تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

ویتامینی که بچه های کرجی نمی خورند!

  • کد خبر : 175033
  • 20 دی 1395 - 23:03
ویتامینی که بچه های کرجی نمی خورند!

متاسفانه برخی از دانش آموزان به واسطه آموزش های غلط و یا فرهنگ رواج یافته در خانواده ها مبنی بر عدم مصرف دارو مکمل های توزیع شده را مصرف نمی کنند.

به گزارش کمال مهر کارشناس بهبود تغذیه مرکز بهداشت کرج درباره قرص هایی که این روزها در راستای طرح مکمل یاری در مدارس دخترانه استان البرز توزیع می شود، به خبرنگار ما گفت: متاسفانه برخی از دانش آموزان به واسطه آموزش های غلط و یا فرهنگ رواج یافته در خانواده ها مبنی بر عدم مصرف دارو مکمل های توزیع شده را مصرف نمی کنند.
عاطفه حسنی نسب افزود: خانواده ها باید دختران خود را مجاب کنند تا مکملی همچون آهن و ویتامین D که در مدارس با هزینه بسیار هنگفت در سطح کشور برای آنها در نظر گرفته شده است را مورد استفاده قرار دهند.
وی اظهار داشت: طرح مکمل یاری ویتامین D در حال حاضر در شهر کرج برای سالمندان، میانسالان و دانش آموزان با مگادوز مصرف ماهیانه یک عدد در حال اجراست اما متاسفانه بسیاری از خانواده ها احساس می کنند چون توزیع این گونه قرص ها رایگان است نباید آن را مصرف کنند
حسنی تصریح کرد: امروز بسیاری از بیماری های کشور با کمبود ویتامین D در ارتباط بوده و ام اس و بسیاری از سرطان ها و ناراحتی های عصبی را در سنین جوانی شاهد هستیم اما گروه بهداشتی ما نسبت به جامعه آنقدر زیاد نیستند که بتوانند به کل جامعه اطلاع رسانی کنند.
کارشناس بهبود تغذیه مرکز بهداشت کرج در خاتمه همراهی خانواده ها برای مصرف هر چه بهتر قرص های مکمل یاری توسط دانش آموزان بسیار حائز اهمیت دانست و خاطر نشان داشت: رسانه ها با اطلاع رسانی و ارائه آموزش می توانند بازوی توانمندی برای مراکز بهداشت و ارائه آگاهی های لازم به عموم جامعه باشند.
منبع: البرز۲۴

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=175033

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x