تارخ انتشار: سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
کد خبر : 175037
چاپ خبر

متاسفانه هنر جویان مدارس با امور اداری بیگانه اند/لزوم ترویج پژوهش برای توانمند سازی معلمان

با توجه به کمی سن هنرجویان هیچگونه تصوری از روند کارهای اداری ندارند و پس از تدریس در مدرسه به عنوان یک درس تخصصی امکان تمرین را نخواهند .

به گزارش کمال مهر سیمین بزرگ نامی دبیر آموزش و پرورش ناحیه ۱ کرج و کارشناس حسابداری با اشاره به پژوهش خود مبنی بر “ راه های افزایش توانایی یادگیری هنرجویان رشته امور اداری” به خبرنگار ما گفت: با توجه به کمی سن هنرجویان هیچگونه تصوری از روند کارهای اداری ندارند و پس از تدریس در مدرسه به عنوان یک درس تخصصی امکان تمرین را نخواهند داشت.
وی افزود: به دلیل نداشتن تجربه از روال کارهای اداری هر گونه صحبت در مورد وسایل و روال کار اداری برای آنها فوق العاده خسته کننده بوده و تایپ نامه، ویرایش آن و ارسال، تایید دفتر اندیکاتور و انواع بایگانی ها هیچ جاذبه ایی برای دانش آموزان ندارد.
بزرگ نامی اظهار داشت: وجود دانش آموزان پر حرف مانع یادگیری سایر دانش آموزان می شود و هنرجویان به جای تفکر انتقادی نسبت به کار یکدیگر بیشتر سعی در خرد کردن شخصیت هم داشته و این مهم جوی بسیار بد را بین بچه ها ایجاد می کند.
وی تصریح کرد: چیدمان پشت سر هم مانع تبادل نظر دانش آموزان شده و بچه های ردیف آخر از جو آموزشی کلاس دور خواهند ماند و ارائه جزوات اموزشی از دبیرخانه کشوری نمی تواند برطرف کننده نیاز دانش آموزان باشد.
بزرگ نامی ادامه داد: مدرسه دربرگیرنده دانش آموزان نظری، فنی و حرفه ای و کار و دانش می باشد که هر کدام شیوه برخورد و برنامه ریزی خاص خود را دارند و کوچکترین سهل انگاری می تواند برنامه ریزی برای آنها را بر هم زند.
وی افزود: با توجه به اینکه ۸۵ درصد دانش آموزان به واسطه فقر مالی فاقد کامپیوتر هستند استفاده از امکانات مدرسه در راستای یادگیری ماندگار، استفاده از نکات مثبت هنرجویان مانند تسلط بر برنامه WORD به نفع آموزش به دیگران در راستای مهر انرژی آنها می تواند راهکارهایی برای آموزش اداری به دانش آموزان باشد.
بزرگ نامی اظهار داشت: تبدیل شرایط نامطلوب به شرایط یادگیری اعم از نظم بخشیدن به کلاس، کتابخانه و … و استفاده از تکنولوژی فیلمبرداری و ایده اجرای نمایش برای آموزش موثر به دانش آموزان موثر واقع خواهد شد.
معلم پژوهنده کرجی در خاتمه خاطر نشان داشت: برای استفاده از روش های فعال تدریس لازم است فکر معلمان در مورد پذیرش نوآوری تغییر کند و وی به همه برنامه های آموزشی با کیفیت دسترسی داشته باشد و مدیران مدارس نیز زمینه به کارگیری تجربیات را فراهم کنند.

 

البرز۲۴

پاسخی بگذارید »

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • آخرین اخبار
  • ابهامات بزرگ در درآمد ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه ها/ تکلیف نامعلوم ۶۵ هزار میلیارد تومان از پول بیت المال/ سازمان بازرسی ورود کند
    فیلم‌اولی‌ها چطور سد ورود به سینما را پشت سر می‌گذارند؟
    نابینایان هم صاحب کتابخانه می‌شوند/ کتابخانه‌ای مجهز در پایتخت
    «مبارک» حامی بازارچه نوروزی خیریه «رعد» می شود
    رکورددارهای اسکار را بشناسید
    جشنواره ای که با ۱۰ میلیون تومان برگزار شد/ معرفی برگزیدگان
    ضرری که افزایش قیمت بلیت‌ به هنر هفتم می‌زند
    «لالالند» و «دکتر استرنج» جایزه طراحی لباس را بردند
    دست فروشان شهرستان فردیس در دو طرح مجزا ساماندهی می شوند/ ۱۰۰ نفر در طرح ساماندهی ثبت نام کرده اند
    کارگاه عکاسی آیینی در کرج برگزار می شود
    اولین حراج سالانه آثار هنرمندان تجسمی استان البرز برگزار می شود
    صادق زیباکلام: می‌دانستم عارف بی‌عرضه است +فیلم
    شرایط تملک نصف دارایی مرد پس از طلاق چیست؟
    صحبت‌های جنجالی کواکبیان در مورد رئیس‌جمهور + فیلم
    تکلیف قیمت بنزین در سال ۹۶ مشخص شد
    غافل‌گیری دردناک حین پیاده روی + فیلم
    مراقبت از لوله های نفتی زیر دریا توسط یک مار!+تصاویر
    ترامپ در حال دوشیدن گاو + عکس
    بدون آنکه ریالی هزینه کنید، فرش و موکت تان را برق بیاندازید
    با شوهر چشم چران چطور برخورد کنیم؟
    تمامی حقوق متعلق به وبسایت خبری تحلیلی کمال مهر بوده و هرگونه کپی برداری تنها با ذکر منبع مجاز خواهد بود.
    Powerd By: Kordaki.Net