تارخ انتشار: سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
کد خبر : 175037
چاپ خبر

متاسفانه هنر جویان مدارس با امور اداری بیگانه اند/لزوم ترویج پژوهش برای توانمند سازی معلمان

با توجه به کمی سن هنرجویان هیچگونه تصوری از روند کارهای اداری ندارند و پس از تدریس در مدرسه به عنوان یک درس تخصصی امکان تمرین را نخواهند .

به گزارش کمال مهر سیمین بزرگ نامی دبیر آموزش و پرورش ناحیه ۱ کرج و کارشناس حسابداری با اشاره به پژوهش خود مبنی بر “ راه های افزایش توانایی یادگیری هنرجویان رشته امور اداری” به خبرنگار ما گفت: با توجه به کمی سن هنرجویان هیچگونه تصوری از روند کارهای اداری ندارند و پس از تدریس در مدرسه به عنوان یک درس تخصصی امکان تمرین را نخواهند داشت.
وی افزود: به دلیل نداشتن تجربه از روال کارهای اداری هر گونه صحبت در مورد وسایل و روال کار اداری برای آنها فوق العاده خسته کننده بوده و تایپ نامه، ویرایش آن و ارسال، تایید دفتر اندیکاتور و انواع بایگانی ها هیچ جاذبه ایی برای دانش آموزان ندارد.
بزرگ نامی اظهار داشت: وجود دانش آموزان پر حرف مانع یادگیری سایر دانش آموزان می شود و هنرجویان به جای تفکر انتقادی نسبت به کار یکدیگر بیشتر سعی در خرد کردن شخصیت هم داشته و این مهم جوی بسیار بد را بین بچه ها ایجاد می کند.
وی تصریح کرد: چیدمان پشت سر هم مانع تبادل نظر دانش آموزان شده و بچه های ردیف آخر از جو آموزشی کلاس دور خواهند ماند و ارائه جزوات اموزشی از دبیرخانه کشوری نمی تواند برطرف کننده نیاز دانش آموزان باشد.
بزرگ نامی ادامه داد: مدرسه دربرگیرنده دانش آموزان نظری، فنی و حرفه ای و کار و دانش می باشد که هر کدام شیوه برخورد و برنامه ریزی خاص خود را دارند و کوچکترین سهل انگاری می تواند برنامه ریزی برای آنها را بر هم زند.
وی افزود: با توجه به اینکه ۸۵ درصد دانش آموزان به واسطه فقر مالی فاقد کامپیوتر هستند استفاده از امکانات مدرسه در راستای یادگیری ماندگار، استفاده از نکات مثبت هنرجویان مانند تسلط بر برنامه WORD به نفع آموزش به دیگران در راستای مهر انرژی آنها می تواند راهکارهایی برای آموزش اداری به دانش آموزان باشد.
بزرگ نامی اظهار داشت: تبدیل شرایط نامطلوب به شرایط یادگیری اعم از نظم بخشیدن به کلاس، کتابخانه و … و استفاده از تکنولوژی فیلمبرداری و ایده اجرای نمایش برای آموزش موثر به دانش آموزان موثر واقع خواهد شد.
معلم پژوهنده کرجی در خاتمه خاطر نشان داشت: برای استفاده از روش های فعال تدریس لازم است فکر معلمان در مورد پذیرش نوآوری تغییر کند و وی به همه برنامه های آموزشی با کیفیت دسترسی داشته باشد و مدیران مدارس نیز زمینه به کارگیری تجربیات را فراهم کنند.

 

البرز۲۴

پاسخی بگذارید »

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • آخرین اخبار
  • بگویید چند نفر از اعضای کابینه در هیئت مدیره شرکت‌های دولتی و خصوصی عضویت دارند؟/چرا مدیران نجومی را اخراج نمی‌کنید؟/ اقتصاد ما سیاسی شده است
    عملیات آزادسازی غرب موصل آغاز شد
    عکس/ حضور گوینده اخبار خوزستان با ماسک در تلویزیون
    نگذارید مردم بابت رأیی که به شما دادند سرخورده شوند/ کاش «ابتکار» برای حفظ ظاهر هم که شده یک پست همدردی با مردم خوزستان منتشر می‌کرد/ روی اطرافیانتان تجدید نظر کنید
    زیرساخت کشتی البرز در حد ظرفیت قهرمانی اش نیست
    آغاز فروش بلیط اتوبوس از ۱۵ اسفند/ اعزام ۳ هزار جهادگر البرز به اردوهای جهادی
    آغاز اجرای طرح ترافیک خودرو در کرج/ سال گذشته شاهد کاهش ۲۵ درصدی تصادفات و معضل ترافیک پایان سال بودیم
    خاتمی گروگان ضدانقلاب است
    پیش‌گویی بابا وانگا در مورد آینده کاخ سفید +عکس
    ابهام در ثبت چندین شرکت توسط فرزند وزیر راه
    عکس/ تبریک اینستاگرامی مهدوی کیا به کریم باقری
    کلاه گشاد توتال بر سر ژنرال
    حمله اسراییل به تهران و یک نیروگاه اتمی ایران + عکس و فیلم
    عکس/ کاخ تابستانی ناصرالدین شاه قاجار
    عکس/جردن باروز در برج میلاد
    عکس/سرطان به دوست قدیمی جناب‌خان امان نداد
    عکس/ تصویری زیبا از گله گرگ‌ها در برف
    زندگی ناگوار دختر شهید و فرزندان بیمارش در مخروبه ای به نام خانه+تصاویر
    “پایتخت ۵” بالاخره به فیلمبرداری رسید
    کشف ۲۲۰ جسد در چند گور جمعی در مکزیک
    تمامی حقوق متعلق به وبسایت خبری تحلیلی کمال مهر بوده و هرگونه کپی برداری تنها با ذکر منبع مجاز خواهد بود.
    Powerd By: Kordaki.Net