاز شده و تصور ما این است که این حوزه‌ها بیش از سایر موضوعات برای فعالیت‌های دانش‌بنیان طرفدار دارد و به همین خاطر برنامه‌ریزی جدی‌تری به وسیله مسئولان دانشگاهی در این زمینه شده است.

هاشمی تأکید کرد: با ایجاد بازارچه‌های فنی و هنر در سراسر واحدهای دانشگاهی سعی می‌شود که افراد محصولشان را به دیگران عرضه کنند و اگر دانشجو یک کار هنری تولید کرد بتواند مستقیما آن اثرش را در معرض فروش برساند.

معاون فرهنگی دانشجویی اظهار داشت: مسئولان دانشگاه علم و صنعت همه گونه امکانات را برای فعالیت دانشجویان در شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار خود قرار داده زیرا معتقد است این شرکت‌ها و استارت‌‌ آپ‌های دانشگاهی مکان خوبی برای شناسایی ایده‌ها و تبدیل علم به ثروت و اشتغال است.

وی یادآور شد: فعالیت شرکت‌های دانش بنیان سبب می‌شود تا تولیدات داخلی به محصولات فناور تبدیل شوند و تجاری‌سازی تولیدات دانشجویی در آن رونق بیشتری بگیرد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=175190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x