تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

پولاد کیمیایی درباره جشنواره فجر و حواشی قاتل اهلی گفت

  • کد خبر : 175080
  • 21 دی 1395 - 12:54
پولاد کیمیایی درباره جشنواره فجر و حواشی قاتل اهلی گفت

پولاد کیمیایی بازیگر سینما در خصوص روند برگزاری جشنواره فجر طی چند سال اخیر به خبرنگار گفت: جایگاه جشنواره فیلم فجر برای ما به عنوان بزرگترین رویداد سینمایی بسیار مهم است اما در طول چند سال اخیر اتفاق خاصی افتاده و شاهد این هستیم برخی کارگردان‌ها فیلم‌های خود را به جشنواره نمی‌دهند و به جای آن‌ها جوان‌ها وارد عرصه شدند و به نوعی به میدان رقابتی جوان‌ها تبدیل شده است.

به گزارش کمال مهر ؛ پولاد کیمیایی بازیگر سینما در خصوص روند برگزاری جشنواره فجر طی چند سال اخیر به خبرنگار گفت: جایگاه جشنواره فیلم فجر برای ما به عنوان بزرگترین رویداد سینمایی بسیار مهم است اما در طول چند سال اخیر اتفاق خاصی افتاده و شاهد این هستیم برخی کارگردان‌ها فیلم‌های خود را به جشنواره نمی‌دهند و به جای آن‌ها جوان‌ها وارد عرصه شدند و به نوعی به میدان رقابتی جوان‌ها تبدیل شده است.

وی افزود: اینکه جشنواره فیلم فجر به میدان رقابت جوان‌ها تبدیل شده اتفاق خوبی است و فکر می‌کنم وزارت ارشاد و مسئولان سینمایی و این جشنواره مسیری مد نظر داشتند و به آن فکر کردند که به ثمر نشسته است.

وی ادامه داد: اما نسبت به بخش بین الملل فجر صحبت دارم و اینکه چرا در این بخش شاهد افول هستیم و رو به جلو حرکت نمی‌کنیم. در صورتی که سال‌های قبل فضای داغی ایجاد می‌کرد، چنانچه از شهرستان‌ها هجوم می‌آوردند و شاهد صف‌های طویلی بودیم. اما به تدریج این شور نشست پیدا کرد و شکل دیگری به خود گرفت که امیدوارم روند هیجان و شوق برگردد چراکه زیبایی سینمای ما را نشان می‌دهد.

کیمیایی در پاسخ به این سوال که چرا نسبت به سال‌های قبل پرکارتر شده و امسال جزو پرکارها است، گفت: مدتی در سینما کم کار بودم چون دغدغه ساخت فیلم داشتم که متاسفانه قسمت نشد، آن فیلم خاص را بسازم. چون از لحاظ تولید سنگین بود و پس از حدود دو سال متوقف شد.

کیمیایی ادامه داد: البته در این دو سال کار پیشنهاد شد اما چون کارگردانی را از دست می‌دادم نپذیرفتم. امسال شرایط متفاوت شد و بحث همکاری با فیلم سهیلی به میان آمد. خوشبختانه هم از بازی در کاری کمدی لذت می‌بردم و هم گروه و سناریو حرفه‌ای بودند. از همه مهمتر هماهنگی خاصی وجود داشت، این شد که شروع کردم.

بازیگر «گشت ارشاد» عنوان کرد: در مورد «خفه‌گی» نیز بگویم سال ها قرار بود همکاری جدیدی با جیرانی شکل بگیرد که پیش نمی‌آمد اما خوشبختانه امسال رقم خورد و فکر می‌کنم جزو بهترین فیلم‌های جیرانی باشد. چون سر راست، محکم و قوی است و در زمینه قصه حرفی می‌زند که لکنت ندارد.

بازیگر «رییس» در خصوص حواشی فیلم مسعود کیمیایی تصریح کرد: در ابتدا قرار نبود بازی کنم و حتی اعلام کردم چون کماکان بحث فیلمسازی وسط بود. منتهی شرایطی پیش آمد که بازی کردم و اتفاقا از لحاظ تجربه جدید در نقش و فضا نتیجه خوبی داشت.

وی در خصوص سکانس‌های باقی مانده در «قاتل اهلی» و اینکه برخی شنیده‌ها حاکی از کیفیت بالای این فیلم دارد، عنوان کرد: سه یا چهار سکانس از این فیلم باقی مانده که فقط مربوط به بازی من نیست و مربوط به دیگر بازیگران نیز است، این فیلم در جهان کیمیایی متفاوت است.

وی افزود: «قاتل اهلی» از یک نفر دیگر در موقعیت دیگری حرف می‌زند که این جذاب است. شما با قهرمانی که همیشه از کیمیایی در ذهنتان است، روبرو نیستید. در واقع این شخصیت مذهبی قصه در فضایی درگیر پاپوش می‌شود و در کنار آن چند شخصیت جوان محوری به روند قصه کمک می‌کنند که در دل این ماجراها یک عاشقانه ای رقم می‌خورد.

این بازیگر اضافه کرد: متاسفانه و فارغ از هر حاشیه‌ای و به عنوان بازیگر این فیلم به دلیل اتفاق تلخی که افتاد به دلم نچسبید، چون در برهه‌ای از شما برای بازی دعوت می‌کنند و فیلمنامه‌ای به شما می‌دهند که آن را از هر لحاظ دوست دارید و با وجود خستگی، باعث جذب شما می‌شود و فکر می‌کنید اتفاق جدیدی پس از آن رقم می‌خورد اما به یکباره تهیه کننده می‌گوید ترجیح می‌دهم چند سکانس نباشد، این موضوع تمام معادلات شما را به هم می‌ریزد.

وی اضافه کرد: زمانی کارشناسی در موارد فنی و دیگر بخش‌های فیلم می‌آید و نظر کارشناسانه می‌دهد که منطقی است و شما قبول می‌کنید اما ناگهان نگاه شخصی تهیه کننده به میان می‌آید و معادله را به هم می‌زند، باز هم شما تلاش می‌کنید با مذاکره و آوردن دلیل منطقی و حرفه‌ای مشکل را حل کنید اما باز هم اتفاق دلخواه نمی‌افتد.

کیمیایی تصریح کرد: اگر یک سری اتفاق تلخ برای فیلم نمی‌افتاد و با تمام قوا وارد جشنواره می‌شد، اتفاقات بزرگتری برای آن می‌افتاد. اما با این نقص هم کسانی که دیدند راضی بودند و توانسته نظر هیات انتخاب را جلب کند.

انتهای پیام/

باشگاه خبرنگاران جوان

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=175080

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x