تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

۷ فیلم مستند در جشنواره «ایران ساخت» اکران می‌شود

  • کد خبر : 174687
  • 16 دی 1395 - 14:53

۳ فیلم مستند«پنبه تا آتش»، «طبرستانی‌ها» و «مادر زمین» از مجموعه مستند «کارستان» که با موضوع کارآفرینی توسط بخش خصوصی تولید شده در بخش جنبی جشنواره «ایران ساخت» در خانه هنرمندان روی پرده می رود.

به گزارش کمال مهر ؛ ۳  فیلم مستند«پنبه تا آتش»، «طبرستانی‌ها» و «مادر زمین» از مجموعه مستند «کارستان» که با موضوع کارآفرینی توسط بخش خصوصی تولید شده در بخش جنبی جشنواره «ایران ساخت» در خانه هنرمندان روی پرده می رود.

همچنین ۴ فیلم مستند «اقتصاد در بوق کارخانه» به کارگردانی بهروز ملبوس باف، «غزال ایرانی» به کارگردانی وحید فرجی، «ایرانی نداریم» به کارگردانی داریوش چیوایی و «آفراندن» کار علی قادری نیز در این جشنواره نمایش داده می‌شود.

فیلم مستند «پنبه تا آتش» به کارگردان بهرام عظیم پور روایت گر زندگی علی اصغر حاجی بابا کارآفرین، بنیانگذار صنعت آلیاژ در ایران است که در این مستند فراز و نشیب های زندگی این کارآفرین با نگاهی اجتماعی، اقتصادی و صنعتی به تصویر کشیده می‌شود که جمعه ۱۷ دی ماه ساعت ۱۷ در تالار شهناز خانه هنرمندان به نمایش در می‎آید.

«طبرستانی‌ها» به کارگردانی محسن عبدالوهاب مستند دیگری است که ۱۶ دی ماه ساعت ۱۷ در تالار شهناز روی پرده می‌رود و روایتگر نحوه شکل گیری فولاد طبرستان است؛ اینکه چطور جمعی از مهندسین جوان پس از پیروزی انقلاب اسلامی گرد هم جمع شده و این مجموعه را تاسیس کردند.

همچنین فیلم مستند «مادر زمین» به کارگردانی مهناز افضلی نیز نگاهی به زندگی و کار مشترک هایده شیرزادی و تلاش برای قطع کامل دفن زباله های شهری و تبدیل پسماند به بیوکمپوست و تولید کود آلی برای کشاورزی ارگانیک دارد. این اثر نیز ۱۵ دی ماه ساعت ۱۷ در خانه هنرمندان نمایش داده می‌شود.

مجموعه «کارستان» با هدف ثبت و روایت زندگی کارآفرینان ایرانی و با نظارت رخشان بنی اعتماد تولید شده است و ۳ فیلم از این مجموعه در جشنواره «ایران ساخت» به نمایش در می آید.

اما اثر دیگری که ۱۵ دی ماه به نمایش در می آید، مستند «اقتصاد در بوق کارخانه است» به کارگردانی بهروز ملبوس باف است. این فیلم ساعت ۱۶ در تالار شهناز خانه هنرمندان به نمایش در می آید و در آن به شکل گیری صنعت نساجی در اصفهان و تاسیس کارخانه های پارچه بافی در این شهر، که چهره ای مدرن و صنعتی به اصفهان می بخشد پرداخته شده است.

مستند «غزال ایرانی» به کارگردانی وحید فرجی ۱۶ دی ماه ساعت ۱۸:۳۰ به نمایش در می آید و روایتگر تلاش چند نخبه برای ساخت یک ماشین خورشیدی است. همچنین «ایرانی نداریم» عنوان فیلم مستند دیگر به کارگردانی داریوش چیوایی است که ۱۷ دی ماه ساعت ۱۶ در خانه هنرمندان به نمایش در می‌آید.

در مستند «آفراندن» به کارگردانی علی قادری نیز نحوه فعالیت اقتصادی جوانی خلاق و مبتکر به نام سوران پیامی را به تصویر کشیده شده است که این اثر جمعه ساعت ۱۸:۳۰ در خانه هنرمندان روی پرده می‌رود.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری، دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از ۱۵ تا ۱۸ دی‌ماه سال جاری شاهد نمایش آثار برگزیده در خانه هنرمندان ایران است.

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=174687

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x