تارخ انتشار: سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
کد خبر : 175037
چاپ خبر

متاسفانه هنر جویان مدارس با امور اداری بیگانه اند/لزوم ترویج پژوهش برای توانمند سازی معلمان

با توجه به کمی سن هنرجویان هیچگونه تصوری از روند کارهای اداری ندارند و پس از تدریس در مدرسه به عنوان یک درس تخصصی امکان تمرین را نخواهند .

به گزارش کمال مهر سیمین بزرگ نامی دبیر آموزش و پرورش ناحیه ۱ کرج و کارشناس حسابداری با اشاره به پژوهش خود مبنی بر “ راه های افزایش توانایی یادگیری هنرجویان رشته امور اداری” به خبرنگار ما گفت: با توجه به کمی سن هنرجویان هیچگونه تصوری از روند کارهای اداری ندارند و پس از تدریس در مدرسه به عنوان یک درس تخصصی امکان تمرین را نخواهند داشت.
وی افزود: به دلیل نداشتن تجربه از روال کارهای اداری هر گونه صحبت در مورد وسایل و روال کار اداری برای آنها فوق العاده خسته کننده بوده و تایپ نامه، ویرایش آن و ارسال، تایید دفتر اندیکاتور و انواع بایگانی ها هیچ جاذبه ایی برای دانش آموزان ندارد.
بزرگ نامی اظهار داشت: وجود دانش آموزان پر حرف مانع یادگیری سایر دانش آموزان می شود و هنرجویان به جای تفکر انتقادی نسبت به کار یکدیگر بیشتر سعی در خرد کردن شخصیت هم داشته و این مهم جوی بسیار بد را بین بچه ها ایجاد می کند.
وی تصریح کرد: چیدمان پشت سر هم مانع تبادل نظر دانش آموزان شده و بچه های ردیف آخر از جو آموزشی کلاس دور خواهند ماند و ارائه جزوات اموزشی از دبیرخانه کشوری نمی تواند برطرف کننده نیاز دانش آموزان باشد.
بزرگ نامی ادامه داد: مدرسه دربرگیرنده دانش آموزان نظری، فنی و حرفه ای و کار و دانش می باشد که هر کدام شیوه برخورد و برنامه ریزی خاص خود را دارند و کوچکترین سهل انگاری می تواند برنامه ریزی برای آنها را بر هم زند.
وی افزود: با توجه به اینکه ۸۵ درصد دانش آموزان به واسطه فقر مالی فاقد کامپیوتر هستند استفاده از امکانات مدرسه در راستای یادگیری ماندگار، استفاده از نکات مثبت هنرجویان مانند تسلط بر برنامه WORD به نفع آموزش به دیگران در راستای مهر انرژی آنها می تواند راهکارهایی برای آموزش اداری به دانش آموزان باشد.
بزرگ نامی اظهار داشت: تبدیل شرایط نامطلوب به شرایط یادگیری اعم از نظم بخشیدن به کلاس، کتابخانه و … و استفاده از تکنولوژی فیلمبرداری و ایده اجرای نمایش برای آموزش موثر به دانش آموزان موثر واقع خواهد شد.
معلم پژوهنده کرجی در خاتمه خاطر نشان داشت: برای استفاده از روش های فعال تدریس لازم است فکر معلمان در مورد پذیرش نوآوری تغییر کند و وی به همه برنامه های آموزشی با کیفیت دسترسی داشته باشد و مدیران مدارس نیز زمینه به کارگیری تجربیات را فراهم کنند.

 

البرز۲۴

پاسخی بگذارید »

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • آخرین اخبار
  • وقتی این مرد فهمید همسرش با همکارش ارتباط پنهانی دارد چه بلایی سرش آمد؟ + عکس
    ۱۷ عادت گفتاری افراد خیلی دوست داشتنی
    عکس/ بوسه آتش نشان بر تجهیزات همکارش
    عکس/ ژست ترامپ پس از مراسم تحلیف
    عکس/ کسبه در حال تخلیه ساختمان مجاور پلاسکو
    عکس/ پوشش عجیب انریکه در تمرین بارسلونا
    تراکتور دست روی ستاره مورد نظر استقلال گذاشت
    جزئیات نرخ سودبانکی جدید مصوب برای همه بانک‌ها
    عکس/ نمای هوایی از پلاسکو صبح امروز
    بازیگر «معمای شاه» سکته مغزی کرد
    هندی ها جای کارگران یزدی را می گیرند؟!
    جزییات حادثه پلاسکو/ ۳ آتش نشان از زیر آوار خارج شدند/ شهادت ۱۶ آتش‌نشان قطعی است+عکس و فیلم
    آتش سوزی هتل زائران ایرانی در کربلا/ به هیچ یک از زائران ایرانی آسیب نرسیده است
    آتش نشان ساوجبلاغی کتابش را به شهدای مدافع شهر تقدیم کرد
    نمایشگاه تخصصی کتاب های هنر در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود
    پدرم در روز تولدم به خانه بازگشت و بهترین هدیه را به من داد/ زینبی(س) شدن میراث اوست که حفظ می کنم
    ماشین های آتش نشانی دوبلین به پرچم ایران مزین شد+عکس
    شکنجه عجیب نوجوان ۱۲ ساله توسط مادر سنگدل + تصاویر
    هجمه به فرهنگ در قالب بازی/ الگوپذیری از بازیهای رایانه‌ای؛ مثبت یا منفی
    نوع پوشش استیو جابز در یک نگاه +عکس
    تمامی حقوق متعلق به وبسایت خبری تحلیلی کمال مهر بوده و هرگونه کپی برداری تنها با ذکر منبع مجاز خواهد بود.
    Powerd By: Kordaki.Net